Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Módosított konfigurációjú első szárny | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Módosított konfigurációjú első szárny

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.08.13. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,304
Első légterelő szárny (Ferrari, Magyar Nagydíj, 2011)

A 26-dik Magyar Nagydíj szabadedzésein a Ferrari által próbára tett fejlesztések között egy módosított első légterelő szárny is szerepelt. © Scuderia Ferrari Marlboro

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, a Ferrari alakulat számos olyan fejlesztést is próbára tett a Hungaroringen megrendezett Magyar Nagydíj pénteki szabadedzésein, amelyek tapasztalatait majd a 2012-es évre szánt konstrukciójuk tervezésénél minden bizonnyal hasznosítani tud a maranellói gárda mérnökcsapata.

Alonso és brazil csapattársa, Felipe Massa is próbára tehette a Ferrari 150 Italia módosított első légterelő szárnyát, amely a Red Bull Renault RB7-es autókon használt megoldáshoz hasonló profilokkal készült el. A változás a főprofil felett alkalmazott kiegészítő emeletes szárnylemezeket is érintette. A változtatással többek között a felső profilokról leváló légáramlatok tisztább áramlását kívánták biztosítani az aerodinamikai szempontból igencsak negatív hatásokkal rendelkező első kerekek fölé.

A Ferrari elülső részénél alkalmazott negatív kerékdőléshez igazodva a mérnökök egy sokkal agresszívabb megoldást tudtak eszközölni a véglezáró lemezekkel kapcsolatban, amely az említett lemezek határozott, kifelé irányuló ívben történt kialakításában figyelhető meg. Negatív kerékdőlés beállításáról akkor beszélhetünk, ha az első kerekek alsó élei között nagyobb a távolság, mint amekkora a kerekek felső élei kötött mérhető.

Az újonnan kialakított első szárny nem igazán képes a korábbiakban használt változatokhoz képest nagyobb leszorító erő előállítására – hiszen nem is ez volt a célja a Ferrari mérnökeinek -, viszont sokkal következetesebb lett az autó kormányozhatósági szöge, amely az autó elülső részének jobb menettulajdonságait is elősegítette.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Magyar Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Magyar Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Új hátsó légterelő szárny próbája

A Ferrari alakulat jó néhány kisebb-nagyobb módosítást próbára tett a 26-dik Magyar Nagydíj hétvégéjének szabadedzésein. Ezek között szerepelt például a...

A gumik és a kipufogórendszer összhangja
A gumik és a kipufogórendszer összhangja (Videó)

Mindamellett, hogy a Formula-1 2011-es idényében bevezetett szabálymódosításokhoz a versenysorozat új gumibeszállítójának, a Pirellinek is igazodnia kellett, a szezon közben...

A helyes gumikeverék kiválasztásának szempontjai
A helyes gumikeverék kiválasztásának szempontjai (Videó)

A Formula-1-es világbajnoki sorozat 2011-es idényében bevezetett változások között szerepel, hogy a csapatokat a korábbi Bridgestone helyett a Pirelli látja...

Close