Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Force India Mercedes VJM04: Kiegészítő légterelő a váll-lemezen | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Force India Mercedes VJM04: Kiegészítő légterelő a váll-lemezen

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,452
Váll-lemez (Force India, Kínai Nagydíj, 2011)

A váll-lemezen kialakított légkamra növelte a VJM04-es konstrukció hátsó részének aerodinamikai stabilitását. © Force India F1 Team

Az oldalsó kocsiszekrény és a homloklemez találkozásánál lévő váll-lemezek kisebb átalakuláson mentek keresztül a Kínai Nagydíjra vonatkozóan. A légterelő elem külső felületén lévő, a korábbi futamokon is alkalmazott vízszintes elhelyezésű légterelő szárnyacska ezúttal kiegészült egy függőleges profillal. A módosításnak köszönhetően tulajdonképpen egy extra légkamra alakult ki a versenyautó oldalán, amely kialakítását tekintve hátrafelé szűkül.

A fejlesztés eredményeképpen megszületett, továbbfejlesztett váll-lemeznek köszönhetően sikerült csökkenteni az első kerekekről leváló, és az oldalsó kocsiszekrény előtt kialakuló turbulens légáramlatok mennyiségét. Az új vonalvezetésű elemmel a versenyautó első kerekei felől érkező légáramlatok egy része az oldalsó kocsiszekrényen lévő légbeömlő nyílásokon keresztül a hűtőpanelek felé áramlik, amely a karosszéria alatt lévő V8-as motor túlmelegedését hivatott elkerülni, másik része pedig a kocsiszekrény mellett az autó hátsó szekciója felé elvezetve növeli az autó menetstabilitását. Ez utóbbit fokozza a kiegészítő légkamra használata, amely szűkített kialakítása révén felgyorsítja a rajta átáramló levegőt, jobb aerodinamikai stabilitást adva ezzel az autó hátsó traktusának.

 

(Technikai fejlesztés – Force India F1 Team – Kínai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Extra kivágás az első szárnyon

Az oldalsó kocsiszekrény, a padlólemez és a diffúzort érintő fejlesztések mellett a Mercedes GP mérnökei változtattak a W02-es konstrukció szezon...

Nico Rosberg (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Aerodinamikai módosítások a szezonnyitó futamra

A szezon előtti utolsó barcelonai tesztsorozathoz képest a Mercedes alakulat mérnökei jó néhány, kisebb-nagyobb módosítást végeztek el a W02-es konstrukción....

Hátsó légterelő szárny (Force India, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Force India Mercedes VJM04: Módosított hátsó légterelő szárny

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként a Force India alakulat módosított a hátsó légterelő szárny kivitelén is. A...

Close