Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Előzési zónák várnak a pilótákra | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Előzési zónák várnak a pilótákra

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.02.03. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 983
Nico Rosberg (Mercedes GP Petronas F1 Team, Japán Nagydíj, 2010.10.10)

Az FIA előre meghatározza, hogy a versenypályák melyik szakaszán lehet használni a pilótáknak a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat. © Mercedes GP Petronas F1 Team

Egyes hírforrások beszámolója szerint, a Nemzetközi Automobil Szövetség a héten fogja tájékoztatni a csapatokat arról, hogy a szezon első négy futamán miként lehet majd használt a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat.

Az előzetes becslések szerint a 2011-es évre bevezetett új rendszert egy 600m-es pályaszakaszon lehet majd alkalmazni Bahreinben, Ausztráliában és Malajziában egyaránt, mégpedig a célegyenes végére dedikált előzési zónában. Ezzel szemben pedig a Kínai Nagydíjon ez a szakasz a sanghaji pálya hátsó egyenes szakaszán lesz majd kijelölve.

Az előzésre készülő pilóta abban az esetben állíthatja majd laposabbra a fékszárnyat, ha a megadott zóna előtti utolsó kanyar előtt legalább 1 másodperccel közelebb tud kerülni az előtte haladó ellenfeléhez. Annak érdekében, hogy a versenyeken zajló eseményeket közvetítő televíziós kommentátorok és a nézők is könnyebben tájékozódjanak a kijelölt szakaszokkal kapcsolatban, az FIA a mérési pontokon dupla fehér csíkot, míg az előzési zóna kezdetén pedig egy szimpla fehér csíkot fog felfesteni keresztbe az aszfalton.

Előzetes számítások szerint a hátsó szárny kisebb dőlésszögbe történő állításával – melynek hatására a két vízszintes légterelő profil közötti távolság 50mm-re nő – az üldöző hozzávetőlegesen 10…12km/h plusz sebességtöbbletre lesz képes szert tenni az előtte haladóval szemben. A szárny mechanizmusának működtetését követően pedig, ha a versenyző rálép a fékpedálra, a fékszárny automatikusan vissza fog állni az eredeti pozíciójába.

A pozícióharcokat vélhetően valamelyest bonyolítani fogja, hogy míg az állítható hátsó szárnyat csak az üldöző pilóta használhatja, addig a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer által biztosított extra lóerőket az üldöző és az üldözött versenyző is igénybe veheti támadása és védekezésre egyaránt.

Az FIA a következő heti jerezi tesztsorozaton fogja először kipróbálni az új rendszert, és azért csak az első négy nagydíjra vonatkozóan adják meg előre a használati szabályokat, hogy a tapasztalatok ismeretében szükség szerint módosítsák az előírásokat.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Michael Schumacher (Mercedes GP Petronas F1 Team, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Mercedes és a McLaren lemásolja a Renault kipufogóját

Egyes híresztelések szerint már vannak olyan csapatok, akik a Renault által kifejlesztett megoldáshoz hasonló, előretolt kipufogó-rendszerrel próbálkoznak a közeljövőben. Ahogyan...

Vitaly Petrov (Lotus Renault GP, Valencia teszt, 2011.02.01)
Bízik a Renault a radikális kipufogójában

A Lotus Renault GP nem kis feltűnést keltett az R31-es konstrukciójuk kipufogó-rendszerével kapcsolatban, melynek végződését szokatlan módon az oldalsó kocsiszekrény...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
A Williams is igénybe vette a Toyota segítségét

Egy korábbi cikkben már olvashattak arról, hogy a Ferrari csapata a 2011-es évre szánt versenyautójuk minél gyorsabb és hatékonyabb fejlesztésének...

Close