Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Gumi- és boxtaktika elemzés: Német Nagydíj (2012) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Gumi- és boxtaktika elemzés: Német Nagydíj (2012)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.07.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,300
Fernando Alonso (Ferrari, Német Nagydíj, 2012)

Alonso győzelmével ért véget a 2012-es szezon Német Nagydíja (Fotó: Sutton Images)

Az elmúlt hétvégén megrendezett Német Nagydíj ezúttal Ferrari sikerrel végződött, miután az olasz gárda kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso győzelemre tudta váltani a hockenheimi időmérőn megszerzett pole pozícióját. A 2012-es világbajnoki tabella élén álló spanyol pilóta ezúttal a kétkiállásos boxtaktika mellett tette le voksát, és mint ahogyan azt az eredménye is igazolta, jó döntésnek bizonyult.

Miután a szombati kvalifikáció során a versenyzők esős időjárási körülmények között teljesítették a kiszabott feladatokat, a vasárnapi futamra vonatkozóan eldönthették, hogy a Pirelli fehér színjelöléssel ellátott közepes-, vagy a sárga színkóddal rendelkező lágy keverékkel kezdik meg a 67 körös futamot. A 24 pilótából álló mezőnyből mindössze öten döntöttek úgy, hogy a közepes keménységű papucsokkal vágnak neki a versenynek, míg a többség vadonat új lágy gumikat tetetett fel. A futam kezdetén a környezeti hőmérséklet értéke mindössze 21°C volt, és a hétvége korábbi részein uralkodó esős körülmények miatt a csapatoknak igencsak kevés információjuk volt arról, hogy a Pirelli slick gumiabroncsai milyen teljesítményre is lesznek képesek a hockenheimi versenypályán. Éppen ezért a sárga színnel megjelölt abroncsokat választó pilóták nem a már előzetesen bekoptatott, hanem még használaton kívüli gumikat választottak a starthoz.

Az első tíz helyen leintett pilóta közül az első hat pozícióban végzett versenyző kétszeri kerékcserét épített be a versenystratégiájába, míg a fennmaradó négy rivális három alkalommal látogatott ki a szerelőkhöz. A dobogó legfelső fokán végzett Fernando Alonso lágy gumiabroncsokon sorakozott fel a Hockenheimring rajtrácsára, és először a 18-dik, majd azt követően pedig a 41-dik körben hajtott ki a boxba, hogy mindkét alkalommal vadonat új közepes keménységű gumikra váltson.

A díjátadó ceremónia után az FIA által meghozott ítélet miatt a második helyezésétől megfosztott Sebastian Vettel is az olasz gyártó sárga színjelöléssel ellátott papucsaival rugaszkodott el a rajrácsról. A Red Bull Racing német pilótája Alonsóhoz hasonlóan szinte majdnem megegyező taktikát alkalmazott. Az első kerékcseréjére mindössze két körrel később (20) került sor, míg a második, és egyben utolsó boxkiállása Alonsóval együtt a 41-dik körben történt. A hazai közönség előtt pályára lépő Red Bull Racing pilótája szintén kemény keverékeket tetetett fel RB8-as autójára, csakúgy, mint azt Alonso is tette az F2012 esetében.

Jenson Button parádés szereplésének köszönhetően végül felállhatott a legjobbaknak kijáró dobogó harmadik fokára. A brit pilóta az első két helyen leintett ellenfeléhez hasonlóan szintén a lágy gumiabroncsokat választotta kezdésnek, amelyet először a 19-dik körben váltott le kemény keverékre, és végül a 40-dik körben további kerékcseréje során szintén kemény keverékeket vételezett a boxban.

 

Gumi- és boxtaktika elemzés (Német Nagydíj, 2012)(A teljes méretű táblázat megtekintéséhez kattints ide!)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Boxutcai gyakorlás (Red Bull Racing, Angol Nagydíj, 2012)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Angol Nagydíj (2012)

A Formula-1-es vándorcirkusz 2012-es idényének kilencedik állomásaként megrendezett Angol Nagydíj jó néhány meglepetést tartogatott a csapatok stratégái számára, legalábbis a...

Pepe Jeans játék (2012.06.26)
Indulj a Pepe Jeans játékában: Belépőt nyerhetsz a Magyar Nagydíjra!

Talán egy kissé furcsa lehet a bejegyzés témája, hiszen ez nem igazán illeszkedik a blog legfőbb témájához, a Formula-1 technikai...

Előzési zóna (Európa Nagydíj, 2012)
Ezúttal csak egy előzési zóna lesz Valenciában

A Nemzetközi Automobil Szövetség kijelölte a soron következő Formula-1-es verseny, az Európa Nagydíjnak otthont adó Valencia Street Circuit versenypályán használatos...

Close