Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Új első szárny tesztje a 2012-es konstrukcióhoz | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Új első szárny tesztje a 2012-es konstrukcióhoz

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,087
Első légterelő szárny (Ferrari, Koreai Nagydíj, 2011)

Teljesen új koncepció szerint összeállított első légterelő szárnyat tesztelt a Ferrari a Koreai Nagydíj pénteki szabadedzésén. © Scuderia Ferrari Marlboro

Mindamellett, hogy a 2011-es szezon még nem ért véget, a Formula-1-es csapatok már javában fejlesztik a jövő évre szánt versenyautókat. A munkálatok nagy része természetesen a nyilvánosság kizárásával, a gyárkapukon belül történik, de bevett szokás, hogy bizonyos elemeket a szezon utolsó nagydíjhétvégéin a szabadedzések alkalmával pályára is visznek.

A Ferrari alakulat a Koreai Nagydíj pénteki szabadedzésén egy teljesen új koncepció szerint összeállított első légterelő szárnyat szerelt fel a Ferrari 150 Italia névre hallgató négykerekűre, amely a beszámolók szerint már a 2012-es konstrukció fejlesztését végző projekt részét képezi.

Milyen módosítások fedezhetőek fel az új első légterelő szárnyon? Először is szembetűnő változásként a véglezáró lemezeket lehetne megemlíteni, amelyek az idei megoldáshoz képest egyszerűbb kialakítást kaptak. Az első kerekek mellett tisztább légáramlatokat biztosító aerodinamikai elemről eltűnt a külső, függőleges elhelyezésű terelőlap, amelynek révén tulajdonképpen egy másodlagos légcsatorna került kialakításra.

A véglezáró elemekkel kapcsolatban elvégzett módosítások ellensúlyozására viszont változott a főprofil és a véglezáró lemez csatlakozásánál alkalmazott keresztmetszet. Az idei évben ez a terület egy töréspont mentén nagyjából 40°-os szögben felfelé ívelő részt tartalmazott, amely az új dizájn szerint már egy ún. csavart keresztmetszetet kapott. A módosított belépő élnek köszönhetően létrejövő légcsatorna révén megfelelő módon kontrollálhatóak az elölről érkező légáramlatok turbulens hatása, amely a főprofil alatt lévő, függőleges elhelyezésű ívelt lapokkal kiegészülve tisztább áramlásképet eredményez a padlólemez elülső élénél, az angol szakszóval splitternek nevezett területnél.

A szárny konfigurációját szemlélve látható, hogy a főprofil mögött egy-egy nagyobb méretű légterelő lap került elhelyezésre, szemben a jelenleg alkalmazott 2-2db-os kivitellel. A főprofil azonban a hátsó lap előtti részen kiszélesedik, és a Williams Cosworth FW33, valamint a Mercedes GP W02-es autókon is látható műszaki megoldáshoz hasonlóan a belépő élhez közel egy-egy hosszú kivágást is tartalmaz. Ennek eredményeképpen a szárny aerodinamikai szempontból úgy viselkedik, mintha azt két különálló profilból állították volna össze, vagyis így az első légterelő szárny két vége voltaképpen egy háromelemű szárnyként funkcionál. A két nyílás az első kerék előtti területeket is érinti, annak ellenére, hogy a kerék előtti szekció nem igazán alkalmas extra leszorító erő előállítására.

A szárny alsó síkjának kialakításával, valamint a főprofil kivágásának köszönhetően az elölről érkező légáramlatok egy része hatékonyabb aerodinamikai hatást fejt ki, miután a nyílás méretének megfelelő megválasztásával, illetve annak keskeny kialakítása révén az ott áthaladó légáramlatok sebessége felgyorsul, fokozva ezzel a szárny aerodinamikai hatékonyságát, és az így keletkezett leszorító erő nagyságát. A szárny összetételéből adódóan az elemek felett és alatt elhaladó légáramlatok nyomáskülönbségéből adódóan az első tengelyre kifejtett megfelelő mértékű nyomásnak köszönhetően csökkenteni lehet az autó alulkormányozottságát is.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Koreai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Ferrari 150 Italia: Új első szárny tesztje a 2012-es konstrukcióhoz, 5.0 out of 5 based on 5 ratings


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Visszajelzés: Vajon mennyire flexibilis a Ferrari új első szárnya? (+Videó) | Formula1Tech Blog

  2. Visszajelzés: Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (1. rész) – FRISSÍTVE! | Formula1Tech Blog

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Diffúzor (Red Bull Racing, Japán Nagydíj, 2011)
A diffúzorok újabb generációja van születőben?

A 2011-es szezon Japán Nagydíján megjelent technikai fejlesztések között a diffúzor kiemelt szerepet kapott egyes csapatok esetében. A versenyautóra ható...

Pálya animáció (Koreai Nagydíj, 2011)
Pálya animáció: Koreai Nagydíj, 2011 (Videó)

A Formula-1 mezőnye immáron második alkalommal látogat el Dél-Koreába, miután a 2010-es szezonban mutatkozhatott be először a futamnak otthont adó,...

Előzési zóna (Koreai Nagydíj, 2011)
Meghatározták a koreai pálya előzési zónáját

A suzukai futamot követő héten megrendezésre kerülő Koreai Nagydíjra vonatkozóan meghatározta az FIA a pálya azon szakaszát, ahol a pilóták...

Close