Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ferrari 150 Italia: A hátsó szárny rezonanciájának csökkentése | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ferrari 150 Italia: A hátsó szárny rezonanciájának csökkentése

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,630
Hátsó légterelő szárny (Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2011)

A diffúzor felső síkjához csatlakoztatott hátsó légterelő szárny egy jóval merevebb konstrukciót képvisel. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Lotus és a Red Bull Racing alakulat versenyautóin lévő megoldáshoz hasonlóan a Ferrari által a Spanyol Nagydíjra elhozott hátsó légterelő szárny is különleges kialakítású véglezáró lemezeket tartalmaz.

A szárny két végén lévő függőleges elemek és a padlólemez hátsó meghosszabbításában helyet foglaló diffúzor össze van kapcsolva. Ezzel a designnal el lehet kerülni a hátsó légterelő szárny nem kívánt rezonanciáját, ami az érintett elem aerodinamikai jellemzőit és nem utolsó sorban ebből eredően az autó menetstabilitását is lerontja. A rögzítési mód további előnye, hogy az oldalirányú terheléseknél jelentkező igénybevételeknek is jobban ellenáll a hátsó felépítmény, amely ezáltal nagyobb merevséggel rendelkezik.

Ahogyan az egy korábbi bejegyzésben is említésre került, a szóban forgó módosítás másik előnye, hogy a véglezáró lemezek és a szárny vízszintes profiljainak csatlakozásánál spirális vonalban leváló légáramlatok az autó irányváltoztatása során nem eredményeznek túlzott mértékű rezonanciát, illetve nem képesek olyan könnyedén a szárnyelemek tulajdonságából eredő rugalmasság, és a véglezáró elemekre ható aerodinamikai igénybevétel hatására a szárny oldalirányú „elmozdítására”.

 

(Technikai fejlesztés – Scuderia Ferrari Marlboro – Spanyol Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első fékhűtés (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított fékhűtés

A 2011-es szezon ötödik állomásaként szereplő Spanyol Nagydíjnak otthont adó barcelonai versenypálya hozzávetőlegesen 60%-os szinten veszi igénybe a versenyautók fékrendszerét....

Hátsó légterelő szárny (Team Lotus, Spanyol Nagydíj, 2011)
Lotus Renault T128: Módosított hátsó szárny

A Formula-1 2011-es világbajnoki sorozatának ötödik állomásaként megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon a Lotus alakulat egy új hátsó légterelő szárnnyal próbálkozott...

Kipufogó (McLaren Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Továbbfejlesztett kipufogórendszer

A technikai szabályzatban bevezetett szigorításokhoz alkalmazkodva, a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetősége komolyabb fejlesztésekre. Ehhez igazodva a...

Close