Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ezúttal egy előzési zóna lesz Kanadában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ezúttal egy előzési zóna lesz Kanadában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.06.04. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,688
Előzési zóna (Kanadai Nagydíj, 2012)

A 2011-es évben megrendezett kanadai futammal ellentétben idén mindössze egy ponton lehet majd aktiválni a DRS-t (Fotó: FIA)

A Nemzetközi Automobil Szövetség a tavalyi évben megrendezett Kanadai Nagydíjjal ellentétben a legendás Gilles Villeneuve nevét viselő versenypályának ezúttal nem két, hanem csak egyetlen egy szakaszán teszi lehetővé a pilótáknak a DRS használatát.

Mint ismeretes, a 2011-es évben lebonyolított montreali futamon a 13-as kanyart megelőző egyenes szakaszon, és a kanadai ring célegyenesében is aktiválni lehetett a hátsó szárny dőlésszögét szabályzó mechanizmust. Ezt a fajta megoldást azonban a Formula-1 szabályalkotó testülete a soron következő hétvégén megrendezésre kerülő nagydíjjal kapcsolatban elvetette, mondván, hogy ez túlságosan is megkönnyíti az előzések kivitelezését.

Ebből a megfontolásból végül az FIA úgy döntött, hogy a Circuit Gilles Villeneuve hátsó egyenese lesz majd a DRS működtetésének egyedüli színtere, ahol ezúttal 50m-rel rövidebb távon lehet majd kiélvezni a hátsó légterelő szárny laposabb állásából adódó sebességtöbbletet.

A mezőny azon pilótája, aki az előtte haladó ellenfeléhez képest legfeljebb 1 másodperces távolságban halad a 10-es számmal jelölt hajtűkanyar kijárati pontját követően megadott mérőpontnál, az a 13-as kanyar előtti fékezési zónát megelőző 600m-nél meghatározott aktiválási ponton állíthatja majd laposabbra autójának hátsó légterelő szárnyát, és az így kapott extra sebességet felhasználhatja ellenfele megelőzéséhez.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A monacói padlólemez korrekciójának szemléltetése (Red Bull Racing, 2012)
FIA: Szabálytalan az RB8-as padlólemeze

A legutóbb megrendezésre került Monacói Nagydíj hétvégéjén kirobbant szabályértelmezési vita, miszerint a Red Bull Renault RB8-as padlólemezén a hátsó kerék...

ECU motorvezérlő (McLaren Electronic Systems, TAG-310B)
Időutazás, avagy milyen lesz a jövő F1-es motorvezérlése

Mint ahogyan az élet megannyi területével kapcsolatosan elmondható, úgy a Formula-1 tekintetében is már-már örök igazságként említhető, miszerint csak egyetlen...

Kopott gumiabroncs (McLaren, Kínai Nagydíj, 2012)
Elmélet és valóság: Hogyan működnek a Pirelli 2012-es gumijai?

Az idei Formula-1-es szezon első hat nagydíját követően meglehetősen érdekesen alakul az erősorrend. De beszélhetünk-e egyáltalán az elmúlt évekhez hasonlóan...

Close