Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Formula1Tech Blog: Melyik csapat lesz a 2012-es szezon meglepetése? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Formula1Tech Blog: Melyik csapat lesz a 2012-es szezon meglepetése?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.03.06. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,100
Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)

Vajon melyik csapat lesz a 2012-es szezon legnagyobb meglepetése? © Formula1Tech Blog

Hamarosan kezdetét veszi a Formula-1-es világbajnoki sorozat új, 2012-es szezonja. Minden bizonnyal sokan várják már, hogy a csapatok kigördüljenek majd a pályára az első futamnak otthont adó melbourne-i aszfaltcsíkon, hogy teljesítsék a háromnapos eseménysorozat első szabadedzését.

Az elmúlt hónapok és hetek meglehetősen mozgalmasan alakultak, hiszen minden egyes alakulat bemutatta a legújabb szerzeményét, amelyek megjelenése igencsak tükrözi az idei évben bevezetett új technikai szabályokat. A versenyzés biztonsága érdekében ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség csökkenteni kívánta az autók orrkúpjának magasságát, melynek eredményeképpen a legtöbb csapat úgynevezett lépcsős orrkúpot alakított ki. A technikai direktívák között további újdonságként említhető a kipufogórendszert érintő új előírás is, amellyel a 2011-ben oly nagy népszerűségnek örvendett, kipufogóval fújt diffúzorok további alkalmazását tették tiltólistára.

Ezek természetesen csak példák az FIA által eszközölt módosítások közül, de kétségtelen, hogy jó néhány változást jelentett, illetve jelent a csapatok és a pilóták számára egyaránt. Mindamellett, hogy a mérnököknek teljesen új megoldásokkal kell helyettesíteni a betiltott technikai eszközöket, a kipufogórendszer átdolgozásának eredményeképpen kapott fújt hátsó légterelő szárny, vagy a fújt rúdszárny végett a versenyautók vezetési jellemzői is módosulnak majd.

Az elmúlt időszakban a csapatok többsége részt vett a jerezi- és a barcelonai tesztsorozatokon, ahol már próbára tehették a 2012-es szezonra szánt négykerekűket. Ennek kapcsán már némi kép is kialakulhatott a csapatok teljesítményéről, és a megépített új konstrukciók technikai szintjéről, de természetesen hiba lenne mindebből messzemenő következtetéseket levonni. Voltak olyanok, akik érdekes technikai megoldásokat is pályára vittek – mint például a Mercedes passzív befúvású első légterelő szárnya, vagy a Red Bull Racing által készített „rejtélyes” légbeömlő nyílással ellátott orrkúp -, de akadt olyan is a mezőnyben, akinek komolyabb gondokkal is szembe kellett néznie.

A Formula1Tech Blog 2012-es első szavazásának témájaként a Kedves Olvasók azon véleményére lennék kíváncsi, hogy a Formula-1-es mezőny résztvevői közül vajon melyik csapat lesz a 2012-es év meglepetése.

Ha van kedved, mondd el a véleményed Te is, és kérlek jelöld be az álláspontodhoz legközelebb álló választ. A szavazás lezárásának napja: 2012.03.20.

Köszönöm, hogy részt veszel a Formula1Tech Blog aktuális szavazásában, és válaszolsz a feltett véleménykérdésre!

 

Melyik csapat lesz a 2012-es szezon meglepetése?

  • Mercedes AMG Petronas Formula One Team (30%, 28 Válasz)
  • Lotus F1 Team (28%, 26 Válasz)
  • Caterham F1 Team (10%, 9 Válasz)
  • Scuderia Ferrari Marlboro (10%, 9 Válasz)
  • Vodafone McLaren Mercedes (8%, 7 Válasz)
  • Sahara Force India Formula One Team (6%, 6 Válasz)
  • Sauber F1 Team (4%, 4 Válasz)
  • Williams F1 Team (2%, 2 Válasz)
  • Marussia F1 Team (1%, 1 Válasz)
  • HRT Formula 1 Team (1%, 1 Válasz)
  • Red Bull Racing (0%, 0 Válasz)
  • Scuderia Toro Rosso (0%, 0 Válasz)

A válaszok száma: 93

Loading ... Loading ...
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Formula1Tech Blog: Melyik csapat lesz a 2012-es szezon meglepetése?, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (4)

  1. Szerző: Csaba Pál | 2012.03.07. - 09:22

    A “meglepetés csapat” kritériumnak megfelelni több szempontból is lehet, vagy inkább azt mondhanám: mindhárom mezőnynek (értsd: élmezőny, középmezőny, utómezőny) lehet meglepetés csapata. A Caterham ugrásszerű fejlődését várva remélem hogy őket hívjuk majd a középmezőny meglepetésnek.

    • Szia!

      Ez pontosan így van. Ennek a megítélése egyénenként változik.
      Sokféle technikai változáson mentek keresztül a csapatok autói, és a szezon előtti tesztek is igencsak érdekes képet mutatnak. Ezek alapján természetesen el lehet indulni a véleményalkotással kapcsolatban, de a csapatok és a technikák igazi formája, teljesítménye majd csak versenykörülmények alatt fog igazán körvonalazódni.

      Üdvözlettel,
      Papp István

    • Szerző: J | 2012.03.07. - 15:38

      Sőt lehet negatív meglepetés is!:) Lásd Ferrari!:))

      • Szia!

        Így igaz! De természetesen pozitív értelemben tettem fel a kérdést, vagyis melyik csapat lenne az szerintetek, amelyik az előzetes várakozásokat felülmúlva fog majd szerepelni, illetve a korábbi teljesítményéhez képest jelentős javulást produkál majd.

        Üdvözlettel,
        Papp István

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Az autó felkészítése (Sauber F1 Team, Barcelona teszt, 2012.03.01)
Matt Morris: Megbízható a Sauber C31-es konstrukciója

A Sauber alakulat számára kiválóan végződött a 2012-es szezon előtt megrendezett első barcelonai tesztsorozat. A Spanyolországban lebonyolított felkészülés során a...

Romain Grosjean (Lotus F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.21)
A Lotus áttervezte az E20 hibás elemeit

Az elmúlt héten megrendezett barcelonai tesztsorozat nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult a Lotus F1 Team számára. A február...

Kipufogórendszer (Caterham F1 Team, Barcelona teszt, 2012.02.21)
További szigorítások az ECU-val kapcsolatban

Az elmúlt héten megrendezett előszezoni, barcelonai tesztsorozatot követően a Nemzetközi Automobil Szövetség további módosítások elvégzését látja szükségesnek a Formula-1 technikai...

Close