Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Eltérő előzési zónák várnak a pilótákra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Eltérő előzési zónák várnak a pilótákra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,128
A rajt előtti pillanatok (Ausztrál Nagydíj, 2010.03.28)

A menetközben állítható hátsó szárnyak használatának módját is kontrollálja az FIA. Csakis az előzetesen megadott pályaszakaszon lehet majd használni az új rendszert. © Red Bull Racing

A 2011-es szezonra bevezetett új technikai szabályok értelmében a csapatok számára kötelezően használni kell a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat. A kormánykeréken elhelyezésre kerülő nyomógombok segítségével tudja majd a pilóta a szabályzatban megadott mértékben állítani a hátsó szárny legfelső elemének dőlésszögét. Az újításnak köszönhetően a meredekebb, vagy laposabb profilszög hatására növelni, vagy éppen csökkenteni lehet a légterelő elem által keltett közegellenállás mértékét, ha a pilóta egy másodpercnél közelebb kerül az előtte autózó ellenfeléhez. Abban az esetben, ha a pilóta laposabb szárnybeállítást eszközöl, a hátsó szárnyra ható kisebb leszorító erő hatására nagyobb esélye lehet az előzésre.

Az új rendszer használatát természetesen az FIA pontosan kontrollálja, vagyis minden egyes versenypályára vonatkozóan meghatározzák, hogy az aszfaltcsík melyik pontján lehet alkalmazni az új elven működtetett aerodinamikai elemet.

A szezonnyitó futamnak otthont adó Albert Park versenypálya előzési zónáját illetően a Formula-1-es csapatok és az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting az elmúlt napokban megrendezett barcelonai tesztsorozaton állapodtak meg. Mivel a melbourne-i pálya egyenese igencsak rövidnek mondható, ezért az előzni kívánó pilótának egy másodpercnél közelebb kell majd kerülnie az ellenfeléhez a harmadik kanyartól egészen az utolsóig.

A hátsó légterelő szárny fékprofiljának dőlésszögét csak ezt követően állíthatja majd a pilóta, vagyis az utolsó kanyar kijáratánál nyomhatja meg a gombot a kormánykeréken, és az első kanyar féktávjáig pedig vissza kell állítania a légterelő profilt az eredeti pozíciójában. Ennek megfelelően pedig a kijelölt előzési zóna valamelyest hosszabb, mint az előzetesen jelzett 600m.

Abban az esetben, ha a kijelölt kanyarban egy másodpercnél távolabb vagyok az előttem haladótól, de az utolsó három kanyarívben már közelebb tudok hozzá férkőzni, akkor nem használhatom majd a rendszert? Ezt nem igazán lehet szerintem megmagyarázni.” – nyilatkozta kétkedve a Red Bull Racing német versenyzője, Sebastian Vettel.

Az előzetes hírek szerint a Maláj Nagydíjra vonatkozó előzési zóna a hosszú célegyenesben lesz majd kijelölve, és az utolsó kanyarban kell a pilótának egy másodpercnél közelebb lennie az üldözötthöz képest, hogy változtathasson a fékszárny állásszögén.

A kínai versenypályán például a 13-as és a 14-es kanyarok közötti hosszú egyenes lesz megadva előzési zónaként, míg az időmérőn a 13-as kanyarív előtti rész lesz megjelölve.

A barcelonai tesztsorozaton folytatott egyeztetésen a csapatok részéről elhangzott továbbá annak a javaslata is, hogy a pilóták ne használhassák az új rendszert a szabadedzéseken és a kvalifikáción sem, hogy ezzel is csökkentsék a versenyzőkre ható terhelés nagyságát. A felvetéssel kapcsolatos döntésről eddig még adtak ki semmiféle információt.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Barcelona teszt, 2011.03.08)
A Pirelli elégedett a gumik teljesítményével

A 2011-es évben a formula-1-es csapatok számára a Bridgestone helyett már a Pirelli szállítja majd a gumiabroncsokat. A téli időszakban...

Rubens Barrichello (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.10)
A Williams beveti a KERS-t a szezonnyitón

Az elmúlt napon még arról lehetett beszámolni, hogy a Williams alakulat barcelonai tesztelésén a KERS sorozatos meghibásodása miatt elképzelhető, hogy...

A KERS-re utaló figyelmeztető jelzés (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Williams is KERS nélkül kezdheti a szezont

A barcelonai tesztsorozat pénteki napján a Williams alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy az FW33-as konstrukcióban használatos KERS ismételt meghibásodása miatt...

Close