Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Fioranóban körözött Felipe Massa | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Fioranóban körözött Felipe Massa

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,034
Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.04.29)

Születésnapi ajándékként három Ferrarit vezethetett egymás után Fioranóban Felipe Massa. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari alakulatának brazil pilótája az elmúlt héten ünnepelte 30-dik születésnapját, melyre csapata egy különleges ajándékkal kedveskedett. Az Olaszországban lévő fioranói tesztpályán nem kevesebb, mint három különböző Ferrari autót vezethetett egymás után az ünnepelt, amelyhez hasonló saját bevallása szerint eddig még nem adatott meg számára.

Az eseményt egyúttal összekötötték egy promóciós film forgatásával is, melyen Felipe Massa a 458 Italia, a 458 Challenge és természetesen a Ferrari 150 Italia volánja mögött is pályára léphetett.

Mint ismeretes, a Formula-1 sportszabályzata igen szigorúan rendelkezik az év közbeni teszteléseket illetően, így egy ilyen alkalom valóban ajándék lehet az adott csapat és a pilóta számára. Természetesen nem megengedett a valódi tesztelések során alkalmazott kiegészítő elemek és mérőeszközök használata, de talán joggal felmerülhet a kérdés, hogy vajon új elemekkel is ellátják-e ilyen esetekben az adott versenyautót.

Ahogyan arról egy korábbi bejegyzésemben beszámoltam, a Team Lotus alakulat a Caterham sportkocsigyártó vállalat felvásárlásának hivatalos bejelentésével egybekötött duxfordi bemutatót követően ún. egyenesvonalú tesztet végzett, ahol egy új kialakítású hátsó légterelő szárnyat vetettek áramlástani vizsgálat alá.

Mint ahogyan az a Formula-1-ben lenni szokott, ha egy-egy technikai újítás beválni látszik, akkor a rivális alakulatok szinte biztos, hogy a rendelkezésükre álló eszközök felhasználásával megpróbálják azt lemásolni. Nincs ez másként a Ferrari csapatot érintően sem, miután a malajziai futamot követően az olaszok technikai igazgatója, Aldo Costa úgy nyilatkozott, hogy a Red Bull Racing által használt megoldáshoz hasonlóan át fogják tervezni az első légterelő szárnyukat.

A fioranói eseményen készült fotók tanulsága szerint, valamint egy technikai szakíró kolléga által adott információk alapján a Ferrari 150 Italia áttervezett kipufogórendszert kapott, és ebből eredően módosításokat végeztek az oldalsó kocsiszekrényen is, valamint az első légterelő szárny véglezáró lemezeit sem hagyták érintetlenül. Természetesen a filmforgatás idején megtett körök nem egyenértékűek a hivatalos tesztekkel, hiszen az adott módosítások specifikus mérésére és elemzésére ilyenkor nincs lehetőség, viszont a csapat technikai szakemberei mégis kaphatnak némi képet a változtatások jelentőségével kapcsolatban.

Az előzőleg említett módosítások részleteiről egyelőre nincsenek pontos információim, de azt megígérhetem, ha tudomásomra jut bármilyen hasznos információ, közzéteszem azt a blogon.

 

Képgaléria:

Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.04.29) Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.04.29) Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.04.29) Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.04.29)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Aerodinamikai teszt (Team Lotus, Duxford, 2011.04.27)
Aerodinamikai tesztet végzett a Lotus csapat

A tegnapi napon vált hivatalossá, hogy a Formula-1 malajziai illetőségű csapatvezetője, Tony Fernandes felvásárolta az angliai gyökerekkel rendelkező Caterham vállalatot....

F1 vs. GP2
F1 vs. GP2 (Videó)

A következő animációkban az autóversenyzés királykategóriájának is nevezett Formula-1 és az F1 előszobájaként is emlegetett GP2 Sorozat közötti párhuzamok figyelhetők...

Mike Gascoyne (Team Lotus, Belga Nagydíj, 2010.08.27)
Jelentősebb fejlesztéseket ígér a Lotus

A Kínai Nagydíjat követő háromhetes szünetben minden bizonnyal a csapatok igyekeznek átfogóbb fejlesztéseket végezni, hogy minél jobb teljesítményre legyenek képesek...

Close