Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ellenvélemények az új motorszabályról | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ellenvélemények az új motorszabályról

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.19. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 869
Luca di Montezemolo (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)

A turbófeltöltős motorok 2013-as bevezetése meglehetősen megosztja a Formula-1-es személyiségek véleményét. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Nemzetközi Automobil Szövetség, valamint a WMSC jóváhagyásának köszönhetően ismét visszatérhet a turbófeltöltős korszak a száguldó cirkuszba, ami azt jelenti, a jelenleg használt 2.4 literes erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltős erőforrásokat használnak majd a csapatok, melyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 12.000 lesz majd. Mint ahogyan a legtöbb technikai szabálymódosítás esetében lenni szokott, megoszlanak a vélemények ezzel a témakörrel kapcsolatban is. A Mercedes alakulat ugyanis pozitívan vélekedik az új regulát illetően, míg a Ferrarinál kissé negatív reakciót váltott ki az új szabályozás.

A Scuderia Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ugyanis azt vallja, hogy az új regulák miatt nem igazán lesznek majd képesek a Formula-1-ben megszerzett tapasztalataikat átültetni a szériagyártásba. „Természetesen beleegyezésünket adtuk a változtatáshoz, de mindenképpen meg kívánom jegyezni, hogy a Ferrari soha nem építene ilyen erőforrásokat a szériamodelleihez. Amennyiben egy mód lenne rá, mindenképpen a hathengeres motorok felé kellene mozdulni. Fontosnak tartom, hogy a Formula-1 továbbra is az autóversenyzés elit kategóriája maradjon, éppen ezért a négyhengeres erőforrásokat kissé kevésnek érzem ehhez a szinthez.” – nyilatkozta az olasz cég vezetője.

Luca di Montezemolo véleményével ellentétben az FIA alelnöke, Enrico Gelpi szerint az új motorszabályozás éppen hogy jó hatással lesz a Formula-1 számára. „A tervezett változtatás egyértelműen pozitívan hat majd a költségekre, és az új technológiai megoldások alkalmazása egyértelműen jó ötletekkel szolgálhat majd a gyártók számára.” – nyilatkozta a 2013-ban bevezetésre kerülő turbómotorokkal kapcsolatban az FIA szakembere.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Toro Rosso STR05 bemutató (Valencia, 2010.02.01)
Február elején érkezik az új Toro Rosso

A Sauber F1 Team-et követően a mezőny másik csapata, a Toro Rosso is bejelentette a 2011-es évre szánt versenyautójuk leleplezésének...

Bruno Senna (Hispania Racing Team, Brazil Nagydíj, 2010.11.06)
A Formtech építi a Hispania új autóját?

Egyes híresztelések szerint az egykori Super Aguri versenyistálló technikai támogatója, a Formtech Composites fogja majd segíteni a 2011-es évben a...

Renault R30 bemutató (Renault, Valencia, 2010.01.31)
Január végén érkezik a Lotus-Renault GP új autója

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára miden bizonnyal ismeretes, hogy a Renault alakulat eladta részesedését az F1-es csapatából, melynek következtében az...

Close