Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Gumi- és boxtaktika elemzés: Bahreini Nagydíj (2012) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Gumi- és boxtaktika elemzés: Bahreini Nagydíj (2012)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.04.23. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,176
Romain Grosjean (Lotus, Bahreini Nagydíj, 2012)

A Pirelli gumiabroncsok teljesítménye jelentős szerepet játszottak a sivatagban megrendezett Bahreini Nagydíjon. © Lotus F1 Team

Két év elteltével a Formula-1-es vándorcirkusz újra visszatérhetett Bahreinbe, ahol a híres német építész, Hermann Tilke által tervezett aszfaltcsíkon mérhette össze erejét a 24 pilótából álló mezőny.

A Pirelli erre a futamra a sárga színjelöléssel ellátott lágy, és a fehér színkóddal rendelkező közepes keménységű keverékeket biztosította a csapatok számára. A Bahrain International Circuit versenypálya az idei helyszínek közül azon aszfaltcsíkok közé sorolható, amelyik meglehetősen igénybe veszi a Formula-1-es autók gumiabroncsait. A lassú- és közepes tempóval teljesíthető kanyarívekből történő kigyorsítások során a hátsó kerekekre hat jelentősebb igénybevétel, amely figyelembe véve a pálya felületének érdességével, cseppet sem elhanyagolandó tényező a stratégák számára.

A gumiabroncsok elhasználódását nemcsak a viszonylag magas, közel 32°C-os aszfalthőmérséklet befolyásolja a bahreini versenyhelyszínen, hanem a pálya sivatagi elhelyezkedéséből adódóan a pályára kerülő homok is megnehezíti a boxtaktika előzetes kidolgozását és nem utolsósorban ennek az ütemtervnek a maradéktalan teljesítését. Mindazonáltal, hogy a háromnapos hétvége során a pálya felülete az ott megrendezésre kerülő betétfutamokkal együtt folyamatosan tisztul, és az autók által megtett körök következtében egyre inkább felgumizódik – fokozva ezzel a tapadási jellemzőket -, a helyszínre jellemző időjárási viszonyokról sem szabad megfeledkezni. A szinte folyamatos, és változékony intenzitású és erősségű szélviszonyoknak köszönhetően ugyanis folyamatosan homok kerül az aszfaltra, amely vékony filmrétegként leginkább a pálya kigyorsítási szakaszain jelent extra terhelést a hátsó abroncsok számára.

A legtöbb versenyző háromkiállásos boxtaktikát alkalmazott a Bahreini Nagydíjon. Mindamellett, hogy akadt olyan istálló is, ahol négy alkalommal végeztek el kerékcseréket, Paul di Resta volt az egyedüli olyan pilóta, aki mindössze csak kétszer, a 14-dik és a 33-dik kört követően cseréltette le a VJM05-ös lágy keverékeit a közepes keménységű abroncsokra.

A 2010-es és 2011-es évben világbajnoki címet szerzett Sebastian Vettel elsőségével ért véget az 57 körös futam, ahol a Red Bull Racing német pilótája használt lágy gumikon vágott neki a versenynek. Az RB8-as volánja mögött autózó pilóta a versenytáv 11-dik és 25-dik körét követően használt közepes, majd azt követően pedig használt lágy gumikat vételezett a szerelőinél, majd végül a 39-dik kört követően pedig teljesen új közepes keverékeken fejezte be a bahreini megmérettetést.

A második helyen leintett Lotus F1 team versenyzője, Kimi Räikkönen jól gazdálkodott a szombati időmérő alkalmával – amelyhez ugyan hozzájárult az a tény is, hogy nem tudott bekerülni a kvalifikáció harmadik szakaszába -, hiszen néhány Pirelli szettet meg tudott spórolni a vasárnapi futamra. A Vettelhez hasonlóan szintén három kerékcserét alkalmazó finn világbajnok a 11-dik kört követően újra lágy keverékeket tetetett fel, szemben az RB8-as autót terelgető riválisával, aki akkor a lassabbnak számító közepes keverékkel igyekezett minél jobb teljesítményt elérni. Második boxkiállása mindössze egyetlen egy körrel előzte csak meg Vettelt, amikor is már fordult az a bizonyos kocka. Räikkönen ekkor ugyanis közepes keverékkel tért vissza a pályára, míg a Red Bull Racinges reménység használt lágy típusokra váltott. A két klasszissal kapcsolatban további érdekességként említhető meg, hogy az utolsó és egyben harmadik kerékcseréjükre a futam ugyan abban a momentumában, a 39-dik kört követően került sor, amikor mindketten új közepes keménységű Pirelli P Zero abroncsokat kaptak a szerelőktől.

A Bahreini Nagydíjat harmadik helyen zárt Romain Grosjean – aki egykor a Pirelli hivatalos tesztpilótájaként ismerkedhetett az olasz gyártó termékeivel – csapattársához, Räikkönenhez hasonlóan szintén a háromszori kerékcserét preferálta, némi kis különbséggel ugyan finn kollégájához képest. A francia pilóta ugyanis a verseny legnagyobb részét közepes keverékeken teljesítette. Első kerékcseréjére egy körrel hamarabb került sor, mint Räikkönen esetében, amikor is a 10-dik kört követően használt közepes keverékeket kapott a csapattól. Ezt követően pedig a 25-dik és a 40-dik kör volt a következő taktikai mérföldkő Grosjean számára, amikor már új, fehér színkóddal ellátott gumiabroncsokat tetetett fel az E20-as autójára.

 

Gumi- és boxtaktika elemzés (Bahreini Nagydíj, 2012)(A teljes méretű táblázat megtekintéséhez kattints ide!)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A híres monacói alagút (Monacói Nagydíj, 2011)
Változtatásokat végeznek a Monacói Nagydíj helyszínén

A Formula-1-es versenypályák legtöbbjéhez hasonlóan, ahol a kötelező, illetve az elvárt fejlesztések mellett a versenyzés biztonságát fokozni hivatott változtatások elvégzésére...

Felipe Massa (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2012)
Egykori Red Bull Racing mérnököt szerződtetett a Ferrari

A 2012-es szezon a Ferrari számára nem az előzetes elvárások szerint alakult az eddigi futamok során, amelyet a maranellói gárda...

A kipufogórendszer kialakítása (Caterham, Maláj Nagydíj, 2012)
Készül a Caterham Renault CT01 új kipufogórendszere

A 2012-es szezonban bevezetett technikai szabálymódosítások nemcsak a mezőny „nagyobb” csapatainak jelent komoly kihívást, hanem a Red Bull Racingnél, vagy...

Close