Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2013.08.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 5,414
Előzési zóna (Belga Nagydíj, 2013)

Az FIA két szakaszon engedélyezi a DRS használatát a 2013-as Belga Nagydíjon (Fotó: Formula1Tech Blog)

A négyhetes nyári szünetet követően a száguldó cirkusz mezőnye az Ardennekben található Circuit de Spa-Francorchamps versenypályán folytatja tovább a világbajnoki sorozatot.

 

A 2012-es évben használt megoldással ellentétben ezúttal a Nemzetközi Automobil Szövetség két különálló előzési zónát biztosít a pilóták számára, amelyekhez egy-egy saját mérési pont fog tartozni. Mint ismeretes, a tavalyi futam során a spái aszfaltcsík Eau Rouge utáni szakaszában lehetett csak aktiválni a DRS mechanizmust. Ezzel szemben viszont az idei évben egy második előzési szakasz is a versenyzők rendelkezésére áll majd a Belga Nagydíj alkalmával.

 

Az FIA döntése értelmében a belga futamra meghatározott első előzési zóna az Eau Rouge után, a spái versenypálya 4-es számú kanyarját követően veszi majd kezdetét. Ehhez a DRS zónához a 2-es számmal jelölt kanyart megelőzően kialakított mérési pont fog tartozni, amely meghatározza a pilóták számára, hogy használhatják-e a hátsó légterelő szárnyat laposabbra állító rendszert. Az a pilóta tehát, aki az említett mérőponton 1 másodpercen belül halad az előtte lévő ellenfeléhez képest, az Eau Rouge után egészen a Les Combes kanyarkombinációig húzódó egyenes végéig használhatja majd ki a hátsó szárny kisebb állásszögéből adódó sebességtöbbletet.

 

A Belga Nagydíj versenyére meghatározott második előzési zóna pedig a pálya célegyenesében lesz, amely egészen az első kanyar előtti fékezési zónáig fog húzódni. A célegyenesben lévő DRS szakaszhoz tartozó mérőpont pedig a spái ring utolsó sikánja, a 18-as számú kanyart megelőzően lesz elhelyezve.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon, 5.0 out of 5 based on 3 ratings


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kimi Räikkönen (Lotus, Magyar Nagydíj, 2013)
Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában?

A Magyar Nagydíjat követő igencsak hosszúra nyúlt nyári szünet után a Formula-1 mezőnye az Ardennekben húzódó Spa-Francorchamps versenypályán folytatja tovább...

Pirelli gumiabroncsok (Spanyol Nagydíj, 2013)
A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket

A Formula-1 hivatalos gumibeszállítója hivatalosan is közzétette, hogy melyik gumikeverékeket biztosítja majd a csapatok számára a soron következő három futamon....

Renault RS34 turbófeltöltős F1-es motor 2014-re (Viry-Chatillon, 2013.02.27)
A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága

A 2014-es szezon számos technikai változást tartogat a Formula-1 számára. Mint az már ismeretes, ezek közül az egyik legjelentősebb a...

Close