Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Gumi- és boxtaktika elemzés: Ausztrál Nagydíj (2013) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Gumi- és boxtaktika elemzés: Ausztrál Nagydíj (2013)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.03.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,535
Gumi- és boxtaktika elemzés (Ausztrál Nagydíj, 2013)

A szezonnyitó melbourne-i versenyen jól vizsgáztak a Pirelli lágyabb keverékkel rendelkező 2013-as gumiabroncsai (Fotó: Formula1Tech Blog)

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra a tavalyi szezonhoz képest módosított specifikációk szerint elkészített közepes keménységű- és szuperlágy gumiabroncsokat biztosított a csapatok számára elsődleges- és opcionális abroncsként. A gumiabroncsok szerkezeti kialakításával és a keverékekkel kapcsolatban elvégett fejlesztéseknek köszönhetően kialakított lágyabb keverékekkel a gyártó azt kívánja elérni az idei évben, hogy a csapatok minél változatosabb versenystratégiákat dolgozhassanak ki, hogy ezzel is tovább fokozzák a futamok izgalmait.

 

A verseny megkezdését megelőzően 18°C-os környezeti hőmérséklet mellett 24°C-os aszfalthőmérsékletet regisztráltak.

 

Az 58 körös ausztrál versenyre előzetesen megjósolt 2…3 kiállásos boxtaktikák szinte maradék nélkül teljesültek, és érdekes volt látni, hogy ugyanazon gumitípusokat egyes csapatok mennyire eltérő módon voltak képesek kezelni. Ebben természetesen az adott pilóta vezetési stílusa is sokat számít, de a látványos eltérések tekintetében sokkal inkább az adott versenyautónak és annak beállításainak köszönhető a konzisztens módon történő gumifelhasználás módja.

 

A szuperlágy gumiabroncsok tekintetében a leglátványosabb eltérés a Mercedes csapat tekintetében mondható el, hiszen a rajtot követően Lewis Hamilton a 13-dik körben, míg csapattársa, Nico Rosberg a 14-dik körben cserélte le azokat. Ezzel szemben az összes többi pilóta, akik szintén a Pirelli piros színjelölésű abroncsaival kezdték meg az 58 körös versenyt, 4…9 kör megtételét követően váltottak a közepes keménységű gumiabroncsokra.

 

A 21 rajtrácsra felsorakozó versenyzőből mindössze csak négyen voltak azok, akik teljesen új közepes keménységű keverékeken kezdték meg a melbourne-i versenyt, míg a mezőny döntő többsége a szuperlágy gumiabroncsokat választotta.

 

A dobogó első két helyén végzett Kimi Räikkönen és ferraris ellenfele, Fernando Alonso az első kerékcserét egyaránt a 9-dik körre időzítette, míg a harmadikként leintett 2012-es világbajnok, Sebastian Vettel valamivel korábban, már a 6-dik körben feltetette a közepes keménységű keverékeket.

 

Ezt követően Fernando Alonso volt az, aki a leghamarabb, egészen pontosan a 20-dik körben ment ki ismét a szerelőihez, hogy a mindössze 10 körön keresztül használt közepes keménységű gumijait újra cserélje. Egy körrel később, a futam 21-dik körében követte őt Sebastian Vettel, míg Räikkönen egészen a 34-dik körig viselte a fehér színjelölésű abroncsokat. Míg a Lotus alakulat finn versenyzője két kerékcserével teljesítette, és végül megnyerte a szezonnyitót, a másodikként leintett Alonso a 39-dik, és a harmadik pozícióban pontszerző helyen végzett Vettel pedig a 37-dik körben vételezett ismét új közepes keménységű gumiabroncsokat, amelyek már egészen a célvonalig elkísérték őket.

 

A pálya karakterisztikájából adódóan a versenyautók alulkormányozottsága miatt leginkább az első gumiabroncsoknál volt tapasztalható a szemcsésedés, amelyre például Nico Rosberg is panaszkodott már a 8-dik körben.

 

Az aszfalt hőmérsékletének csökkenésével azonban az első kerekek tapadása tovább csökkent, ami pedig tovább fokozta alulkormányozottságot. Éppen ezért azok a pilóták, akik ezt tapasztalták, a kerékcserénél állíttattak az első szárny dőlésszögén. Ilyen helyzetekben, amíg a kerékcserét végző szerelők tették a dolgukat, egy további személyzet speciális szerszám segítségével módosított az első légterelő szárny beállításán, amellyel nagyságrendileg 3…6%-kal szokták előrébb állítani az aerodinamikai balanszot.

 

A mezőny tehát teljesítette a 2013-as szezon első versenyét, de a következő héten máris újabb kihívások teljesítése vár rájuk és a Pirellire egyaránt. A soron következő Maláj Nagydíjon a gumiabroncsok kezelése szempontjából a fékezések és a kigyorsítások során keletkező igénybevételek mellett a malajziai időjárásra jellemző magas hőmérséklet jelent majd további nehézséget.

 

 

Gumi- és boxtaktika elemzés (Ausztrál Nagydíj, 2013)

(A teljes méretű táblázat megtekintéséhez kattints ide!)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Gumi- és boxtaktika elemzés: Ausztrál Nagydíj (2013), 4.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó felkészítése (Sauber, Ausztrál Nagydíj, 2013)
Az üzemanyagellátó rendszer, amely gondot okozott a Saubernek

A 2013-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíj a teljes F1-es mezőny számára különleges kihívásokkal vette kezdetét, amikor a szombati időmérőnek csak az...

A KERS és az ECU egységei (Lotus Renault GP, Török Nagydíj, 2011)
Technikai ismertető: Komoly problémák a 2013-as ECU-val

A 2013-as év szezonnyitó futamának otthont adó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén nemcsak a mostoha időjárási körülmények – amely miatt az időmérő...

Légterelő az oldaldoboz felett (Lotus, Ausztrál Nagydíj, 2013)
Technikai fejlesztések és megoldások: Ausztrál Nagydíj (2013)

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseit követően talán nem túlzás azt állítani, hogy a csapatok szezon előtti tesztsorozatokon látott teljesítménye...

Close