Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílások az oldalsó kocsiszekrényen | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílások az oldalsó kocsiszekrényen

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,798
Oldalsó kocsiszekrény (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)

A Monacói Nagydíjon használt oldalsó kocsiszekrény extra hűtőnyílásokat kapott. © Scuderia Ferrari Marlboro

A lassú, szűk kanyarokkal nehezített, utcai szakaszokból álló monte carlói versenypályán a Ferrari is igyekezett megelőzni a motor túlmelegedéséből eredő problémák kialakulását. Ennek érdekében az olasz istálló mérnökei extra hűtőnyílásokat alakítottak ki a Ferrari F150 Italia oldalsó kocsiszekrényének felső felületén.

A hűtőpanelek megfelelő működésének érdekében a kocsiszekrény elülső részén alkalmazott hűtőnyílásokhoz közel, a burkolat felső részén egy kiegészítő nyílást is készítettek a Ferrarinál. Mindezek mellett a pilótafülke két oldalán egy-egy, leginkább kopoltyúhoz hasonlítható szellőzőnyílás-sor is helyet kapott. A módosításnak köszönhetően a motorburkolat alatt nagyobb légáramlást tudtak létrehozni, megnövelve ezáltal a fokozott légcseréből eredő hűtési hatásfokot úgy, hogy ez nem rontott jelentősen a versenyautó aerodinamikai viselkedésén.

A Ferrari által elvégzett fejlesztéshez hasonló megoldásokat fel lehetett fedezni más csapatok autóin is, melyek feladata a motortérben keletkezett magas hőmérsékletű levegő kivezetése a versenyautó hátsó traktusa, illetve a hátsó légterelő szárny irányába.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Monacói Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílások az oldalsó kocsiszekrényen, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Motorburkolat (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál

A Ferrari alakulat mérnökei által a Monacói Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítottak a Ferrari F150 Italia motorburkolatán is. A...

Fordítólemez (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Fordítólemez az orrkúp alatt

A Monacói Nagydíjnak otthont adó, Monte Carlo utcáiból kialakított ideiglenes versenypályán rendkívül fontos szerepet játszik az autó megfelelő aerodinamikai csomagja....

Hátsó légterelő szárny (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Kis leszorító erőt generáló hátsó szárny

A kis leszorító erőt előállító aerodinamikai csomagot igénylő, a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve nevét viselő versenypályára egy teljesen...

Close