Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Módosított olajtartály | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Módosított olajtartály

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,428
Motor és olajtartály (Ferrari, Ausztrál Nagydíj, 2011)

A Ferrari a jó eredmények reményében a motorburkolat alatti részletek kidolgozására is nagy hangsúlyt fektet. © Scuderia Ferrari Marlboro

Mindazonáltal, hogy a Ferrari által megépített 2011-es konstrukció igencsak hasonló tengelytávval rendelkezik, mint a tavalyi modell, megváltozott a KERS elhelyezésének módja. Ennek hozadékaként a maranellói mérnököknek változtatni kellett az olajtartály kialakításának módján is.

A megnövelt kapacitású üzemanyagtartály alkalmazásának előírása miatt a 2009-es évben alkalmazott megoldással ellentétben hosszabb és szélesebb tartályokat kellett az autókba építeni, és emiatt vagy a pilótafülkét kellett kissé előbbre helyezni, vagy pedig a sebességváltót kellett rövidebbre megépíteni, hogy minél jobban minimalizálni lehessen a tengelytáv növelésének mértékét.

Ez azonban csak két lehetséges opció. Minden bizonnyal a mérnökök tarsolyában van jó néhány elképzelés ennek a problémának a lehetséges orvoslására. Egyik lehetséges megoldásként szóba jöhet például az is, hogy az olajtartályt a sebességváltónál kialakított, hagyományosnak mondható beépítési helyzetéből átteszik például közvetlenül a pilótafülke mögé. Ezzel ugyanis el lehetne érni, hogy az üzemanyagtartályt közelebb tudják helyezni a versenyautó tömegközéppontjához, és az olajrendszer csőhosszának és szerelvényeinek csökkentése kedvezően hatna az autó össztömegére vonatkozóan is.

A Ferrari 150 Italia versenyautó esetében a nagyobb kapacitású, a korábbi megoldással ellentétben magasabb építésű olajtartály hagyományos módon a motor előtt kapott helyet. A nagyméretű üzemanyag-tartály beépítéséhez szükséges hely biztosításának megkönnyítése érdekében az olajtartály kerülhetett volna a sebességváltó házába is, de a Ferrari végül ennél, a már tavalyi évben is alkalmazott megoldásnál maradt.

Érdekességképpen említem meg, hogy a 2009-es évben bevezetett Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer (KERS) alkalmazásakor a Ferrari a mostani kialakításhoz képest teljesen eltérő műszaki megoldást vitt pályára. A szokásos módon alkalmazott olajtartályt megosztották, és egy másodlagos tartályt helyeztek el a motor mögött és a kuplungszerkezet feletti résznél, melyet teljes mértékben körbezárt a Ferrari sebességváltója. Ezzel a megoldással tudtak elegendő helyet biztosítani a motor-generátor egységnek (MGU) és az akkumulátoroknak egyaránt.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Ausztrál Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fékhűtés (McLaren Mercedes, Ausztrál Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított fékhűtés

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak otthont adó melbourne-i versenypálya hozzávetőlegesen 80%-os szinten veszi igénybe a versenyautók fékrendszerét. Éppen ezért a pilótáknak...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
A Pirelli újra változtat a gumiabroncsok jelölésén

Legutóbb a Maláj Nagydíjon változtatott a gumiabroncsok megkülönböztetésére szolgáló jelölési rendszerén a Pirelli, és két versenyt követően további módosítással készül...

Fernando Alonso (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2010.05.13)
Monacóban veszélyes lehet a DRS használata

Kétségtelen, hogy a 2011-es évben bevezetett új technikai előírásoknak köszönhetően megjelent DRS az első három nagydíjat követően óriási népszerűségnek örvend....

Close