Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  ECU: Az F1-es autó vezérlőrendszere (2. rész) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

ECU: Az F1-es autó vezérlőrendszere (2. rész)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.10.22. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,986
Motor és kipufogó (Lotus Renault GP, Török Nagydíj, 2011)

A motor és az erőátviteli rendszer tökéletes összhangjához elengedhetetlen a megfelelő elektronikai- és vezérlési rendszer alkalmazása. © Lotus Renault GP

A Formula-1 2008-as szezonjában bevezetett technikai szabályváltozások következtében a száguldó cirkuszban résztvevő minden egyes csapat versenyautóiban ugyanolyan Elektronikai Vezérlő Egységet, vagy ahogyan a közismert mozaikszóval nevezzük, ECU-t kell alkalmazni. Ennek az egységnek rendkívül összetett feladatot kell ellátnia, hiszen a motor igénybevételének függvényében biztosítania kell az elvárt teljesítményhez szükséges legoptimálisabb üzemanyag-levegő keveréket, és szabályoznia kell a gyújtást is. Az egyes feladatok elvégzéséhez a rendszer számos kiegészítő perifériaelemet, szenzorokat és érzékelőket is tartalmaz, amelyek üzemmódjelzései alapján végzi el az elektronika és az azt működtető szoftver a szükséges beavatkozásokat.

Az ECU-t bemutató cikksorozat első részében bemutatásra került a rendszer felépítése és működése, míg a következőkben a McLaren Electronic Systems (MES) által készített, és az F1 számára szállított, az ECU rendszerelemeit képező elektronikákról és perifériaelemekről esik néhány szó.

 

A folytatáshoz kattints ide!

 

Képgaléria:

CAN Interfész Egység (CIU-3)   Vezérlő Interfész Egység (CIU-400)   Guminyomás-érzékelő rendszer (Szenzor és vevőegység)   Hőmérsékletérzékelő Interfész Egység (TIU-32)   MOOG E024-218L szervo szelep

***

A cikk a Formula1Tech Blog partnere, az F1 Világ Formula-1-es hírportál számára íródott, így annak publikálására is az említett oldalon került sor. Amennyiben visszajelzést szeretnél adni annak tartalmával kapcsolatban, szívesen fogadom azt a cikk ezen kivonata alatt található „Hozzászólások” részben, vagy ha privát üzenetben szeretnéd azt megosztani velem, akkor azt is megteheted a „Névjegy” menüpont alatt található kapcsolati űrlapon keresztül.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (2)

  1. Visszajelzés: További szigorítások az ECU-val kapcsolatban | Formula1Tech Blog

  2. Visszajelzés: Időutazás, avagy milyen lesz a jövő F1-es motorvezérlése | Formula1Tech Blog

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Pálya animáció (Red Bull Racing, Indiai Nagydíj, 2011)
Egy kör a Red Bull Racing pilótáival: Indiai Nagydíj, 2011 (Videó)

A Formula-1 mezőnye először látogat el 2011-ben az Új-Delhitől 40km-re megépült Buddh International Circuit versenypályára. A három szektorra tagolt aszfaltcsík...

Virtuális gyártúra a Sauber hinwili bázisán
Virtuális gyártúra a Sauber hinwili bázisán (Videó)

Bizonyára sokan álmodoznak arról, hogy vajon milyen lehet az élet egy Formula-1-es csapat tagjaként. Legyen az illető a vezetőség tagja,...

Formula1Tech Blog ajánló (Mondd el a véleményed)
Formula1Tech Blog: Mi a véleményed a 2014-es évre összeállított technikai szabályzatról?

Az elmúlt időszakban lezárult szavazás (A 2014-re összeállított új technikai szabályzat melyik része a legszimpatikusabb Számodra?) végeredményének publikálásával még adós...

Close