Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Módosított kipufogórendszer

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.15. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,551
Kipufogó (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)

A Ferrari által az angliai versenyhétvégére összeállított fejlesztések között a módosított kipufogórendszer is helyet kapott. © Scuderia Ferrari Marlboro

A tavalyi szezonhoz hasonlóan a 2011-es évre bevezetett technikai szabálymódosításoknak köszönhetően a csapatoknak leginkább a versenyautók aerodinamikai vonatkozásában van lehetőségük átfogóbb fejlesztésekre. Miután a Ferrari alakulat számára nem igazán az előre eltervezett, illetve remélt módon alakult az idénykezdet, a maranellói gárda számára kulcsfontosságú, hogy ha valóban jó eredményeket szeretnének produkálni, mielőbb meg kell találniuk az instabil szereplésük okait. A csapat már korábban sem rejtette véka alá, hogy a Ferrari 150 Italia névre hallgató konstrukciónak komoly aerodinamikai hátránnyal kell megküzdenie a riválisokkal szemben. Ennek ellensúlyozásaként az Angol Nagydíjra az autó számos pontján elvégeztek kisebb-nagyobb módosításokat, ami a hátsó légterelő szárny, a padlólemez, a motorburkolat és a diffúzor mellett a kipufogórendszert is érintette.

Az új, előrevezetett gyűjtőcsonkkal kiegészített, hosszabb végződést kapott kipufogórendszer mellett kissé megnövelték az oldalsó kocsiszekrény hátsó kiterjedését, ahol egy zsaluszerű, három függőleges kialakítású hűtőnyílás is helyet kapott. Annak ellenére, hogy az új kialakítású motorburkolatot a versenyen végül nem vitték pályára, a csapat mérnökei igyekeztek a szabadedzéseken minél több adatot gyűjteni azzal kapcsolatban, hogy ezzel a technikai megoldással miként képes távozni a burkolati elem alatt kialakult magas hőmérsékletű levegő, és hogy mindez milyen hatással van az autó hátsó traktusára jellemző aerodinamikai hatásfokra, és nem utolsó sorban milyen hatást fejt ki a hátsó kerékfelfüggesztés lengőkarjaira vonatkozóan.

A hátsó kerék és a diffúzor között lévő padlólemez vonalában egy hosszabb kiterjedésű, és ezúttal nem titánból készült, hanem egy „egyszerű” fémlemez felhasználásával nyert kiegészítő lap került elhelyezésre, amelynek profilja révén hatékonyabb módon voltak képesek a forró égésterméket a diffúzor oldalsó légkamrái alá vezetni.

A technikai megoldást tekintve továbbra is a padlólemez felső síkjában elhelyezett kipufogó-végződés segítségével a padlólemez alá vezetett forró égésterméket juttatták el a diffúzorig, növelve annak aerodinamikai hatékonyságát.

A hátsó kerék mellett elhaladó forró égéstermék a diffúzor alsó síkján kialakított két oldalsó légkamrákhoz jut, majd azok fala mentén jut ki a versenyautó mögé. A forró levegő által kifejtett nagyobb szívóhatás pedig nagyobb leszorító erőt fejt ki az autó hátsó traktusára, ami növeli a menetstabilitást, amely a silverstone-i pálya vonalvezetéséből adódó gyors irányváltoztatások szempontjából igencsak előnyös.

 

Képgaléria:

Kipufogó (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)   Motorburkolat (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Angol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny (Sauber F1 Team, Angol Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: Első szárny, avagy variációk két témára

A silverstone-i futamnak otthont adó versenypálya vonalvezetéséből eredő gyors irányváltoztatások, a kanyarokban szükséges nagyobb menetstabilitás biztosítása, és nem utolsó sorban...

Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)
Formula1Tech Blog: Mit eredményezhet a “fújt” diffúzor használatának korlátozása?

A legutóbbi szavazás alkalmával (Hogyan befolyásolja majd az erőviszonyokat a kipufogógázzal "fújt" diffúzor használatának korlátozása az Angol Nagydíjtól kezdődően?) az...

Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Angol Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Új DRS mechanizmus

A Ferrari alakulat mérnökei által az Angol Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként egy jelentős változtatás próbatételére is sor került a...

Close