Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Egy előzési zóna lesz Brazíliában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Egy előzési zóna lesz Brazíliában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.11.20. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,704
Előzési zóna (Brazil Nagydíj, 2011)

Az előző nagydíjakkal ellentétben egy előzési zóna áll majd a pilóták rendelkezésére Brazíliában. © FIA

A Formula-1 2011-es világbajnoki idénye hamarosan véget ér, mégpedig a következő héten megrendezésre kerülő Brazil Nagydíjjal.

Az interlagosi pályán lebonyolításra kerülő futamon a pilótáknak a különleges megterhelést jelentő, óramutató járásával ellentétes irányban kell majd teljesíteni az előírt 71 körös versenytávot. A legutóbbi nagydíjakkal ellentétben az FIA ezúttal egyetlen egy előzési zónát kíván megjelölni a mezőny számára, ahol a szabályokban rögzített feltételek esetén laposabbra állíthatják majd a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyat.

A DRS mechanizmus működtetéséhez a Nemzetközi Automobil Szövetség a 2-es számmal jelzett kanyarban helyezi majd el a mérőpontot, míg a szárnymozgató szerkezet működtetésére a 3-as számú kanyar kijárati pontján lesz lehetőség.

Az a versenyző, aki az előzőekben említett detektálási ponton 1 másodpercnél közelebb halad az előtte autózó riválisához, a 3-as és a 4-as kanyarok között lévő egyenes szakasz bejáratánál állíthatja majd laposabbra az autójának hátsó légterelő szárnyát, amely a lecsökkent légellenállásnak köszönhetően az előzés megkönnyítéséhez nagyobb sebesség elérését teszi lehetővé.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Egy előzési zóna lesz Brazíliában, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , , , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Szerző: Bika | 2011.11.20. - 16:09

    Most mondom, hogy semmit nem fog érni. Túl rövid az egyenes!

    • Szerző: Papp István | 2011.11.20. - 16:34

      Valóban nem túl hosszú az érintett egyenes. Az előzési zóna kijelölésével kapcsolatban egyébként hallani lehetett arról, hogy a 12-es kanyar kijárati pontjától is kezdődhetne, és az elnyújtott kanyarokat tartalmazó szakaszokban is használhatnák a pilóták a DRS-t. De úgy tűnik, hogy ezt elvetették, és talán a pálya vonalvezetése miatt nem is lett volna olyan biztonságos a használata.

      A második szektorban leginkább az aerodinamikai- és a mechanikai teljesítmény a kritikus, míg az első- és a második szektorban az aerodinamikai beállítások mellett fontos a jó motorkarakterisztika is. Az idei évben sok kerék-kerék elleni csatát láthattunk, amelyben a Pirellinek és a DRS-nek nagy szerep jutott. Az pedig, hogy a brazil pályára megadott előzési zóna mennyire lesz hatékony, hamarosan meglátjuk.

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pirelli animáció (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Pirelli animáció: Abu Dhabi Nagydíj, 2011 (Videó)

A 2011-es Abu Dhabi Nagydíj az 5.554m hosszú Yas Marina Circuit versenypályán kerül megrendezésre, ahol 55 kört, vagyis valamivel több,...

Új előzési zóna (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Az FIA módosított az előzési zóna hosszán

Miután az első két Abu Dhabi Nagydíjon beigazolódott, hogy meglehetősen nehéz az előzések kivitelezése, és ez egyáltalán nem segíti elő...

Technikai követelmények (Abu Dhabi Nagydíj, 2011)
Technikai követelmények: Abu Dhabi Nagydíj (2011)

A Formula-1 első Indiai Nagydíját követően a száguldó cirkusz mezőnye az Egyesült Arab Emirátusokba látogat el, hogy teljesítse a 2011-es...

Close