Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Elrajtolt a Formula1Tech Blog | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Elrajtolt a Formula1Tech Blog

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.19. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,010
Formula1Tech Blog ajánló (2011.03.18)

Formula1Tech Blog - Technikai információk a száguldó cirkusz világából. © Papp István

Nagy örömömre szolgál leírni ezeket a sorokat, mert ez számomra egy nagyon fontos üzenettel bír: régóta dédelgetett tervemet sikerült valóra váltanom. No persze nem mintha nagy kihívás lenne egy internetes blog összeállítása – mondhatnák ezt sokan, talán joggal -, és persze én sem erre gondolok elsősorban. Sokkal inkább arra, hogy eddigi, Formula-1-ben eltöltött újságírói munkásságom egy új platformon is kipróbálhatom.

Talán vannak a Kedves Olvasók között olyanok, akik számára a nevem nem teljesen ismeretlen. Az elmúlt röpke kilenc év során számos internetes szaklap munkatársaként, valamint nyomtatott formában is megjelent újság hasábjain, valamint néhány, a sporttal foglalkozó könyv oldalain keresztül volt lehetőségem az autósport ezen csodálatos világával foglalkozni, és az évek során megszerzett információkat átadni a Formula-1 iránt rajongó közönség számára. A versenyek, és a sportot körülvevő világ történései mellett sokkal inkább az F1 technikai oldala foglalkoztatott mindvégig, így hát ebben a témakörben bátorkodtam kitartóan jelen lenni írásaimmal.

A jövőre vonatkozóan is hasonló terveim vannak, vagyis igyekszem majd olyan tartalommal és információkkal szolgálni, amelyek segítségével a Formula-1 műszaki oldala iránt érdeklődő Olvasó minél több érdekes, és hasznos információval bővítheti majd eddigi ismereteit, vagy aki csak arra vágyik, egyszerűen csak a sport iránti kíváncsiságát elégítheti ki.

Igyekeztem egy olyan blogot összeállítani, amely áttekinthető, reményeim szerint rendezett, és nem utolsó sorban a tartalmi lényege mellett lehetőséget nyújt azon Kedves Olvasóknak, akik véleményezni szeretnék, vagy csak egymás között megvitatni az egyes cikkek tartalmát, amelyhez a bejegyzések végén található „Hozzászólások” szekció szolgál eszközként. Mindezek mellett lehetőség van arra is, hogy a megjelent írásokról azonnal értesüljön a Kedves Olvasó. Ehhez pedig semmi mást nem kell tenni, mint feliratkozni a blogon található hírlevél szolgáltatásra. Természetesen örömmel fogadom a bloggal, és annak tartalmával kapcsolatos véleményeket, amelyeket a „Névjegy” oldal „Küldj üzenetet…” részben lehet megtenni a legegyszerűbben.

De essen néhány szó a száguldó cirkuszról is, hiszen hamarosan kezdetét veszi a 2011-es szezon, amely bőven tartogat már ismert, és ismeretlen újdonságokat egyaránt számunkra. Azoknak, akik figyelemmel szokták kísérni a Formula-1-ben zajló eseményeket, minden bizonnyal nem hat ismeretlenül az a fajta megállapítás, hogy ebben a kategóriában egy dolog ami állandó, a folyamatos változás. Most nem kívánok kitérni minden egyes részletre, hogy milyen technikai szabálymódosításokat vezetett be az FIA az új idényre, hiszen ezt a blogon található bejegyzésekben megtalálhatja a Kedves Olvasó. A teljesség igénye nélkül viszont mégis megemlítenék ezek közül néhányat: a Bridgestone helyett a Pirelli látja majd el a csapatokat gumiabroncsokkal, betiltották a 2010-es év „slágertermékének”, az F-csatornának a használatát, megszűnik a dupla diffúzorok további alkalmazása, visszatér a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer – más néven KERS – és megjelenik a menetközben állítható hátsó légterelő szárny. Természetesen ez a felsorolás csak egy kis aprócska kivonat a megannyi változás közül, de azt hiszem ezeket végigolvasva is egyértelműen elmondható, hogy érdekes technikai változásokat tartogat az idei szezon.

Mialatt a világsajtó több hónapos „éhezést” követően az új technikai szabályok jelentette várakozás mellett a csapatok lázasan készülnek az előttük álló szezonra és a média számára adott nyilatkozatokban mindenki elismerően, de minimum bizakodóan beszél a téli teszteken elért eredményekkel kapcsolatban, az FIA szabályalkotói még az utolsó simításokat végzik egyes regulák részletein.

Egy szó mint száz, Bernie Ecclestone és az FIA elnökeként tevékenykedő Jean Todt nemcsak arról igyekszik gondoskodni, hogy a Formula-1 hatalmas nézőtábora az adott versenyt szemlélve jól érezze magát, hanem arról is, hogy mindenki érdeklődéssel várja az új szezont, láthassa kedvencét, és nem utolsó sorban közelebb kerüljön a következő kérdés megválaszolásához: Vajon mit hoznak az új szabályok?

Nos, ebben próbálok majd segíteni a Kedves Olvasónak, és reményeim szerint a blogon megjelenő publikációkban megtalálhatóak lesznek olyan leírások és ismertetők, amelyek csökkenteni fogják a jelenleg válasz nélkül álló kérdések számát.

Ezúton is kellemes, jó olvasást kívánok minden Kedves Látogatómnak, és bízom benne, hogy együtt követhetjük figyelemmel a Formula-1 vélhetően izgalmas eseményeit.

 

Üdvözlettel,
Papp István

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék:


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.03.18)
Színkódokat kapnak a Pirelli gumiabroncsai

A Formula-1-es világbajnoki sorozat hivatalos gumibeszállítója a mai napon bejelentette, hogy a hat különböző gumikeverékét eltérő színkódokkal fogja ellátni, azok...

Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Barcelona teszt, 2011.03.11)
Leáldozóban vannak a magas építésű orrkúpok?

Az FIA Institute technikai szakértőjeként tevékenykedő Andy Mellor az elmúlt napokban elárulta, hogy kutatásokat végeznek annak érdekében, hogy elkerüljék a...

Előrehozott kipufogónyílás (Lotus Renault GP, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Ross Brawn: Fontos szerep juthat az előrevezetett kipufogónak

A Mercedes GP színeiben szolgáló szakember, Ross Brawn az elmúlt időszakban még úgy vélekedett, hogy a Lotus Renault GP alakulat...

Close