Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,362
Motorburkolat (Ferrari, Monacói Nagydíj, 2011)

A Red Bull Racing alakulat autóin is alkalmazott megoldáshoz hasonló hatalmas méretű hűtőnyílást alakítottak ki a Ferrari autóinak motorburkolatán. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari alakulat mérnökei által a Monacói Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként módosítottak a Ferrari F150 Italia motorburkolatán is. A hátsó lengéscsillapító elemei mögött kialakított félkör alakú hűtőnyílás nem éppen a legújabb fejlesztések közé sorolható, hiszen a maranellói gárda mellett már a Red Bull Racing csapata is alkalmazta, illetve alkalmazza ezt a megoldást.

Mindezek ellenére azonban a motorburkolat hátsó részében kialakított hatalmas nyílásnak kulcsfontosságú szerepe van az olyan pályákon, mint a monacói. A szűk, lassú kanyarokkal tarkított versenypályák esetében ugyanis a mérnökök részéről nagyobb odafigyelés szükséges, hogy a motorburkolat alatt kialakuló magas hőmérsékletű levegőt a lehető leghatékonyabb módon kiáramoltassák a burkolati elemek alól.

A keskenyebbre készített motorburkolat továbbra is jellemző az olasz csapat autóira, melynek segítségével a versenyautó ezen részéről a hátsó légterelő szárny felé irányuló légáramlatok negatív hatását igyekeznek minél jobban csökkenteni. A szóban forgó hűtőnyílással tehát a motorburkolat alatti terület minél jobb átszellőztetése a cél. Az ott kialakuló magas hőmérsékletű levegő hatására ugyanis könnyedén előfordulhat a lökésgátlók hibás működése, a rugós elemek nem várt visszarúgása, vagy legrosszabb esetben azok megragadása. A Ferrari által alkalmazott megoldással tehát ez utóbbi jelenségek előfordulását is igyekeztek megelőzni a csapat szakemberei.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Monacói Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Ferrari 150 Italia: Hűtőnyílás a hátsó lengéscsillapítónál, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Fordítólemez (McLaren Mercedes, Monacói Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Fordítólemez az orrkúp alatt

A Monacói Nagydíjnak otthont adó, Monte Carlo utcáiból kialakított ideiglenes versenypályán rendkívül fontos szerepet játszik az autó megfelelő aerodinamikai csomagja....

Hátsó légterelő szárny (Williams, Kanadai Nagydíj, 2011)
Williams-Cosworth FW33: Kis leszorító erőt generáló hátsó szárny

A kis leszorító erőt előállító aerodinamikai csomagot igénylő, a Kanadai Nagydíjnak otthont adó Gilles Villeneuve nevét viselő versenypályára egy teljesen...

Hűtőnyílás az orrkúpon (Mercedes GP Petronas F1 Team, Kanadai Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: F-csatornát idéző hűtőnyílás

A Mercedes GP alakulat által a Kanadai Nagydíjon alkalmazott fejlesztések között helyet kapott egy érdekes megoldás is, amelyet már az...

Close