Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: Az első szárny és az orrkúp módosításai | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: Az első szárny és az orrkúp módosításai

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.17. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,963
Első légterelő szárny és orrkúp (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011)

Aerodinamikai módosításokkal is próbálkozott a Ferrari csapata a szezon harmadik megmérettetésén, a Kínai Nagydíj hétvégéjén. © Scuderia Ferrari Marlboro

A kipufogórendszert és az első féket érintő fejlesztések mellett több-kevesebb aerodinamikai újítással is próbálkozott a Ferrari csapat a hétvégén megrendezett Kínai Nagydíjon. A tavalyi szezonban bevezetett technikai szabálymódosításoknak megfelelően a 270mm-ről 245mm-es szélességűre csökkentett első kerekek alkalmazásához már természetesen megfelelően alkalmazkodtak a maranellóiak, de továbbra is törekedniük kell arra, hogy megfelelő stabilitást biztosítsanak a versenyautó elülső részének.

A sanghaji versenypálya karakterisztikájából eredően több ponton is gyors irányváltoztatásra van szükség. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a versenyautók elülső része jó stabilitással rendelkezzen, hiszen ennek hiányában igencsak nehéz megfelelő kanyarsebességet elérni. A kínai pálya vonalvezetéséből adódóan rendkívül fontos, hogy a kanyarokban mindvégig a megfelelő versenyvonalon tudjon haladni az autó, hiszen ez kulcsfontosságú a jó köridők elérésének tekintetében.

A megfelelő kanyarsebesség elérésének és az alulkormányozottság csökkentésének közkedvelt módja, hogy az első légterelő szárny középső, semleges szakaszában ún. fészkeket alakítanak ki, amelyek szénszálas kompozit anyagból készült fedelei alatt helyezik el a szükségesnek vélt volfrámacélból készült ballaszt-lapokat. A plusz súly elhelyezésének természetesen van más módja is az F1-ben, mint például a padlólemez orrkúp alá nyúló vízszintes kiterjedésű keresztmetszetében.

A Ferrari konstrukciójának elülső részét érintő stabilitás fokozása érdekében tettek próbát a mérnökök a kínai hétvége szabadedzésein, amelynek érdekében az első légterelő szárny tartókonzoljai között kamerákat helyeztek el. Ezek kialakítása természetesen befolyásolja az autó aerodinamikai jellemzőit is. Az új profilok segítségével feltételezhetően a padlólemez alá juttatott légáramlatok hatékonyságát próbálták fokozni, a jobb menetstabilitás érdekében.

Érdemesnek tartom megemlíteni az orrkúp bal oldalára elhelyezett egységet, amely egy lézerszenzort tartalmaz. Ennek feladatát tekintve egyelőre nem tudok pontos információval szolgálni, de nem kizárható annak a lehetősége, hogy az autó hasmagasságának menet közbeni változását mérték az olasz csapat mérnökei.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Kínai Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogó (McLaren Mercedes, Maláj Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a 2010-es évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók...

Kipufogó (Sauber, Kínai Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: Módosított kipufogórendszer

Ahogy a tavalyi szezonnak az F-csatorna és az emeletes diffúzor volt a slágerterméke, úgy tűnik, hogy a 2011-es idényben a...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Monacóban debütál a Pirelli szuperlágy keveréke

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója a Kínai Nagydíj időmérő edzését követően hozta nyilvánosságra, hogy milyen gumikeverékeket biztosítanak majd a világbajnokság soron...

Close