Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Felmerült a gumiszabály módosításának igénye | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Felmerült a gumiszabály módosításának igénye

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 916
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)

A FOTA szerint enyhíteni kellene a jelenlegi szabályzaton, hogy a csapatoknak ne kelljen ennyire spórolniuk a gumikkal. © Pirelli

A Formula-1 Angol Nagydíja újabb szabálymódosítási lehetőségre hívta fel a FOTA figyelmét. Történt ugyanis, hogy a silverstone-i hétvége első napján meglehetősen kevés időt tartózkodtak kint a pilóták a pályán, hogy minél jobban tudjanak spórolni a vizes aszfaltra tervezett gumiabroncsok tekintetében. A jelenlegi technikai szabályzat értelmében ugyanis egy versenyző a nagydíjhétvége alatt összesen három garnitúra esős időjárásra tervezett, és négy készlet átmenti, ún. intermediate gumival gazdálkodhat. Mindamellett, hogy a pilóták az angliai hétvége szabadedzéseire kaptak ugyan egy extra szett intermediate gumiabroncsot, azok tesztelésével is igen keveset tudtak foglalkozni.

Formula-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezete éppen ezért azt kérte az FIA-tól, hogy a változtassanak a jelenlegi szabályrendszeren, melynek célja, hogy a pilóták a jövőben több esőgumival rendelkezzenek majd. A csapatok ugyanis nem igazán elégedettek az aktuális regulákkal, és azt szeretnék, ha nem kellene ennyire takarékoskodniuk a gumikkal.

Ismerve viszont a Nemzetközi Automobil Szövetség elmúlt években egyre inkább előtérbe kerülő célkitűzését, miszerint a szabálymódosításokkal a csapatok költségein is enyhíteni szeretnének, nem biztos, hogy a Pirelli által esetlegesen nagyobb számban biztosított gumiabroncsok a szerényebb keretekből gazdálkodó istállók számára kedvező lenne.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Új boxlétesítmény Silverstone-ban (Angol Nagydíj, 2011)
További fejlesztések várhatóak a silverstone-i pályán

Azt követően, hogy az Angol Nagydíjnak otthont adó, nagy múlttal rendelkező silverstone-i aszfaltcsík a 2010-es szezonban új vonalvezetést kapott, majd...

Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
Új motorgyártó érkezhet az F1-be

A 2014-es évben bevezetésre kerülő új motorszabályok a regulákban eszközölt módosítások mellett további változást hozhat a száguldó cirkusz számára. A...

Előzési zóna (Angol Nagydíj, 2011)
Egy előzési zóna lesz Silverstone-ban

Az idei szezonban bevezetett szabálymódosítások közül az egyik leghangsúlyosabbnak a pilóta által menetközben állítható hátsó légterelő szárny nevezhető. A Légellenállást...

Close