Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.26. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,569
Hátsó fékhűtés és kerékfelfüggesztés (Ferrari, Európa Nagydíj, 2011)

A Ferrari csapat további adatgyűjtés céljából a valenciai szabadedzéseken is próbára tette a módosított hátsó kerékfelfüggesztést. © Scuderia Ferrari Marlboro

Az Európa Nagydíjnak otthont adó valenciai versenypályán a Ferrari alakulat újra próbára tette a Ferrari 150 Italia módosított hátsó kerékfelfüggesztését, amelyet a csapat Silverstone-ban szeretne majd először versenykörülmények között alkalmazni. A lengőkarokkal kapcsolatban elvégzett módosítást már a legutóbbi, montreali nagydíj szabadedzésein is tesztelte a maranellói gárda.

A felső lengőkar csatlakozási pontját változtatták meg az olasz csapat mérnökei. Az új kialakítású csonkállvány használatának köszönhetően a lengőkar illesztésére szolgáló, titánból készített inzert magasabb ponton csatlakozik a hátsó kerékagyhoz.

Ahogyan az korábban is említésre került, a csapat már a kanadai versenyhétvége szabadedzésein tesztelte az újítást, és ahogyan Montrealban, úgy ezúttal is csak az egyik autójukban (Fernando Alonso) használták azt a valenciai szabadedzéseken.

De mi is a változtatás lényege? A hátsó kerékagyban alkalmazott függőleges elhelyezésű csonkállvány különleges kialakításából eredően összesen három csatlakozási ponton fogadja a kerékfelfüggesztés lengőkarjait: a felső háromszög alakú keresztlengőkar egy kengyelzáró csapszeget tartalmazó csuklós mechanizmuson keresztül van kapcsolatban a szóban forgó függőleges közlőelem felső pontjával, míg a többi rudazat, mint például az alsó háromszög alakú keresztlengőkar egy további csuklós mechanizmussal rögzül a csonkállvány alsó pontjához. A féknyerget pedig a csonkállvány két pontján rögzítik, és a keréktengely (kerékagy) pedig két nagyobb átmérőjű csapágyon fordul el a közlőelem által meghatározott tengelyvonalnak megfelelően.

A Ferrari technikai gárdája által elvégzett újítással az autó menetstabilitásának javítása és annak mechanikai tapadásának fokozása volt a legfőbb cél. Mint ismeretes, a versenyautó kerékfelfüggesztésének beállításával befolyásolható az autó aerodinamikai hatásfoka is. A felfüggesztés elemeinek beállításával változtatható az autó hasmagassága, amely nemcsak a légterelő szárnyak aerodinamikai hatékonyságát, de a padlólemez alatt átáramló levegő által keltett szívóhatás nagyságát is érinti. A Ferrari által elvégzett módosítás további előnyeként említhető, hogy a magasabb rögzítési pontnak köszönhetően alacsonyabbra került a forgásközéppont és nem utolsó sorban egyszerűbbé vált a kívánt kerékdőlés mértékének beállítása is.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Európa Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Ferrari 150 Italia: Módosított hátsó kerékfelfüggesztés, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
FIA motorhome (Angol Nagydíj, 2009.06.18)
FIA: Még marad a két előzési zóna

A 2011-es évben bevezetett technikai újítások közül az egyik legjelentősebb helyet a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny foglalja...

A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)
Megduplázzák a KERS teljesítményét

Néhány nappal ezelőtt hivatalosan is bejelentették, hogy a Formula-1 új motorszabályát a 2014-es szezontól kezdődően fogják bevezetni, melynek értelmében 1.6...

A hajtótengely vizsgálata (Williams, Európa Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: A hajtótengely vizsgálata

Mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség igencsak lekorlátozta a csapatok számára a szezonközben végezhető tesztek lehetőségét, a csapatok igyekeznek a nagydíjak...

Close