Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2012) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2012)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.05.28. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,161
Mark Webber (Red Bull Racing, Monacói Nagydíj, 2012)

Mark Webber rajt-cél győzelmet aratott a hercegség utcáin lebonyolított Monacói Nagydíjon (Fotó: Sutton Images)

A Monacói Nagydíjra kidolgozásra kerülő versenystratégia összeállítása során figyelembe kellett venni, hogy a hercegség utcáin meglehetősen nehéz, csaknem szinte teljesen lehetetlen az előzés, és hogy a pilóta figyelmetlensége könnyedén az autó sérüléséhez vezethet. A boxutca be- és kijárati részeit, valamint a monte carlói helyszínre rendszeresített, a boxutcában megengedett legnagyobb haladási sebesség figyelembe vétele mellett egy boxkiállásra Monte Carlóban nagyságrendileg 22 másodpercre van szükség.

A csapatoknak természetesen a biztonsági autó esetleges pályára küldésével is kalkulálnia kellett, mint ahogyan arra szükség is volt. Ebből a szempontból nem szabad megfeledkezni a kritikusnak mondható rajtot követő pillanatokról, vagy a pálya első kanyarjának, a St. Devote be- és kijárati szakaszairól sem.

A Pirelli a lágy- és a szuperlágy keverékeket biztosította a csapatok számára Monacóban. Az olasz gyártó által készített piros színjelölésű gumiabroncsról érdemes megemlíteni, hogy az idei szezonban elsőként, opcionális gumiabroncsként ezen a helyszínen mutatkozott be, míg elsődleges gumiként a sárga színjelöléssel rendelkező lágy összetételű papucsok álltak a csapatok rendelkezésére. További érdekesség, hogy a Pirelli az F1-es gumiabroncsok összetételét tekintve egyedül csak a piros színjelölésű abroncsánál nem végzett el semmiféle változtatást a tavalyi évben használt specifikációhoz képest, mindamellett, hogy a nagyobb tapadási felület érdekében változtattak a profil kialakításán.

Mivel utcai helyszínről van szó, ezért a pálya felületének tapadása a háromnapos hétvége első felében nem nevezhető ideálisnak, amely jelentett némi kihívást a pilóták számára, de a szóban forgó kétféle gumiabroncs alacsony hőmérsékleti tartományra történt kifejlesztése miatt viszonylag rövid időn belül elérték az optimális tapadást elősegítő üzemi hőmérsékletet.

A Pirelli piros színkóddal ellátott keveréke karakterisztikájából adódóan megfelelő nagyságú vonóerőt és egyúttal a jó kanyarsebességhez szükséges tapadást is képes biztosítani, amely a Monacóban rendkívül fontos mechanikai tapadás tekintetében elengedhetetlen a jó köridőhöz.

Miután a szűk utcai versenypályán nem kis kihívást jelent az előzések kivitelezése, az időmérőn elért rajtpozíció kulcsfontosságú szerepet játszik a monacói futamon elérhető eredmény szempontjából, éppen ezért ahogyan azt már előre sejteni lehetett, a mezőny többsége szuperlágy gumikon teljesítette a kvalifikációt, és azzal is kezdték meg a vasárnapi versenyt.

Azok számára, akik izgalmas Formula-1-es szezonra vágynak, minden bizonnyal megfelelő eredmény született az elmúlt hétvégén, hiszen az idény hatodik nagydíján Mark Webbernek köszönhetően megszületett a 2012-es év hatodik győztese is. A futam kezdetét megelőzően Sebastian Vettel, Paul di Resta, Jenson Button, Vitaly Petrov és Pedro de la Rosa kivételével mindenki szuperlágy gumikon állt fel a rajtrácsra, míg a felsorolásban szereplő pilóták a lágy összetételű papucsok mellett voksoltak.

Az meteorológusok által adott információk szerint a futam második felére esőzést jósoltak, éppen ezért a versenyzők és a csapatok többsége igyekezett az első szett gumikkal a lehető legtöbb időt a pályán tölteni annak érdekében, hogy a lehető legjobban minimalizálni tudják a kerékcserék számát. Monacóban ugyanis kulcsfontosságú szerepet játszik a megfelelő stratégia, hiszen a pálya kialakításából és az esetlegesen kialakuló forgalmi helyzetek miatt szinte lehetetlen az előzés.

Az első három helyen végzett versenyzők közül a 78 körös futam végén másodikként leintett Nico Rosberg látogatott ki elsőként a szerelőkhöz, és a Mercedes csapat a 27-dik körben hajtotta végre a szuperlágy gumiabroncsok lágyra történő cseréjét. Két körrel később a Red Bull Racing ausztrálja, a rajt-cél győzelmet aratott Mark Webber következett a sorban, aki hasonlóan Mercedeses ellenfeléhez, szintén már bekoptatott piros jelzésű papucsokkal vágott neki a futamnak.

Miután Webber autójára is felkerültek a lágy keverékek, a Ferrari színeiben szereplő Fernando Alonso sem késlekedett igazán sokat. A maranellói gárda ugyanis Webber boxkiállását követően mindössze csak egy körrel később, a verseny 30-dik körében szólította ki kerékcserére a kétszeres világbajnokot, aki az előző két pilótához hasonlóan szintén új lágy gumiabroncsokat vételezett, amelyek végül egészen a futam leintéséig szolgálták őt.

A Toro Rosso színeiben pályára lépő Jean-Eric Vergne kissé eltérő stratégiát alkalmazott az élmenőkkel szemben, aki az előjelzett esőzésre nagy hangsúlyt fektetett. A francia fiatalember meglehetősen korán, már a 17-dik körben elvégezte első kerékcseréjét, majd a futam leintése előtt nem sokkal, egészen pontosan a 70-dik körben egy merész húzással átmeneti abroncsokra váltotta az előzőleg felrakott lágy gumiabroncsokat. A Toro Rosso által várt előrelépés azonban elmaradt, miután Vergne végül a pontszerző pozícióban végzett ellenfeleit követően a 12-dik helyen zárta a Monacói Nagydíjat.

 

Gumi- és boxtaktika elemzés (Monacói Nagydíj, 2012)(A teljes méretű táblázat megtekintéséhez kattints ide!)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Nico Rosberg (Mercedes, Monacói Nagydíj, 2012)
Mercedeses szakemberrel erősít a Ferrari alakulat

A 2012-es szezon a Ferrari számára nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult az eddigi futamok során, bár a Spanyol...

Formula1Tech Blog ajánló (iWiW oldal)
Megnyílt a Formula1Tech Blog Klub az iWiW-en

A mai nappal lehetőség nyílik a Kedves iWiW felhasználók számára, hogy az Általuk használt közösségi oldal segítségével nyomon követhessék a...

Technikai követelmények (Monacói Nagydíj, 2012)
Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2012)

A 2012-es Formula-1-es világbajnokságban a tavalyi szezonhoz hasonlóan a Monacói Nagydíj ezúttal is a hatodik helyet foglalja el a versenynaptárban....

Close