Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Új hátsó légterelő szárny próbája | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Új hátsó légterelő szárny próbája

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,414
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Magyar Nagydíj, 2011)

A Ferrari alakulat a hátsó légterelő szárnyat illetően újabb fejlesztéseket próbált ki a Hungaroringen. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari alakulat jó néhány kisebb-nagyobb módosítást próbára tett a 26-dik Magyar Nagydíj hétvégéjének szabadedzésein. Ezek között szerepelt például a pilótafülke kivitelével kapcsolatban elvégzett változtatás is, amelyet a csapat közlése szerint már a 2012-es évre szánt konstrukciójukkal összefüggésben vittek pályára.

A pénteki szabadedzések alkalmával a maranellóiak mindkét pilótája továbbfejlesztett hátsó légterelő szárnyat is kipróbálhatott, amelynek az előző példányát a Német Nagydíj időmérő edzésén és a futamon is alkalmaztak. Az új kivitel abban különbözött a korábbi megoldásoktól, hogy a szárny főprofilja, egészen pontosan annak középső pontja enyhén felfelé ívelt, szemben a korábbi egyenes keresztmetszettel. A hátsó szárnyat érintő további változásként említhető a véglezáró lemezek és a főprofil csatlakozását érintő módosítás is, valamint az oldalirányban leváló légáramlatok turbulens hatását csökkentő, a véglezáró lapokon lévő kivágások, amelyek ezúttal 3-3db nyílással jelentettek az új szárnyak esetében.

A hungaroringi versenypályán szükséges leszorító erő biztosításához a felső szárnyprofil kilépő élén további légterelő szalag került elhelyezésre.

Az előzőekben említett fejlesztéseket tartalmazó hátsó légterelő szárny aerodinamikai hatékonyságát tekintve talán a Belga Nagydíjnak otthont adó spa-francorchampsi versenypályán jól lehet majd használni akár versenykörülmények között is, természetesen azzal a különbséggel, hogy mindezt egy közepes mértékű leszorító erő előállítására képes főprofillal, és annak laposabb beállításával látják el.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Magyar Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: Ferrari 150 Italia: Módosított konfigurációjú első szárny | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A gumik és a kipufogórendszer összhangja
A gumik és a kipufogórendszer összhangja (Videó)

Mindamellett, hogy a Formula-1 2011-es idényében bevezetett szabálymódosításokhoz a versenysorozat új gumibeszállítójának, a Pirellinek is igazodnia kellett, a szezon közben...

A helyes gumikeverék kiválasztásának szempontjai
A helyes gumikeverék kiválasztásának szempontjai (Videó)

A Formula-1-es világbajnoki sorozat 2011-es idényében bevezetett változások között szerepel, hogy a csapatokat a korábbi Bridgestone helyett a Pirelli látja...

Hűtőrendszer (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Formula-1-es versenyautó hűtőrendszere (+Videó)

A jelenlegi Formula-1-es versenyautók üzembiztos működéséhez elengedhetetlen, hogy az autó kritikus elemeinek, mint például a fékrendszer, a motor, a sebességváltó,...

Close