Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Elektronikai hiba okozta a DRS hibás működését Alonsónál | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Elektronikai hiba okozta a DRS hibás működését Alonsónál

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.04.18. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,534
Fernando Alonso (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011.04.17)

Malajzia után a Kínai Nagydíjon is gondja volt a Ferrarinak a DRS-el. © Scuderia Ferrari Marlboro

A Ferrari csapat részéről az idei szezonban már több alkalommal jelentkezett a DRS rendszer meghibásodása. Legutóbb a tegnapi napon megrendezett Kínai Nagydíjon kellett szembesülnie Fernando Alonsónak azzal, hogy a Légellenállást Csökkentő Rendszer nem éppen akkor lép működésbe, amikor azt a szabályoknak megfelelően használni szerette volna.

Az FIA döntésének értelmében az idei év első két versenyével ellentétben nem a célegyenest, hanem az annál hosszabb, hozzávetőlegesen 1.3km-es hátsó egyenesben lehetett használni a sanghaji futamon a DRS-t. A sebesség-, illetve a távolságmérési pontot, ahol az előzésre készülő pilótának 1 másodpercen belül kellett lennie az előtte haladóhoz képest, nagyjából a 12-es számú kanyar bejáratánál jelölték ki, és a hátsó légterelő szárny mozgatására szolgáló mechanizmust pedig az egyenesbe történő behajtást követően a meghatározott pontnál lehetett aktiválni.

Miközben a Ferrari spanyolja Michael Schumachert próbálta volna megelőzni, feltételezhetően elektronikai hiba miatt nem az előzési zóna kezdeténél, hanem nagyjából 450m-rel távolabb lépett működésbe a rendszer, és a kijelölt szakasz elhagyása után is a laposabb állásban maradt a hátsó légterelő szárny felső profilja.

Az FIA természetesen észlelte a szabálytalanságot, de Alonso mégsem kapott büntetést. Megítélésük szerint ugyanis sokkal inkább hátráltatta a Ferrarist, mintsem előnyhöz juttatta volna.

A szezon előtt már több pilóta is hangot adott aggodalmának, amelyben kifejtették, milyen veszélyeket rejt magában az idei évben bevezetett új rendszer. Az eddigieket látván talán nem is teljesen alaptalan a félelmük, hiszen ha az Alonsóval történt eset például egy gyors kanyar teljesítése közben történne meg, akkor egy kisebb leszorító erőt produkáló laposabb szárnyállás akár a pilóta kicsúszásához, és egy komolyabb ütközéshez is vezethetne.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Első légterelő szárny és orrkúp (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2011)
Ferrari 150 Italia: Az első szárny és az orrkúp módosításai

A kipufogórendszert és az első féket érintő fejlesztések mellett több-kevesebb aerodinamikai újítással is próbálkozott a Ferrari csapat a hétvégén megrendezett...

Kipufogó (McLaren Mercedes, Maláj Nagydíj, 2011)
McLaren Mercedes MP4-26: Módosított kipufogórendszer

Ahogyan az már a 2010-es évben is megfigyelhető volt, a technikai szabályzatban bevezetett szigorítások miatt a csapatoknak leginkább az autók...

Kipufogó (Sauber, Kínai Nagydíj, 2011)
Sauber Ferrari C30: Módosított kipufogórendszer

Ahogy a tavalyi szezonnak az F-csatorna és az emeletes diffúzor volt a slágerterméke, úgy tűnik, hogy a 2011-es idényben a...

Close