Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj szombati eseményei | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj szombati eseményei

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,105
Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, 3. szabadedzés, 2011.03.26)

A Red Bull Racing 2010-es világbajnoka, Sebastian Vettel a pole pozícióból kezdheti meg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. © Red Bull Racing

A téli tesztidőszakot, valamint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjének első két napját követően már kialakult némi kép a mezőnyben uralkodó erősorrendet illetően. Természetesen még mindig azt kell, hogy mondjam, a melbourne-i időmérőt követően hiba lenne messzemenő következtetéseket levonni, de a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettel teljesítménye igencsak meggyőző volt.

No de kanyarodjunk vissza néhány gondolat erejéig a szombat reggeli történésekhez. A Red Bull dominanciája már a harmadik szabadedzésen elkezdődött, amikor ugyanis a 15 kört teljesítő Vettel állt az élre, az őt több mint 0.8 másodperces lemaradással követő csapattársa, Mark Webber előtt. Ez a fiatal német pilóta, aki – a komoly teljesítményének köszönhetően a tavalyi évben világbajnoki címmel gazdagodhatott – az elmúlt évben jó néhány futamon „fricskát mutatva” hagyta ott nem egyszer a nagy öregeket, és nagyon úgy tűnik, hogy ott folytatja, ahol a 2010-es évben abbahagyta: az élen.

Kétségtelen tehát, hogy a Red Bull Racing ismét nagyot alkotott, de nem szabad megfeledkezni a sokak arcára minden bizonnyal mosolyt varázsló – és itt természetesen a pozitív szereplés nyújtotta reakciókra gondolok – McLaren Mercedes, Ferrari, vagy éppen a Lotus Renault GP csapatokról sem, akik bizony ott vannak az „energiaitalosok” nyomában.

Engedtessék meg, de néhány gondolat erejéig kicsit visszatérnék a Red Bullhoz. A szombati kvalifikációt követően minden bizonnyal a média minél több résztvevője szerette volna kérdéseit feltenni Vetteléknek, hogy mi lehet a sikerük titka. A rajtsorrendet eldöntő csata után olyan hírek kezdtek terjedni, hogy a Red Bull Racing pilótái nem használták a KERS-t. A pole-os köridőt megautózó Vettel az ezzel kapcsolatos kérdésre elmondta, hogy valóban nem használta a hibrid rendszert, melynek indokául hanyagul közölte: „Nem volt teljes mértékben feltöltve.”

Vettel interjúját követően természetesen megindultak a találgatások. Egyesek szerint a Red Bull Racing egy teljesen egyedi kivitelű, „mini” KERS-t használ, amit csakis kizárólagosan a rajt során fognak majd alkalmazni. Felmerült annak a lehetősége is, hogy az RB7-es konstrukciókban lévő KERS feltöltése nem az autó fékezése során megy végbe, hanem azt még a csapat garázsában megteszik.

Ha a találgatások esetlegesen igaznak bizonyulnak, akkor a Red Bull pilótái az átlagos méretű KERS-hez képest egy jóval kisebb súlyt képviselő rendszerrel fognak majd körözni az Albert Parkban megrendezett futamon, ami pozitív hatással lehet az autó egyensúlyára, valamint vezethetőségére is. Ezek természetesen csak találgatások, de bízom benne, hogy a verseny után kapunk ennél pontosabb információkat a Red Bull háza tájáról.

A 2011-es évben életbe lépett technikai szabálymódosítások révén a pilóták mindennemű korlátozás nélkül használhatták a DRS-t, vagyis a Légellenállást Csökkentő Rendszert. Igen, ez a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat, ill. az azt működtető rendszert takarja, de azért bátorkodtam ezzel a mozaikszóval élni, mert azt hiszem egyre többet fogunk még ezzel találkozni idén, így talán nem árt, ha megpróbáljuk ezt a hárombetűs szócskát memorizálni.

A DRS-sel kapcsolatban jó néhány pilóta aggodalmát fejtette ki már a téli tesztidőszak során. Emlékezzünk vissza Adrian Sutil piruettjére, amit a célegyenesbe történő bekanyarodását követően produkált. Mivel a hétvége előtt az FIA módosította, egészen pontosan 867m-re növelte az előzési zónát, amely a célegyenesbe fordító kanyar előtt veszi kezdetét, ehhez hasonló esetek történhetnek az új rendszerek használata során is. Gondolok itt arra, ha a pilóta a célegyenesbe történő bekanyarodás közben a kigyorsítási szakaszon megnyomja a DRS-t működtető nyomógombot, és ezzel egyidejűleg a KERS-t is aktiválja, akkor nagy eséllyel az előttünk álló versenyen még láthatunk az Adrian Sutil esetéhez hasonló pillanatokat.

Az idei esztendőre vonatkozóan bevezetett 107%-os szabálynak sajnos meglett az első áldozata is. A Hispania Racing Team versenyzői ugyanis nem tudták teljesíteni a megfelelő szintet, így hiába próbálták kérvényezni az FIA-nál, hogy a kvalifikációs időeredményük ellenére ott lehessenek a szezonnyitó futamon, Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan nem állhat rajthoz Melbourne-ben.

Azt hiszem nem vagyok egyedül, hiszen nagyon sokan várjuk már, hogy elinduljon az idei első futam. Kíváncsian várom, hogy versenykörülmények között hogyan fognak teljesíteni a 2011-es évre felkészített versenyautók, és hogy az FIA által eszközölt új technikai elemek hogyan vizsgáznak majd éles helyzetben.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing , Ausztrál Nagydíj, időmérő, 2011.03.26)
Ultrakönnyű KERS-t használ a Red Bull Racing?

Az Ausztrál Nagydíj szombati időmérőjét követően a pole pozíciót megszerző Sebastian Vettelnek feltett kérdésre a német pilóta elmondta, hogy sem...

Jenson Button (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)
Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj pénteki eseményei

A mai nappal végre elindult Formula-1-es világbajnoki sorozat sokak által várt 2011-es szezonja. Azt hiszem a technikai szabályzatban eszközölt módosítások...

Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Tilos esőben használni a mozgatható hátsó szárnyat

Az FIA által a 2011-es évre bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak jó néhány vitás kérdést vetett fel a csapatok...

Close