Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Elfogadták a V6-os motorszabályt! | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Elfogadták a V6-os motorszabályt!

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.06.30. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 2,020
Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)

Az FIA Motorsport Világtanácsa elfogadta a csapatok és a motorgyártók szabálytervezetét, így 2014-ben érkeznek majd a V6-os motorok. © Red Bull Racing

Az elmúlt hónapokban a Formula-1-et érintő egyik legjelentősebb témaként az autóversenyzés elit kategóriájára vonatkozó új, tervezett motorszabállyal kapcsolatban volt hangos a világsajtó. A sorozatos tárgyalások és érdekegyeztetések végére úgy tűnik végleg pont került, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa elfogadta a Formula-1-es Bizottság legutóbbi ülésén összeállított szabály-tervezetét. A határozat értelmében tehát a 2014-es évben már V6-os, turbófeltöltővel ellátott és KERS-sel kiegészített erőforrások lesznek majd jelen a Formula-1-ben.

Az előzetes elképzelések szerint a jelenleg használatos 2.4 literes V8-as szívómotorok helyett 1.6 literes, négyhengeres, 500 bar maximális nyomású, közvetlen üzemanyag befecskendezéses turbómotorokat szerettek volna látni a szabályalkotók, amelyek a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer használata mellett maximális percenkénti fordulatszámát a jelenlegi 18.000-es értékről 12.000-re szeretnék redukálni. A szabálymódosítás technikai vonatkozása mellett a hatékonyabb költséggazdálkodás reményében limitálni kívánják továbbá az erőátviteli rendszerek működési módját is, amely a sebességfokozatok száma mellett az egy szezonban felhasználható sebességváltók mennyiségét is érinti.

Mindez természetesen megosztotta a csapatok és a motorgyártók véleményét. A Ferrari ugyanis V6-os motorokat, a Cosworth viszont továbbra is a jelenlegi V8-as erőforrásokat szerette volna látni az F1-ben, míg a Mercedes a szabálymódosítás miatti átállás okozta magas költségeke hivatkozva az új előírások bevezetésének határidejének eltolása mellett voksolt.

Miután a WMSC hajlandó volt kompromisszumos megoldásra, melynek egyedüli kitételeként a csapatoktól egy mindenki számára egyöntetűen elfogadható javaslatcsomagot várt a hónap végéig, a Formula-1-es Bizottság tagjai egy kisebb svédcsavar alkalmazásával ugyan, de elkészültek az irománnyal. Ennek eredményeképpen született meg a mára már elfogadott szabálymódosítás, miszerint a V4-es soros motorok bevezetésének elvét mellőzve, KERS-sel kiegészített, 1.6 literes, V6-os turbófeltöltős motorokat szavaztak meg a Formula-1 számára, amelyre a 2014-es szezonban kell majd átállni a csapatoknak.

A történetnek azonban csak az egyik része zárult le! A mezőny résztvevői ugyanis nemcsak a motorok hengereinek számával kapcsolatosan módosítottak az eredeti szabálytervezetben, hanem azok maximálisan megengedett percenkénti fordulatszámát illetően is. A jelenlegi 18.000 ford/perc felső határértéket ugyanis 12.000-es szintre akarják csökkenteni a szabályalkotók, a csapatok viszont azt szeretnék, ha ez az érték valahol a 15.000 ford/perc körül lenne. Ez utóbbival kapcsolatban azonban még nem született döntés.

 

Frissítés (2011.06.30, 22:45)

Egy nappal az FIA hivatalos bejelentését követően, miszerint jóváhagyták a KERS-sel kiegészített, 1.6 literes, V6-os turbófeltöltős motorok alkalmazását előíró motorszabály 2014-es évben történő bevezetését, a Nemzetközi Automobil Szövetség újabb közleményt adott ki.

A sorok tanulsága szerint pedig döntés született az új erőforrások megengedett maximális percenkénti fordulatszámának kérdésében is. Az eredeti 12.000-es érték helyett ugyanis a csapatok 14.000…15.000 ford/perc körül szerették volna maximalizálni a felső limitet, amely ezúttal elfogadásra került. A határozat értelmében tehát a V6-os motorok legnagyobb megengedett percenkénti fordulatszáma 15.000 lesz majd.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
Teszttel erősít a Williams az Angol Nagydíjra

A Williams alakulat idei évkezdete nem éppen az előzetes elvárások szerint alakult. A futamok előrehaladtával azonban számos fejlesztéssel próbálkoztak több-kevesebb...

Renault motor (Red Bull Racing, Barcelona teszt, 2011.02.19)
A Red Bull Racing 2013-tól is számít a Renault-ra

A Red Bull Racing és a csapat motorbeszállítója, a Renault között 2007 óta van szoros együttműködés, amikor az energiaitalosok RB3-as...

Első légterelő szárny (McLaren Mercedes, Európa Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Rugalmas első légterelő szárny (+Videó)

A 2011-es Formula-1-es világbajnoki szezon nyolcadik fordulójaként megrendezett Európa Nagydíjon a McLaren csapata egy újabb aerodinamikai fejlesztéssel állt elő. Mindamellett,...

Close