Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj pénteki eseményei | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Formula1Tech Blog: Az Ausztrál Nagydíj pénteki eseményei

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,043
Jenson Button (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, 2011.03.25)

A Melbourne-ben megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjjal kezdetét veszik a Formula-1-es világbajnoki széria 2001-es idénye. © Vodafone McLaren Mercedes

A mai nappal végre elindult Formula-1-es világbajnoki sorozat sokak által várt 2011-es szezonja. Azt hiszem a technikai szabályzatban eszközölt módosítások láttán joggal bízhatunk benne, hogy érdekes idénykezdet vár ránk. Olyan változások kerültek bejegyzésbe, mint például a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny használata, vagy az F1-ben először 2009-ben bemutatkozott, majd a tavalyi évben mellőzött Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer visszatérése. Természetesen tovább folytathatnám ezt a felsorolást, de helyette inkább szeretném a figyelmedbe ajánlani a “Technikai szabályváltozások 2011-ben” című írásomat, amelyben igyekeztem összefoglalni a változások részleteit.

Nos, térjünk hát vissza a szezonnyitó ausztrál futam pénteki napjára. A szezon előtti tesztsorozatok alkalmával már láthattuk, hogy a csapatok hogyan próbáltak megbirkózni az újonnan bevezetett kötelező módosításokkal. Akadt olyan istálló a mezőnyben, aki a KERS-sel küszködött, és voltak olyanok – ők voltak többen -, akik az új gumibeszállító, a Pirelli által biztosított gumiabroncsok túlzottan gyors kopására panaszkodtak. Azt azonban el kell ismerni, hogy bárhogyan is alakultak a teszteken teljesített köridők, az új konstrukciók majd csak versenykörülmények között fogják igazán megmutatni valódi formájukat.

A melbourne-i hétvége első napján a Red Bull Racing és a Ferrari hozta a formáját, és az eredménykijelző első sorait kibérelték maguknak, de a hétszeres világbajnokot, Michael Schumachert foglalkoztató Mercedes GP is kimutatta a foga fehérjét, majd a második szabadedzés során már a McLaren Mercedes is odaférkőzött mezőny élére.

Ezek alapján azért már lehet némi képet látni a csapatok erősorrendjét illetően, de messzemenő következtetéseket levonni azt hiszem nem lenne szerencsés. Mondom ezt többek között azért is, mert a Pirelli többféle gumikeveréket biztosított az edzésekre, így attól függően, hogy ki milyen beállítást használt, és ehhez milyen gumikeveréket tett fel az autóra, igencsak befolyásolta a köridőket. Ha figyelembe vesszük, hogy a melbourne-i versenypálya utcai szakaszokat tartalmaz – amely igencsak rossz tapadási jellemzőket tesz lehetővé a hétvége első felében -, és mindemellett a mentközben állítható hátsó szárny is ott van az autókon, a jobb tapadás és az aszfalt mielőbbi felgumizása érdekében jobb választás a lágy keverék használata, hiszen ezzel komoly előnyökre is szert lehet tenni. Természetesen ez csak akkor lehet igaz, ha ehhez jó mechanikai- és aerodinamikai tapadást biztosító beállításokat használ a pilóta.

A középmezőnyt illetően úgy tűnt, hogy a Toro Rosso, a Williams és a Sauber harcolt egymással, de természetesen más csapatok is szeretnének beférkőzni ebbe a csomagba. Pontosan ezért én úgy vélem, hogy a középmezőny lesz az, ahol érdekes csaták bontakozhatnak majd ki.

A tavalyi évben debütált Hispania, Virgin és a Lotus sajnos úgy tűnik nem tud előrébb lépni, hiszen mindkét szabadedzésen a sor legvégén végeztek. Ez a HRT részéről nem is annyira meglepő, hiszen anyagi gondjaik miatt be sem tudták még fejezni az idei évre szánt versenyautójuk építését.

A háromnapos hétvége előtt az FIA változtatott a menetközben állítható hátsó szárnyak használatára vonatkozó előzési zóna hosszán, és az előzetesen jelzett 600m-es táv helyett 867m-en lesz lehetősége a pilótáknak használni az új rendszert a verseny folyamán. Ez talán önmagában véve jó irányú módosítás, de személy szerint egy kicsit úgy érzem, hogy ez további, talán felesleges komplikációt is okozhat a versenyzőknek.

A holnapi nap a harmadik szabadedzéssel, és még inkább az azt követő időmérővel minden bizonnyal további izgalmas pillanatokat tartogat számunkra, és talán pontosabb képet kaphatunk majd a mezőnyben uralkodó erőviszonyokról. Érdekes versenyhétvége előtt állunk, bár azonban azt is el kell ismerni, hogy a melbourne-i pálya jellemzőiből eredően ez a ring nem azon helyszínek közé tartozik, ahol valóban teljes mértékben ki lehet aknázni az autók valódi teljesítményét.

Ami azonban biztosra vehető, hogy az aszfalt a megtett körök számának növekedésével egyre jobb tapadást fog biztosítani, és a csapatok is összehozzák a legoptimálisabb beállításokat, amivel majd a vasárnapi futam rajtrácsáról megkezdik az 58 körös versenyt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Red Bull Racing, Valencia teszt, 2011.02.01)
Tilos esőben használni a mozgatható hátsó szárnyat

Az FIA által a 2011-es évre bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak jó néhány vitás kérdést vetett fel a csapatok...

Technikai követelmények (Ausztrál Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Ausztrál Nagydíj (2011)

A 2011-es Formula-1-es világbajnokság nyitófutamát eredetileg Bahreinben rendezték volna meg, de az elmúlt időszakban a térségben eluralkodott belviszályok miatt úgy...

A rajt előtti pillanatok (Ausztrál Nagydíj, 2010.03.28)
Véglegesítették a melbourne-i előzési zónát

A 2011-es szezonra bevezetett, a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny használatával kapcsolatban az FIA előzetesen 600m-es előzési zónát...

Close