Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari F2012: Módosított hátsó légterelő szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari F2012: Módosított hátsó légterelő szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.04.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,196
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2012)

Változott a hátsó légterelő szárnyon lévő szeparátorok kialakítása. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari számára az idei szezon nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult, annak ellenére is, hogy az időjárás által megnehezített Maláj Nagydíj Fernando Alonso elsőségével ért véget. A maranellói gárda leginkább aerodinamikai szempontból kell, hogy fejlesztéseket végezzen a teljesítménybeli előrelépés reményében.

A 2012-es évben bevezetett technikai szabálymódosítások egyik legfontosabb része a tavalyi szezonban alkalmazott kipufogóval fújt diffúzorok további használatának betiltása, és ezzel együtt a periszkóp kialakítású kipufogórendszerek kialakításának kötelezővé tétele. Ez kétségkívül minden egyes csapat számára nagy kihívást jelent, illetve jelentett, hiszen a 2011-es műszaki megoldás kényszerű mellőzése miatt meg kell találni annak a módját, miként lehet pótolni a versenyautó hátsó részénél elszenvedett leszorító erő vesztést.

Mindamellett, hogy a Ferrari is minden bizonnyal már javában dolgozik a megfelelő aerodinamikai hatékonyságot és kellő motorteljesítményt biztosító kipufogórendszer kialakításán – amelynek első példányát valószínűsíthetően majd a Bahreini Nagydíjat követő mugellói tesztsorozaton viszik pályára -, a sanghaji megmérettetésre az autó más területein elvégzett változtatásokkal próbálkoztak javítani eddigi formájukon.

Az F2012 egy módosított hátsó légterelő szárnyat kapott a Kínai Nagydíjra, amely az előzőekben használt változathoz képest kisebb, de annál szembetűnőbb módosításokat kapott. A korábbi futamokon a főprofil és a felső, menetközben állítható légterelő elem a DRS-mechanizmus előtti részen, a versenyautó szimmetriavonalában egyetlen egy függőleges osztóprofil volt látható, amelynek száma a sanghaji versenyre megváltozott. A DRS-t működtető szerkezet mindkét oldalára felkerült az előzőekben is említett szeparátor, amelynek további érdekessége a hátsó szárny két profiljának kialakítása.

A sanghaji versenypálya gyors kanyarjaiban és a hosszú egyenesében elérhető minél nagyobb sebesség elérése érdekében a megfelelő aerodinamikai leszorító erő előállítása miatt volt szükség erre a módosításra. Az osztóprofilok alsó pontján a hátsó szárny főprofiljának belépő éle kissé felfelé ível, melynek eredményeképpen a szárny belépő éle egy „W”-hez hasonlítható. Ehhez társul továbbá a DRS által működtetett felső szárnyelem kilépő élének kialakítása is, ahol a szeparátorok végénél a kilépő él egy-egy „V” alakú kivágást kapott.

Ennek a módosításnak a lényege nem más, mint hogy az osztóprofiloknál a főprofil felett elhaladó levegő kisebb aerodinamikai nyomást fejtsen ki, szemben a szárny alatt elhaladó légáramlatokkal úgy, hogy ez az egyenesekben elérhető sebességet segítse, és a gyors irányváltoztatást követelő pályaszakaszokban is meglegyen az autó hátsó részének menetstabilitásához elengedhetetlen tapadás.

A fentiekben jelzett fejlesztés mellett további változtatás fedezhető fel a hátsó szárny véglezáró elemein is. A főprofil feletti területen ezúttal összesen négy kivágást alakítottak ki a Ferrari szakemberei, amellyel az oldalirányba leváló légáramlatok kavitációját, illetve örvénylését hivatottak csökkenteni az olaszok aerodinamikusai. A szárny ezen kialakításával csökkenteni lehet a nagy sebességnél keletkező aerodinamikai terhelés során fellépő rezonancia mértékét, amely károsan befolyásolja a versenyautó hátsó traktusának menetstabilitását.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Kínai Nagydíj, 2012)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Ferrari F2012: Módosított hátsó légterelő szárny, 5.0 out of 5 based on 2 ratings


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előzési zóna (Bahreini Nagydíj, 2012)
Kijelölték a bahreini előzési zónát

Miután a tavalyi évben a Bahreinben eluralkodott belviszályok miatt nem látták biztonságosnak a Formula-1-es futam megrendezését, a száguldó cirkusznak mellőznie...

Technikai követelmények (Kínai Nagydíj, 2012)
Technikai követelmények: Kínai Nagydíj (2012)

A Formula-1 2012-es vándorcirkusza a malajziai állomást követő háromhetes szünet után Kínában folytatja tovább a versenyzést, ahol a pilóták a...

Előzési zóna (Kínai Nagydíj, 2012)
Újra egy előzési zóna lesz a Kínai Nagydíjon

A 2011-es évben bevezetett menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak használatával kapcsolatban a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy határozott, hogy a tavalyi...

Close