Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Gumi- és boxtaktika elemzés: Spanyol Nagydíj (2012) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Gumi- és boxtaktika elemzés: Spanyol Nagydíj (2012)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.05.16. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,323
Fernando Alonso (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2012)

Fernando Alonso a második helyre tudta behozni az F2012-es konstrukciót a Spanyol Nagydíjon (Fotó: Scuderia Ferrari Marlboro)

A legutóbb megrendezett Spanyol Nagydíjon – amely sokak meglepetésére a Williams színeiben versenyző Pastor Maldonado elsőségével ért véget – a Pirelli lágy- és kemény keverékű gumiabroncsai álltak a csapatok rendelkezésére.

A mezőny venezuelai pilótája a szombati időmérő során a pole pozícióba kvalifikálta magát, de a rajtrács első helyéről indult versenyzőt Fernando Alonso sikeresen megelőzte. Az első boxkiállások tekintetében talán Lewis Hamilton profitálhatott jobban, aki a futam 14-dik körében cserélte le a már alaposan bekoptatott lágy gumiabroncsait vadonat új kemény keverékekre.

A 23°C-os környezeti- és a 32°C-os aszfalthőmérsékletet sem mellőzhették a csapatok stratégiái, hiszen az ezüst színjelölésű kemény keverékek teljesítményét illetően ezzel is számolniuk kellett. A mezőny minden egyes tagja lágy gumiabroncsokkal kezdte meg a 66 körös barcelonai viadalt, és nagyjából fele-fele arányban már előzetesen bekoptatott és új, még használatlan gumikat applikáltak a versenyautókra.

Az első helyen végzett Pastor Maldonado összesen három alkalommal cserélt kereket, amelyek közül az elsőre az Alonso boxkiállását követő 11-dik körben került sor. Ettől a pillanattól kezdve a Williams pilótája egészen a futam leintéséig a Pirelli kemény keverékeivel rótta a köröket, amely az eredményének ismeretében jó választásnak bizonyult.

A Ferrari színeiben induló, a csapatot sújtó viszonylagos eredménytelenség miatt kissé frusztrált Fernando Alonso is használt lágy gumikkal kezdte meg a versenyt, és Maldonadóhoz hasonlóan a spanyol világbajnok is három alkalommal tett látogatást a csapat szerelőinél. Először a 10-dik körben cseréltette le kerekeit használt kemény keverékekre, majd a Williams futamgyőztes pilótájához képest két- és három körrel később, előbb a 26-dik, majd végül a 44-dik körben cseréltette le viseltessé vált papucsait szintén használt, ezüst színkóddal rendelkező keverékekre.

Az idei világbajnokságban a Formula-1-be visszatért Kimi Räikkönen szurkolói minden bizonnyal nagy örömmel fogadták, amikor a futam leintését követően a finn felállhatott a dobogó harmadik fokára, bár nagy valószínűséggel a jégembernek is nevezett Lotus F1 Team pilótája jobb eredményben bizakodott. Räikkönen Maldonadóhoz és Alonsóhoz hasonlóan szintén már előre bekoptatott lágy gumiabroncsokkal indult el a futamon, és Ferraris riválisával egyszerre tettek eleget az első kerékcserének. A Lotusos pilóta eltérő stratégia szerint versenyzett, hiszen a 11-dik körben elvégzett kerékcsere során használt lágy gumikat kapott, ellentétben Maldonadóval és Alonsóval, akik kemény keverékekre váltottak már az első tervezett boxkiállásuk alkalmával. A finn reménység végül a Spanyol Nagydíj 27-dik és a 48-dik körében cseréltette le végleg a Pirelli sárga színjelöléssel ellátott papucsait a keményebb összetételű gumiabroncsokra.

A barcelonai futamot teljesítő pilóták közül Lewis Hamilton volt az, aki igencsak kirívó boxtaktikával szerepelt. A McLaren angol versenyzője – aki végül a 8-dik helyen ért célba – ugyanis csak két alkalommal, a 14-dik és a 35-dik körökben cserélte le az MP4-27-es kerekeit. Érdemes továbbá említést tenni Sebastian Vettelről és Felipe Massáról is, akiknek a stratégiáját az FIA által kiszabott boxutcai áthajtásos büntetés némiképpen módosította.

 

Gumi- és boxtaktika elemzés (Spanyol Nagydíj, 2012)(A teljes méretű táblázat megtekintéséhez kattints ide!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A kipufogó és a padlólemez vizsgálata (McLaren, Mugello teszt, 2012.05.01...05.03)
Csapatról-csapatra: A mugellói tesztsorozat fejlesztései

A Spanyol Nagydíjat megelőzően a csapatok az előzetesen összeállított eseménynaptárnak köszönhetően háromnapos tesztsorozaton vehettek részt Mugellóban. Az olaszországi versenypályán eddig...

Előzési zóna (Spanyol Nagydíj, 2012)
Újra a célegyenesben lesz az előzési zóna Barcelonában

A tavalyi évben megrendezett Spanyol Nagydíjhoz hasonlóan a 2012-es szezon barcelonai futamának otthont adó Circuit de Catalunya versenypálya célegyenesében lesz...

A Hungaroring célegyenese (Magyar Nagydíj, 2011)
Felújításokat végeztek a Hungaroringen

A Formula-1-es Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló Hungaroring jó néhány ponton kisebb-nagyobb mértékű átalakításon ment keresztül a versenyzés biztonságának növelése céljából....

Close