Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Eredményesen zárult a Pirelli első éjszakai tesztje | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Eredményesen zárult a Pirelli első éjszakai tesztje

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 875
Pedro de la Rosa (Pirelli, Abu Dzabi teszt, 2011.01.17)

A Pirelli hivatalos tesztpilótája, Pedro de la Rosa körözhetett a mesterségesen elárasztott és kivilágított versenypályán Abu Dzabiban. © Pirelli

A Pirelli hivatalos tesztpilótája, Pedro de la Rosa eredményesnek ítélte az olasz gumigyártó által szervezett első éjszakai tesztelést, amelyre a mesterséges módon elárasztott, villanyfényes versenypályán, Abu Dzabiban került sor.

A Formula-1 korábbi gumibeszállítóját, a Bridgestone-t leváltó Pirelli abból a megfontolásból választotta az Egyesült Arab Emírségekben lévő helyszínt, mert ott magasabb a környezeti hőmérséklet. Az éjszakai időpont pedig azért volt lényeges, mert így a mesterségesen benedvesített aszfaltot a nappali hőség nem tudta gyorsan felszárítani.

A gumiabroncsok tesztelésében döntő szerepet játszik a pálya felületének hőmérséklete. Ezt a tényezőt a szezon során is mindvégig szem előtt kell tartanunk, hiszen ennek ismeretében kell majd felkészülnünk az adott versenyre. Azért is esett a helyszínválasztás Abu Dzabira, mert a világbajnokság versenyeit általában meleg klímájú helyszíneken rendezik meg, és nyáron is vannak futamok, tehát alapjában véve szinte mindvégig magas hőmérséklettel állunk szemben.” – nyilatkozta a hétfői tesztelést követően Pedro de la Rosa.

Az európai tesztelésekkel kapcsolatban alapvetően az a probléma, hogy az egész évre vonatkozóan Spanyolországban kell a mezőnynek kiválasztani a gumiabroncsokat. Bár az is igaz, hogy Európán belül ott van a legmelegebb, de a pálya aszfaltjának hőmérséklete jellemző módon mindössze 15…20°C között mérhető.

A pályára juttatott víz mennyisége teljesen megfelelő volt, és még ami ennél is fontosabb, hogy állandó szinten lehetett tartani. Ez pedig elengedhetetlen az esőgumik megfelelő próbájához. Ha ugyanis a pálya különböző szakaszain változó a víz mennyisége, azzal az eredmények sem lesznek teljesen hitelesek.” – magyarázta a spanyol pilóta.

A Pirelli tesztelésének következő lépéseként az intermediate gumikeverékek erőpróbája fog következni, amihez szintén egyedi körülményeket kell biztosítani. Ebben az esetben ugyanis nem szabad túlzott módon elárasztani a pályát, hiszen meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a vizes-, és száraz felületek aránya között. A vizsgálatok folyamán további adatokat gyűjthetnek majd az olasz gyártó mérnökei, hogy a felszáradó aszfalt következtében felmelegedő gumik milyen hatással lesznek az autó menettulajdonságaira, ill. annak egyensúlyára.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Christian Horner (Red Bull Racing, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Bízik az új szabályokban a Red Bull csapatvezetője

A 2010-es évben világbajnoki címet szerzett Red Bull Racing istálló csapatvezetője, Christian Horner bizakodásának adott hangot a soron következő szezonra...

Lewis Hamilton (McLaren Mercedes, Abu Dzabi Nagydíj, 2010.11.12)
Megbízhatósági gondok a McLarennél?

A McLaren Mercedes alakulat technikai igazgatójaként tevékenykedő Paddy Lowe egy korábbi interjújában elmondta, hogy az eredeti terveik szerint a 2011-es...

Lewis Hamilton (McLaren Mercedes, Bahreini Nagydíj, 2010.03.12)
Bízik a mozgatható szárnyban a McLaren

A McLaren alakulat szakemberei nem értenek egyet a Ferrari által képviselt véleménnyel, a 2011-es évben bevezetésre kerülő, menetközben mozgatható hátsó...

Close