Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Flexibilis első szárnyat használ a Mercedes GP? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Flexibilis első szárnyat használ a Mercedes GP?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.08. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,409
Nico Rosberg (Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)

Elkezdődtek a találgatások a Mercedes GP törökországi időmérőn látott gyorsaságával kapcsolatban. © Mercedes GP Petronas F1 Team

A Török Nagydíj szombati időmérőjét követően a Mercedes GP alakulat versenyautóival kapcsolatban olyan hírek láttak napvilágot, miszerint a Ross Brawn irányítása alá tartozó alakulat a Red Bull Racing által használt flexibilis első légterelő szárnyhoz hasonló aerodinamikai elemmel látta el a W02-es konstrukciókat.

Mint ismeretes, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat követően több oldalról is elkezdték támadni a kiválóan teljesítő Red Bull Racing istállót. Az ausztrál versenyt követő napon olyan fotók láttak napvilágot, amelyek arról próbálták meggyőzni a szemlélőket, hogy a Red Bull Renault RB7-es versenyautók első légterelő szárnya kimeríti a flexibilis aerodinamikai elem fogalmát, melynek használatát határozottan tiltja az FIA.

Mára azonban már tudjuk, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség teljes mértékben szabályosnak ítélte a Christian Hornerék által alkalmazott első légterelő szárnyat, amely az előzetes elgondolásokkal szemben kissé komplexebb módon fejti ki hatását, hiszen az autó hasmagassága, valamint a kerékfelfüggesztési rendszer beállítása, illetve szerkezeti kialakítása igencsak befolyásolja az elem működését.

Az Adrian Newey és az általa irányított technikai csapat által megálmodott és zseniális módon kivitelezett rendszer komplexitásából eredően a riválisoknak nem lesz elég csak a szárnyat, vagy az orrkúpot lemásolni. A versenyautó sebességétől és eközben az autóra ható aerodinamikai terhelés mértékétől függően csökken az RB7-es elülső magassága, melynek következtében a szárny kissé előrébb billen, és ezáltal csökken a pálya aszfaltja és a főprofil között mérhető távolság, amelynek ebben az esetben is legalább 75mm-rel a referencia-sík felett kell elhelyezkednie.

Az első légterelő szárny előnyeit egyébként az autó kerékfelfüggesztésének 3:1 arányú beállításaival érik el. Ez azt jelenti, hogy míg az első felfüggesztés lengéscsillapító elemeinek úthossza 10mm-t változik, addig a hátsók 30mm-t mozdulnak.

A McLaren Mercedes MP4-26-os és a Red Bull Renault RB7-es konstrukciókat összehasonlítva például elmondható, hogy mindkét csapat autói esetében a hasmagasság az autó elülső részében 25mm körüli, míg a hátsó magasság tekintetében a wokingiak 50mm-t, a Red Bull Racing pedig 75mm-t alkalmaz. Ez óriási különbség, amiben már a szerkezeti kialakításnak is nagy szerepe van, nem pedig kizárólagosan a beállításoknak. Ebből eredően az előbbi arányszámot nézve elmondható, hogy míg a Red Bull a 3:1-et preferálja, a hátsó hasmagasságbeli 25mm-es eltérés miatt a McLaren pedig a 2:1-es arányt alkalmazza.

Ezen kis kitérő után azonban visszatérnék a Mercedes GP csapathoz. Az isztambuli időmérőn kiválóan teljesített Nico Rosberg a harmadik rajtkockát szerezte meg, és mindössze 0.525 másodperccel maradt csak le a pole pozíciót megautózott Sebastian Vettel mögött. Mindez azt mutatja, hogy a német csapat egyértelmű előrelépést könyvelhet el a fejlesztések terén. A csapatvezető Ross Brawn már korábban nyilatkozott a Renault által használt előrevezetett kipufogórendszer jelentőségéről, valamint a Red Bull Racing első légterelő szárnyának szerepéről is. Természetesen érthető, hogy a német alakulat igyekszik minél gyorsabban fejlődni, de arra a kérdésre, miszerint valóban flexibilisebb szárnyat használ-e Rosberg és Schumacher, egyelőre nem hangzott el pontos válasz.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (Hírlevél)
Hírlevél: Hogy ne maradj le egyetlen egy bejegyzésről sem!

Szeretném a Kedves Olvasók figyelmébe ajánlani a Formula1Tech Blog hírlevél szolgáltatását, és egyben buzdítani a regisztrációra mindazokat, akiket érdekelnek a...

Első légterelő szárny és orrkúp (Force India, Török Nagydíj, 2011)
Force India Mercedes VJM04: Új első légterelő szárny és orrkúp

A Formula-1-es versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára, így a legkisebb mértékű...

Első fékhűtés (Lotus, Török Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított első fékhűtés

A Team Lotus alakulat a Török Nagydíjat megelőzően jelentette be a Caterham sportkocsigyártó vállalat felvásárlását. Ennek apropójából az alakulat Duxfordban...

Close