Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Rugalmas első szárny próbája | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Rugalmas első szárny próbája

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,747
Első légterelő szárny (Ferrari, Belga Nagydíj, 2011)

A maranellói csapat egy továbbfejlesztett első légterelő szárnnyal is próbálkozott a belgiumi szabadedzéseken. © Scuderia Ferrari Marlboro

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon 12-dik állomásaként megrendezésre kerülő Belga Nagydíj hétvégéjén a Ferrari alakulat egy új, a korábbi változatokkal ellentétben valamelyest rugalmasabb első légterelő szárnnyal is próbálkozott.

A spái versenyhétvége pénteki szabadedzésein vitte pályára a maranellói gárda azt a továbbfejlesztett első légterelő szárnyat, amely a csapat elmondása szerint nem igazán váltotta be az előzetes reményeket. A módosítás célja az volt, hogy a Ferrari 150 Italia olyan első felépítményt kapjon, amellyel a teljes konstrukció jobb menetjellemzőkkel rendelkezzen a pálya kanyarjaiban, amely a nagyobb kanyarstabilitást és ezzel együtt a jobb kanyarsebességet jelentené.

De hogy mit is jelent a Ferrari részéről az első szárny flexibilitása? A csapat elmondása szerint nem arról van szó, hogy a versenyautó sebességétől függően, illetve a légterelő lemezekről leváló légáramlatok aerodinamikai terheléséből eredően a főprofil jelentős mértékben közelebb kerülne a pálya felületéhez (természetesen ennek mértékét a technikai szabályzat megfelelő módon meghatározza), hanem a pálya vonalvezetéséből adódóan a hirtelen irányváltoztatások alkalmával kialakuló áramlási viszonyok, és ezzel együtt a szárny alatt és felett átáramló levegő nyomáskülönbsége révén nagyobb kanyarsebességet és stabilitást lehet elérni.

A Red Bull Renault RB7-es autókon használt megoldáshoz hasonló profilokkal rendelkező első légterelő szárny többek között kétféle emeletes szárnyelemekkel jelent meg Belgiumban. Mindezek mellett a Ferrari további próbálkozásokat alkalmazott a főprofil mögött elhelyezett kiegészítő lemezekkel kapcsolatban is. A pályára vitt változatok között szerepelt olyan aerodinamikai elem is, amely két, de akadt olyan is, amely mindössze csak egyetlen egy légterelő idomot tartalmazott a lépcsős szárnyelemek mögött. Ezzel tehát a Ferrari mérnökcsapata két- és háromelemű első légterelő szárnyat is kipróbálhatott a spái aszfaltcsíkon. A változtatással többek között a felső profilokról leváló légáramlatok tisztább áramlását kívánták biztosítani az aerodinamikai szempontból igencsak kedvezőtlen jellemzőkkel rendelkező első kerekek fölé.

Az első futóművek negatív kerékdőléséhez (az első kerekek alsó élei között nagyobb a távolság, mint amekkora a kerekek felső élei kötött mérhető) igazodva a mérnökök egy sokkal agresszívabb megoldást tudtak alkalmazni a véglezáró lemezekkel kapcsolatban – mint ahogyan azt már láthattuk a Magyar Nagydíjon alkalmazott konstrukció esetében is-, amely az említett lemezek kifelé irányuló ívben történt kialakításában figyelhető meg.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Belga Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Előrevezetett kipufogó (Renault, Ausztrál Nagydíj, 2011)
A Renault álláspontja a kipufogórendszerükkel kapcsolatban

A Belga Nagydíjat megelőzően a Renault alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy nem kívánják megváltoztatni az eddigiekben alkalmazott, radikális kivitelű kipufogórendszerüket....

Előzési zóna (Belga Nagydíj, 2011)
Az Eau Rouge tabu lesz a DRS használatát illetően

A 2011-es Formula-1-es szezon 12-dik állomásaként megrendezésre kerülő Belga Nagydíjjal kapcsolatban ismét egyedi elbírálás született a DRS használatát érintően. Mindamellett,...

A tűzálló versenyzői overál
A tűzálló versenyzői overál (Videó)

A Formula-1-es pilóta számára a versenyzői overál tulajdonképpen egy második bőrrétegként funkcionál. Az öltözék rendkívül könnyű, és ami még ennél...

Close