Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Force India Mercedes VJM04: Új lezáró elemek az első szárnyon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Force India Mercedes VJM04: Új lezáró elemek az első szárnyon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.31. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,054
Első légterelő szárny (Force India, Magyar Nagydíj, 2011)

A Magyar Nagydíjon új véglezáró elemeket kapott a Force India csapat VJM04-es autója. © Force India F1 Team

A Force India alakulat a Magyar Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként új véglezáró elemekkel látta el a VJM04-es konstrukciót.

A korábban alkalmazott megoldással szemben – amely tulajdonképpen kettős osztott kivitelben készült el – ezúttal egyetlen egy végprofilról beszélhetünk. Az új konstrukció két kisebb kivágást kapott, amely az elölről érkező légáramlatokat vezeti a főprofil, valamint a mögötte lévő légterelő lemezek alá. Az így beáramoltatott levegő a szárny alsó síkján elhelyezett légterelő szalagok által meghatározott légcsatornákba kerülnek, amelyek egy direktebb légáramlást biztosítanak az autó padlólemezének irányába.

A fentiekben említett két nyílás méretének megválasztásának természetesen nagy jelentősége van. Mivel a Force India mérnökei által készített első légterelő szárny főprofilja és a hátsó két kiegészítő lemezek sem tartalmaznak extra kivágásokat, a véglezáró elemeken kiképzett nyílásokkal látták megoldottnak a szárny felett, és alatt elhaladó légáramlatok nyomásai közötti megfelelő egyensúly megvalósítását, amely végül a kellő leszorító erő előállításában fejti ki szerepét.

A fentiekben leírt kis módosítással tehát az első légterelő szárny aerodinamikai hatékonyságának javításával az első tengelyre ható nyomás intenzitását és ezzel együtt az első gumiabroncsokra ható terhelés nagyságát megfelelő szintre lehet redukálni, és nem utolsó sorban a kerékfelfüggesztés lengéscsillapító elemeinek mozgására jellemző fáziskülönbség csökkentése is megvalósítható. Ez utóbbi szempont pedig leginkább a pálya egyenetlenségein és a szegélyköveken történő áthajtáskor fejti ki pozitív hatását, a versenyautó menetstabilitásának megőrzése tekintetében. Az első légterelő szárny konfigurációjának összeállítása során természetesen törekedni kell az autó alulkormányozottságának megakadályozására is, amely a szűk, és a hosszan elnyújtott, közepes sebességgel teljesíthető hungaroringi kanyarokban előnyös a megfelelő kanyarsebesség elérése szempontjából.

 

(Technikai fejlesztés – Force India F1 Team – Magyar Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Lotus Renault GP, Magyar Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Komplex első légterelő szárny

A 26-dik Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring versenypálya vonalvezetésére jellemző szűk és technikás kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, valamint a...

Légterelők a hátsó kereknél (Red Bull Racing, Magyar Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Extra légterelők a hátsó kerekek mellett

A Williams, a Ferrari és a Sauber versenyautóin használt megoldást idézi a Red Bull Racing RB7-es konstrukcióin a hátsó fékek...

Formula1Tech Blog ajánló (Speed Limit TV és Formula1Tech Blog)
Internet TV a Formula1Tech Blog-gal

A Formula1Tech Blog-gal kapcsolatban egy újabb változásról szeretnélek Benneteket informálni. Bizonyára észrevettétek már, hogy az elmúlt hónapokban felkerült a blogra...

Close