Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  FIA: Még marad a két előzési zóna | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

FIA: Még marad a két előzési zóna

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,175
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)

Annak ellenére, hogy a Kanadában bevezetett kettős előzési zóna nem aratott egyértelmű sikert, az FIA dolgozik a rendszer tökéletesítésén. © FIA

A 2011-es évben bevezetett technikai újítások közül az egyik legjelentősebb helyet a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny foglalja el. A Légellenállást Csökkentő Rendszernek, rövidebben DRS-nek is nevezett egység használati szabályát illetően a Kanadai Nagydíjon állt elő egy lényeges újítással a Nemzetközi Automobil Szövetség. A Formula-1 szabályrendszerét kontrolláló szervezet ugyanis először döntött úgy, hogy versenykörülmények között a montreali futamot megelőző gyakorlattal ellentétben a pálya nem egy, hanem két szakaszán lehetett aktiválni a hátsó légterelő szárny dőlésszögét változtatni képes rendszert.

A kanadai eseményhez hasonlóan a hétvégén lebonyolításra kerülő Európa Nagydíjra vonatkozóan is hasonlóképpen döntött az FIA, vagyis továbbra is két helyen lehet aktiválni a pilótáknak a szóban forgó, előzést elősegítő eszközt.

A dolog pikantériája, hogy az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting a valenciai nagydíj helyszínén tartott sajtótájékoztató keretein belül elmondta, hogy a Kanadában bevezetett újítás nem igazán váltotta be az előzetes reményeket. Hozzátette továbbá, hogy a DRS használatára vonatkozó szabálymódosítással kapcsolatban az egyes csapatok által kifejezett ellenérzést ő is jogosnak tartja, miszerint az a pilóta, aki az első zónában előzést tudott végrehajtani, az a második zónában tovább használhatja a rendszert, növelve ezzel előnyét.

Nos, valljuk be őszintén, tényleg kicsit furcsa ez a helyzet, hiszen ez egy kissé ellentmond a DRS bevezetése mögött álló alapkoncepciónak. Mindezek ellenére azonban az FIA úgy gondolja, hogy hagyni kell még egy kis időt arra, hogy ez a fajta rendszer kinője a gyermekbetegségeit, és dolgozniuk kell még azon, miképpen működhetne mindez megfelelően. Éppen ezért Charlie Whiting bejelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség kitart eredeti elképzelése, a kettős előzési zóna ötlete mellett, így egyelőre pályánként továbbra is két szakaszon lehet majd használni a hátsó légterelő szárny mozgatására kialakított rendszert.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)
Megduplázzák a KERS teljesítményét

Néhány nappal ezelőtt hivatalosan is bejelentették, hogy a Formula-1 új motorszabályát a 2014-es szezontól kezdődően fogják bevezetni, melynek értelmében 1.6...

A hajtótengely vizsgálata (Williams, Európa Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: A hajtótengely vizsgálata

Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség igencsak lekorlátozta a csapatok számára a szezonközben végezhető tesztek lehetőségét, a csapatok igyekeznek a nagydíjak...

Pirelli animáció (Európa Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Európa Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon 8-dik állomásaként szereplő Európa Nagydíjon a Pirelli a lágy- és a közepes keverékű gumikat biztosítja...

Close