Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.10. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,488
Kipufogó (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)

A Ferrari alakulat a maláj futamra összeállított aerodinamikai csomag részeként változtatott az autó kipufogórendszerén is. © Scuderia Ferrari Marlboro

Ahogyan az már a tavalyi évben is megfigyelhető volt – és ez a tendencia természetesen folytatódik az idei szezonban is-, hogy a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások következtében a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük átfogóbb fejlesztésekre. A 2010-es idényben leginkább az F-csatorna, és a dupla diffúzorok hódítottak a mezőnyben, míg az előttünk álló szezonban úgy tűnik, hogy a kipufogó-diffúzor párosítás körüli lehetőségek kerültek a mérnökök figyelmének középpontjába.

A Red Bull Racing alakulat által használt megoldáshoz hasonló kivitelű kipufogórendszert fejlesztettek ki a Ferrari csapat mérnökei is. A Maláj Nagydíjon pályára vitt konstrukcióval a padlólemez alá vezetett forró kipufogógázokat juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát. A megfelelő légáramlatok biztosításának érdekében pedig egy hosszanti kivágást alakítottak ki a padlólemezen.

A hátsó kerék és a kerékfelfüggesztés elemei mellett elhaladó forró égéstermék a diffúzor alsó síkján kialakított légkamrákhoz jut, majd az oldalsó kamra fala mentén jut ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatásnak köszönhetően nagyobb mértékű leszorító erő hat az autó hátsó traktusára, nagyobb menetstabilitást adva ezáltal a versenyautónak, amely a maláj pálya vonalvezetéséből adódó gyors irányváltoztatások szempontjából is előnyös.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Maláj Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Orrkúp (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Módosított fordítólemezek

A versenyautó elülső részének kialakítása fontos szerepet játszik az autó teljes egészében vett aerodinamikai hatékonyságára vonatkozóan, így a legkisebb mértékű...

Féktárcsa (Ferrari, Maláj Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Megnövelt hűtésű féktárcsa

A malajziai versenypálya kanyarkombinációi, és hosszú egyeneseket követő fékezési zónák a gumiabroncsok mellett a versenyautók fékrendszerét is megterhelik. Éppen ezért...

Kiegészítő légterelő a rúdszárnyon (Mercedes GP Petronas F1 Team, Maláj Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Kiegészítő légterelő a rúdszárny felett

A Formula-1 technikai szabályzata értelmében a versenyautó hátsó légterelő szárnyának középső szimmetriavonalától 75mm-es távolságig lehet kiegészítő aerodinamikai elemet alkalmazni. Vannak...

Close