Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Továbbfejlesztett kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Továbbfejlesztett kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.09.05. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,779
Kipufogó (Ferrari, Belga Nagydíj, 2011)

A titánból készült kiegészítő lemez, és a módosított geometriájú kipufogó-végződés is jelen volt a Ferrari belgiumi fejlesztései között. © Scuderia Ferrari Marlboro

A 2011-es szezon slágertermékének is nevezhető diffúzor-kipufogó párosítás ezúttal a Belga Nagydíjra sem maradt érintetlenül a Ferrari versenyautói esetében. Az előrevezetett gyűjtőcsonkkal ellátott, hosszabb végződéssel rendelkező kipufogórendszer lényege, hogy a távozó forró égéstermék kedvező aerodinamikai hatásait kihasználva, azt a diffúzor alá áramoltatva fokozni lehet annak aerodinamikai jellemzőit, nagyobb leszorító erőt kölcsönözve ezzel az autó hátsó részének.

A hátsó kerék és a diffúzor között lévő padlólemez vonalában egy hosszabb kiterjedésű, titánból készült – ellentétben a korábbiakban alkalmazott „egyszerű” fémlemezzel szemben – kiegészítő lap került elhelyezésre, amelynek profilja és elhelyezése révén nemcsak hatékonyabb módon lehetett a forró levegőt a diffúzor oldalsó légkamrái alá vezetni, hanem az új megoldás révén mindez kedvezőbbé vált a hátsó gumiabroncsok szempontjából is. A fejlesztés részeként egy új geometriájú kipufogó-végződés is helyet kapott a maranellóiak tűzpiros konstrukciójában.

A legtöbb csapat által használt, a padlólemez felső síkjában kivezetett kipufogórendszer miatt a Pirellinek is extra feladattal kell szembesülnie. A hátsó kerék belső oldala mellett elhaladó forró égéstermék ugyanis extra hőterhelést jelent a gumiabroncsok belső oldalfala és peremezése számára, amely az alapvető specifikációnak való megfelelés, vagyis a kigyorsítások és a kanyarodások alkalmával keletkező hő- és mechanikai igénybevételek mellett nem elhanyagolandó.

A hátsó kerék mellett elhaladó forró égéstermék a diffúzor alsó síkján kialakított két oldalsó légkamrákhoz kerül, majd azok fala mentén áramlik ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatás pedig nagyobb leszorító erőt képes eredményezni az autó hátsó traktusára, ami növeli a menetstabilitást, amely a spa-francorchampsi pálya vonalvezetésére jellemző gyors irányváltoztatások miatt rendkívül fontos.

 

Képgaléria:

Kipufogó (Ferrari, Belga Nagydíj, 2011)  Kipufogó (Ferrari, Belga Nagydíj, 2011)

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
DRS-vonal (Spanyol Nagydíj, 2011)
A „szélárnyék-csaták” versenye várható Monzában?

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, az egy hét múlva megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjra vonatkozóan a Nemzetközi...

Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)
Vajon milyen lesz a turbós motorokkal az F1?

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzat értelmében a Formula-1 jelentős változásokon fog átesni. Ezek között...

Oldalsó kocsiszekrény (McLaren Mercedes, Belga Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Extra hűtőnyílás az oldaldobozon

A McLaren Mercedes által a Belga Nagydíjra felkészített MP4-26-os konstrukció erőforrásának, valamint a sebességváltó nem kívánt túlmelegedésének megelőzése érdekében a...

Close