Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Force India Mercedes VJM04: Új első légterelő szárny és orrkúp | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Force India Mercedes VJM04: Új első légterelő szárny és orrkúp

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,551
Első légterelő szárny és orrkúp (Force India, Török Nagydíj, 2011)

A fordítólemezzel befolyásolni lehet a versenyautó padlólemeze alá kerülő levegő mennyiségét, amely kihat a diffúzor aerodinamikai hatékonyságára is. © Force India F1 Team

A Formula-1-es versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára, így a legkisebb mértékű módosítások is jelentős mértékben befolyásolhatják a versenyautó viselkedését. A Force India csapata egy módosított orrkúpot és egy új kialakítású első légterelő szárnyat hozott magával a Török Nagydíjra, amelyet az isztambuli eseménysorozat szabadedzésein vittek pályára.

Az új orrkúp alatt a McLaren alakulat által használt kivitelhez hasonló fordítólemez került kialakításra, amely az első szárny két függőleges tartókonzolát összekötő vízszintes profilhoz kapcsolódik. A fordítólemez segítségével kialakított légcsatornával befolyásolni lehet az autó alatt elhaladó légáramlatok aerodinamikai hatását, ami a padlólemez alá kerülő levegő mennyiségétől függően kihatással van a diffúzor aerodinamikai hatékonyságára is.

A leginkább hóekéhez hasonlítható szénszálas anyagból készített kiegészítő függőleges éle tulajdonképpen kettéosztja az első légterelő szárny felett és az orrkúp alatt áthaladó légáramlatokat, és tereli azokat tovább – fokozva egyúttal az autó elülső részének stabilitását – az oldalsó kocsiszekrényen lévő légbeömlő nyílások irányába is.

A Pirelli által biztosított kemény- és lágy gumikeverékeinek tekintetében természetesen meg kellett találni a menetstabilitás és a leszorító erő közötti egészséges egyensúlyt. A kismértékű leszorító erő miatt ugyanis az autó könnyedén alulkormányozottá válhat, míg a túlságosan nagymértékű aerodinamikai terhelés hatására megnő ugyan a tapadás, de ezzel együtt nagyobb lesz a gumiabroncsok igénybevétele is, amely az isztambulii pálya adottságai miatt már önmagában véve is hozzávetőlegesen 80%-os szintre tehető.

A Venturi-elv érvényesülésével azonban nemcsak a leszorító erőt sikerült ezáltal fokozni, hanem az első szárny alatt átáramló, és az autó alól kilépő légáramlatok sebességét sikerült megnövelni úgy, hogy ezzel egyértelműen növelni tudták az elemek aerodinamikai hatékonyságát.

Az orrkúp alatt lévő fordítólemez mellett az első légterelő szárnnyal kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a tesztelt változaton nem látható a véglezáró elemekhez csatlakozó lépcsős szárny, amellyel jóval letisztultabb áramlást alakítottak ki az első kerekek irányába. További változás, hogy a két véglezáró elem is jóval egyszerűbb kivitelben készült el, amelynél azonban megmaradt a vízszintes elemmel kialakított íves légcsatorna. Ez utóbbi a főprofil alatt lévő hosszanti légterelő lapokkal kiegészülve jóval irányítottabb, turbulenciától mentes – vagy legalább kisebb örvénylést keltő – légáramlatok kialakítását teszi lehetővé, amely az autó elülső részének stabilitását hivatott szolgálni.

 

(Technikai fejlesztés – Force India F1 Team – Török Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fékhűtés (Lotus, Török Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított első fékhűtés

A Team Lotus alakulat a Török Nagydíjat megelőzően jelentette be a Caterham sportkocsigyártó vállalat felvásárlását. Ennek apropójából az alakulat Duxfordban...

Első szárny flexibilitás teszt (Ferrari, Török Nagydíj, 2011)
Hogyan vizsgálja az FIA az első szárny hajlékonyságát?

A versenyautó első légterelő szárnya hasonló mértékű leszorító erőt állít elő, mint a diffúzor, áramlástechnikai szempontból azonban kevésbé olyan érzékeny,...

Első légterelő szárny (Williams, Török Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Módosított első légterelő szárny

A Williams alakulat által a Török Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítást végeztek az FW33-as konstrukció első légterelő szárnyával kapcsolatban...

Close