Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari F2012: Új lezáró elemek az első szárnyon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari F2012: Új lezáró elemek az első szárnyon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.11.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,150
Első légterelő szárny (Ferrari, Abu Dhabi Nagydíj, 2012)

Az Abu Dhabi Nagydíjon új véglezáró elemeket kapott a Ferrari csapat F2012-es autójának első légterelő szárnya. (Fotó: Sutton Images)

A Ferrari alakulat az Abu Dhabi Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként új véglezáró elemekkel látta el az F2012-es konstrukció első légterelő szárnyát. Az új kialakítású légterelő elemekhez hasonló kivitelt már Indiában is pályára vitt a maranellói gárda, amelyet elsőként a csapat spanyol pilótája, Fernando Alonso tehetett próbára.

 

A korábban alkalmazott technikai megoldással ellentétben az első légterelő szárny egyetlen egy egységből álló végprofiljai ezúttal öt kisebb méretű kivágást kaptak, amelyek az elölről érkező légáramlatokat vezetik a főprofil, valamint a mögötte lévő légterelő lemezek alá. Az így beáramoltatott levegő a szárny alsó síkján elhelyezett légterelő szalagok által meghatározott légcsatornákba kerülnek, amelyek egy direktebb légáramlást biztosítanak az autó padlólemezének irányába, csökkentve ezáltal a szárny alatt áthaladó légáramlatok kavitációját.

 

A fentiekben említett nyílások méretének megválasztásának igencsak nagy jelentősége van, hiszen általuk jelentősen befolyásolható a szárny felett és alatt elhaladó légáramlatok nyomásai közötti megfelelő egyensúly, amely végül a kellő mértékű aerodinamikai leszorító erő előállításában fejti ki hatását.

 

Első légterelő szárny (Ferrari, Abu Dhabi Nagydíj, 2012)

A Ferrari különleges kialakítású hatelemű első légterelő szárnnyal látta el az F2012-es autót Abu Dhabiban. (Fotó: Sutton Images)

A fentiekben leírt változtatással tehát az első légterelő szárny aerodinamikai hatékonyságának javításával az első tengelyre ható nyomás intenzitását és ezzel együtt az első gumiabroncsokra ható terhelés nagyságát is megfelelő szintre lehet redukálni, és nem utolsó sorban a kerékfelfüggesztés lengéscsillapító elemeinek mozgására jellemző fáziskülönbség csökkentése is megvalósítható. Ez utóbbi szempont pedig leginkább a pálya egyenetlenségein és a szegélyköveken történő áthajtáskor fejti ki pozitív hatását, a versenyautó menetstabilitásának megőrzése tekintetében. Az első légterelő szárny konfigurációjának összeállítása során természetesen törekedni kell az autó alulkormányozottságának megakadályozására is, amely a szűk, és a hosszan elnyújtott, közepes sebességgel teljesíthető kanyarokban előnyös a megfelelő kanyarsebesség elérése szempontjából.

 

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Abu Dhabi Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Abu Dhabi Nagydíj, 2012)
Az FIA tovább könnyíti az előzéseket Abu Dhabiban

A tavalyi évben megrendezett nagydíjhoz hasonlóan a Nemzetközi Automobil Szövetség ezúttal is két különálló előzési zónát határozott meg a november...

Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, KERS (Magneti Marelli, 2012)
A 2014-es motorformula és az első hardverelemek ismertetése

Mint ismeretes, a 2014-es szezon jelentős változásokat tartogat a Formula-1 számára, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség által megalkotott technikai szabályok...

Az austini pálya látképe (Amerikai Nagydíj, 2012)
Technikai előrejelzés: Austin, az új amerikai álom (+Videó)

A 2007-es évet követően az idén a Formula-1 mezőnye újra visszatérhet az Amerikai Egyesült Államokba. Ezúttal viszont nem a jó...

Close