Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (2. rész) | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Csapatról-csapatra: Várható fejlesztések és tervek 2012-re (2. rész)

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2012.01.22. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,978

A soron következő 2012-es Formula-1-es szezon jó néhány területen jelent majd újdonságot a csapatok és a versenyzők számára egyaránt. Az autók aerodinamikai felépítését, a kipufogórendszert érintő kötelező módosítások, és ezzel összefüggésben a diffúzorok és a hátsó légterelő szárnyak hatékonyságának változása sok-sok érdekességet, és előre még nem látható tényezőket tartogat.

A cikksorozat első részében a Ferrari, a Sauber, a Williams és az egykori Team Lotust váltó Caterham alakulatokkal kapcsolatos információk és gondolatok kerültek összefoglalásra. A következőkben pedig újabb három csapat technikai hátterét és a jövőre előirányzott terveiket igyekeztem csokorba szedni.

 

Force India Mercedes

Force India Mercedes VJM04Az előzetes információk szerint a Force India számára kedvezőbben indulhat a 2012-es szezon, mint az a tavalyi évben történt. Mint ismeretes, a silverstone-i bázisú csapat a 2011-es szezonkezdet előtti első hivatalos tesztsorozatra az azt megelőző évben használt versenyautójukkal gördültek pályára, mert nem végeztek időben az új szerzeményük, a VJM04-es fejlesztésével.

A mezőny legtöbb csapata viszont már az új alapokra helyezett konstrukciókkal kezdte meg a tavalyi szezon előtti felkészülés-sorozatot, míg a rajtrácsra felsorakozó csapatok közül a Force Indiások a 2010-es évben használt négykerekűt állították hadrendbe.

Minden bizonnyal eltérő megítéléseket lehetne felsorakoztatni azzal kapcsolatban, hogy aki minél hamarabb meg tudja kezdeni a tesztelést az új konstrukcióval, nagyobb előnyre tehet-e szert azokkal szemben, akik nem így tesznek. Mindazonáltal, hogy a 2012-es évre vonatkozóan is van jó néhány szabálymódosítás, amelyek között szerepel például a kipufogógázzal fújt diffúzorok további alkalmazásának betiltásából eredően egy teljesen új konstrukciónak megfelelő kipufogórendszer használata, azt hiszem ez most ténylegesen sokat nyomhat a latban.

El kell azonban ismerni, hogy egy új versenyautó kifejlesztése és megépítése nem kis költségráfordítást igényel, és a rendelkezésre álló erőforrások ismeretében vannak olyanok, akik a többé-kevésbé véglegesnek mondható aerodinamikai csomag legyártása előtt inkább a már rendelkezésre álló – jelen esetben a tavalyi autó – eszközökkel operálnak a kezdetekben, és igyekeznek minél több adatot begyűjteni a tesztpályákon.

A Force India vezetősége nem rejtette véka alá korábbi aggodalmát, miszerint az idei évben bevezetett szigorításoknak köszönhetően hamarabb teljesítendő kötelező töréstesztek miatt nehéz lesz tartaniuk a projekt eredeti ütemezését, a beszámolók szerint a lehető legjobb úton haladnak a 2012-es évre tervezett konstrukció fejlesztésével és megépítésével.

Mindamellett, hogy az elmúlt szezon végén is nagy volt a tét a Force India számára, és hogy a középmezőnyben komoly csaták zajlottak a jobb helyezések reményében, egyszerre kellett a VJM04-es és az idei évre szánt VJM05-ös konstrukciókon dolgoznia a csapat mérnökeinek.

A csapat technikai igazgatója, Andrew Green azonban elégedetten vélekedik az indiai alakulat által a téli hónapokban elvégzett munkájával kapcsolatban. A középmezőnyben résztvevő alakulatok dolgát az anyagi erőforrások előteremtése mellett az FIA is megnehezítette, amely a töréstesztekre irányuló előírások maradéktalan teljesítését jelenti. Korábban ugyanis elegendő volt a szezonnyitó futamra elvégezni sikerrel a Nemzetközi Automobil Szövetség által meghatározott vizsgálatokat, a 2012-es évben viszont ez megváltozott. A módosítás értelmében pedig a szezon előtti teszteléseken csakis olyan versenyautóval lehet majd pályára lépni, amelyik átment, és megfelelő eredményekkel zárt az FIA töréstesztjein, ami pedig még szorosabbá tette a csapatok, és ezzel együtt a Force India ütemezését is.

Green elmondása szerint a 2012-es évre szánt új konstrukció kifejlesztését már a tavalyi év júniusában megkezdték, és az ezzel kapcsolatos első, szélcsatornában elvégzett vizsgálatokra júliusban került sor. Augusztust követően azonban az előzőleg is említett, szoros év végi hajrá miatt egy hétre fel kellett függeszteniük ezeket a munkákat, hogy a VJM04-es négykerekűből a lehető legjobb teljesítményt sajtolhassák ki a szezon utolsó versenyein.

A kezdeti nehézségek ellenére azonban a Force India az elsők között, még 2011 decemberében sikeresen teljesítette a VJM05-ös kötelező töréstesztjeit, amelynek köszönhetően úgy tűnik, hogy idén már az első, február 7-én kezdődő jerezi tesztsorozaton ott tudnak lenni a vadonat új konstrukcióval.

Az angol-indiai alakulat nyilvánosságra hozta a 2012-es szezonra szánt kihívójuk hivatalos bemutatójának időpontját is, amelyre négy nappal a jerezi felkészülés-sorozat előtt, egészen pontosan február 3-án fog majd sor kerülni. A továbbra is Mercedes erőforrásokkal erősítő csapat új autójával pedig Paul di Resta és Nico Hülkenberg is pályára léphet majd a jerezi tesztelések alkalmával.

 

Marussia F1 Team

Virgin Cosworth MVR-02A 2011-es szezon elején a Virgin Racing alakulat vezetője, John Booth azt nyilatkozta, hogy teljes mértékben elégedett a Wirth Research CFD technológiájával, amelynek segítségével tervezték meg a csapat első Formula-1-es versenyautóját, a VR01-es konstrukciót.

A számítógépes folyadékdinamika alkalmazása nem ismeretlen az autósportban, így az F1-es csapatok többsége is igénybe veszi az autók, és azok aerodinamikai elemeinek tervezése során ezt a technológiát. Mindezek mellett természetesen vannak kétkedők is, akik kétségbe vonják a CFD hatékonyságát, de a kis költségigénye miatt vannak pártolói is a rendszernek.

A csapatok általában a rendelkezésünkre álló erőforrások és a pénzügyi keretek figyelembe vételével határoznak úgy, hogy alkalmazzák-e a CFD technológiát. Használatának köszönhetően a korábbi tervezési módszerekkel ugyanis az új autó tervezési munkálatai sokkal széttagoltabbak, és nem utolsó sorban emiatt jóval nagyobb költségráfordításra is van szükség. Pontosan ezen okok miatt döntött az elmúlt idény elején úgy a csapat, hogy minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetnek a számítógépes áramlástanra, és ezzel összefüggésben pedig megépítették a második szimulátorukat is.

A Formula-1-re érvényes technikai szabályok igencsak korlátozzák mind a szélcsatorna, mind pedig a CFD technológia használatát, így a Virginnél mindent megtesznek annak érdekében, hogy a megduplázott kapacitású CFD rendszerükben rejlő minden egyes lehetőséget kihasználjanak.

A Hispaniához hasonlóan a Virgin Racing élete sem volt olyan egyszerű 2011 elején. A Formula-1 2010-es évében debütáló alakulat bár ott lehetett a szezon előtti valenciai tesztsorozaton, de akkor még csak a korábbi, vagyis a 2010-es konstrukcióval voltak kénytelenek dolgozni.

Az angliai bázisú csapat végül csak az első tesztelést követően, február 7-én mutatta be az új versenyautóját a nagyérdeműnek, amelyre Londonban került sor. Nagy várakozás övezte az új négykerekű érkezését, hiszen a csapat több ízben is hangoztatta, hogy a fejlesztések során nem használták a szélcsatorna nyújtotta lehetőségeket, csakis a megduplázott kapacitású CFD technológiájukat vetették be, amitől komolyabb mértékű előrelépést reméltek.

A 2011-es év további változásokat hozott a csapat számára, legalábbis technikai szempontból. A jelenlegi Formula-1-es mezőny tagjai közül a Marussia Virgin Racing alakulat az, amelyik kizárólagosan a CFD technológiára alapozva végezte a versenyautójuk fejlesztését. Az igazat megvallva azonban hiába volt a Nick Wirth vezette technikai gárda számítógépes áramlástan iránti elkötelezettsége, mindebből nem igazán tudott profitálni a csapat.

Annak ellenére, hogy a CFD felhasználásával folytatott fejlesztések jóval kisebb költségráfordítást igényelnek, szemben a klasszikus eszközzel, a szélcsatornával, a Virgin vezetősége a jobb eredmények reményében kénytelen volt drasztikusabb módon beavatkozni a Wirth vezette csapat munkájába. A Virgin vezérigazgatói székét elfoglaló Andy Webb a szezon során bejelentette, hogy átértékelték az elmúlt időszakban folytatott szereplésüket, és úgy döntöttek, megszakítják az együttműködésüket a Wirth Research céggel.

Kétségtelen tehát, hogy a Virgin technikai részlege komoly átalakuláson ment keresztül az elmúlt időszakban, és ez a változás jóval több volt Nick Wirth technikai igazgató leváltásánál. A csapat által korábban kiadott nyilatkozatból kiderült, hogy a 2014-es szezon Orosz Nagydíján már dobogós helyezésért akarnak majd küzdeni, révén, hogy a csapat jelenlegi névadó szponzora, a Marussia hazájában szeretnék a támogató bizalmát kézzelfogható módon meghálálni.

Nem sokkal azt követően, hogy a Virgin Racing és a fejlesztési folyamatokat irányító Nick Wirth útjai szétváltak, máris egy újabb, jelentősnek ígérkező bejelentés hangzott el a csapat részéről. A Virgin alakulat szerződést kötött a McLarennel, melynek értelmében a két csapat technikai partnerségben fog együtt dolgozni a jövőben.

A csapat vezetősége már korábban is jelezte, hogy fejlesztési terveik között szerepel egy nagyobb csapattal való partneri viszony kialakítása, és az előzetesen jelzett Mercedes és McLaren közül végül az utóbbira, a wokingiakra esett a választás. Az új kontraktusnak köszönhetően a Virgin alakulata nemcsak a McLaren kiváló szakembereinek tudását kamatoztathatja majd, hanem a számítógépes technológiájuk mellett a szélcsatornájukat is használatba vehetik az autó fejlesztéseinél.

Mindösszesen csak négy csapat tekintetében nem ismert még a 2012-es évre szánt új versenyautó bemutatásának és első hivatalos szereplésének az időpontja, de egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Mercedes alakulathoz hasonlóan a Marussia sem viszi majd pályára új szerzeményét az első jerezi tesztsorozaton. Az új autók bemutatkozását leginkább az nehezíti meg, hogy az FIA módosított technikai szabályzata miatt csakis olyan autó vehet részt a teszteken, amelyik sikeresen teljesítette az előírt törésteszteket. Ennek megfelelően pedig a Marussia előzetes elképzelése az, hogy a február 21…24 között lebonyolításra kerülő barcelonai felkészülésen láthatjuk majd először az MVR-03-as névre hallgató négykerekűt.

A csapat bevallása szerint komoly mértékű fejlesztésekkel készülnek a 2012-es évre, és az új versenyautó csak minimális szinten fogja majd tartalmazni a tavalyi szezonban alkalmazott megoldásokat. Minden bizonnyal nem innovatív jellegű újításokról van szó a Marussia esetében, sokkal inkább az autó azon területeire kell majd fókuszálniuk, ahol az elmúlt években kisebb-nagyobb hiányosságaik voltak. Az előzetes információk szerint a teljesen új külső mellett az MVR-03 többek között új felépítésű kerékfelfüggesztési rendszerrel fog majd rendelkezni.

 

Frissítés (2012.01.23, 22:30)

A Marussia F1 Team színeiben tevékenykedő Pat Symonds hivatalosan is bejelentette, hogy a 2012-es szezon első, jerezi tesztsorozatán még a tavalyi, MVR-02-es konstrukció módosított változatával, egy átmeneti autóval fognak majd pályára lépni. A szakember elmondta továbbá, hogy a csapat terve az, hogy a február végén lebonyolításra kerülő barcelonai edzésen mutatkozna be az új konstrukció.

Symonds elmondása szerint az új, MVR-03-as négykerekű kissé szokatlan módon, de meglehetősen kevés elemet fog örökölni a tavalyi évben használt elődjétől, hiszen a futómű, illetve a felfüggesztési rendszer kialakítása mellett a pedálok tekintetében is jelentős eltéréseket említett.

 

Frissítés (2012.01.27, 20:58)

A Marussia részéről a legutóbb kiadott információk szerint csak az idei második, február 21-én kezdődő barcelonai tesztsorozaton vitték volna pályára a 2012-es szezonra készített új versenyautójukat, mára azonban kiderült, hogy ezt a határidőt sem tudják majd tartani. Éppen ezért a csapatvezetés úgy döntött, hogy nem fogják képviseltetni magukat a február 7-én megrendezésre kerülő jerezi tesztsorozaton még a tavalyi autóval sem, és az MVR-03-mal pedig csak a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt fognak majd gyakorolni.

Az új szerzemény pályára vitelének nehézségeit tovább tetézi az is, hogy a tavalyi évhez hasonlóan az idei szezonban sem fogják a KERS-t a hajtásláncba építeni, vagyis ezúttal is mellőzniük kell az extra 80LE-t biztosító hibrid hajtást. A döntést a Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer magas fejlesztési költségeivel indokolta a gárda vezetősége, és sokkal inkább az aerodinamikai előrelépésre helyeznek nagyobb hangsúlyt 2012-ben.

 

Hispania Racing Team

Hispania Cosworth F111A 2010-es évben debütált Hispania Racing Team az elmúlt Formula-1 –es szezon előtti teszteket kénytelen volt az F1-es szereplésük első évében használt konstrukcióval teljesíteni, sőt, olyan információk is keringtek egy évvel ezelőtt, hogy nem is fognak építeni új autót a 2011-es idényre.

Mára azonban tudjuk, hogy ez nem így történt, hiszen a HRT-nek végül kissé megkésve, de sikerült egy új négykerekűvel előrukkolnia. A spanyol központú csapat 2010-ben viszonylag hirtelen felbontotta szerződését az autójukat megtervező és megépítő Dallarával, és jó ideig úgy tűnt, hogy a Toyota veheti majd át a helyét. A csapat elképzelése azonban beteljesületlen maradt, miután a japán autógyártó visszalépett az együttműködés megkezdése előtt.

A fentiekben jelzett nehézségeknek köszönhetően jó ideig úgy tűnt, ha a Hispania vezetőségének nem sikerül komolyabb technikai háttérrel rendelkező konstruktőri céggel megállapodni, a 2010-es évben használt autó továbbfejlesztett változatával lesznek csak képesek pályára lépni 2011-ben.

A 2010-es szezonban Bruno Sennával és Karun Chandhokkal debütált Hispania Racing Team szegényes szereplése ellenére a csapatvezető bizakodva várta a tavalyi idényt. Colin Kolles egyértelmű előrelépéseket várt a 2011-es évben, amelyben kulcsfontosságú szerepet tulajdonított az új konstrukcióban helyet kapott Cosworth erőforrásnak és a Williams által kifejlesztett és gyártott sebességváltónak is.

A Hispania alakulatának meglehetősen nyögvenyelősre sikeredett a 2010-es bemutatkozásuk, hiszen a bahreini szezonnyitó futam előtt még az is kérdéses volt, hogy egyáltalán fel tudnak-e sorakozni a rajtrácsra. Az első versenyen való indulás nehézségeit legyőzve tovább gyarapította a balszerencsék sorát, hogy a csapat életében az első nagydíj kettős kieséssel végződött. A gárda versenyzőinek a teljes idény alatt szinte bérelt helyük volt a mezőny végén, ami nem is olyan meglepő, ha figyelembe vesszük milyen anyagi gondokkal küszködtek. Ennek tudatában pedig nem is olyan meglepő, hogy az autók fejlesztésébe sem tudtak megfelelő forrást invesztálni. Éppen ezért több ízben is rákényszerült a csapat arra, hogy az olyan versenypályákon, amelyek karakterisztikája jelentősen eltér egymástól, ugyanazt az aerodinamikai elemet használják.

A kedvezőtlen szituációk sora sajnálatos módon folytatódni látszott a 2011-es évre vonatkozóan is, hiszen a csapatvezetőség és a Toyota között meghiúsult együttműködés miatt a Hispania kénytelen volt saját magának versenyautót építeni. Ennek ellenére azonban a csapatvezető, Colin Kolles nem látta olyan feketén a helyzetüket. A tavalyi évben használt versenygépet a neves technikai szakember, Geoff Willis tervezte, aki ezúttal a Cosworth motorokat és a Williams alakulattól kapott sebességváltókat is a saját eszköztárában tudhatta.

A HRT-t ért nem kis megpróbáltatások után végül a 2011-es mezőnyben szereplő csapatok közül utolsóként mutatták be a tavalyi autójukat. Az akkori kihívó leleplezését a barcelonai tesztsorozat pénteki napjára ütemezték, majd azt követően a délutáni órákban már meg is tette első köreit az új jövevény.

A Toyotával partnerségbe lépett alakulat egy teljesen új autóval rukkolt elő. Az F111-es névre hallgató négykerekű megalkotásában a Hispania mérnökcsapatának élén álló, egykoron a Williamsnél, a BAR-nál és a Red Bull-nál is tevékenykedett szakember, Geoff Willisnek komoly feladat jutott.

Mint ismeretes, a Hispania Racing Team pilótái a 2011-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon nem állhattak rajthoz, miután a futamot megelőző kvalifikáció során nem tettek eleget a 107%-os szabálynak. A malajziai versenyen viszont már sokkal jobb volt a helyzet, hiszen sikerült végre versenykörülmények között is kipróbálniuk a 2011-es szezonra tervezett F111-es konstrukciójukat.

A HRT irányítása igyekezett a rendelkezésükre álló kereteken belül megragadni minden olyan lehetőséget, amelyek segíthették a csapatot a jobb teljesítmény elérésében. Az idény előtt a Williams alakulattal kötött megállapodás értelmében a grove-i csapattól kapták és kapják a jövőben is a sebességváltókat, valamint a KERS-nek nevezett Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszert is, és egy újabb megállapodás értelmében pedig az aerodinamikai fejlesztésekhez a Mercedes GP-től bérlik az egyik szélcsatornájukat.

A Mercedes alakulat összesen két szélcsatornával rendelkezik, viszont a jelenlegi F1-es szabályozások miatt ezek közül csak egyet használhatnak a fejlesztésekhez, illetve a tesztelésekhez. Éppen ezért nem volt akadálya annak, hogy a másik létesítményt kiadják más csapatnak, amire jelenleg a Hispania főnöke adta le igényét.

A Hispániával kapcsolatban legutóbb nyilvánosságra kerül információk szerint a csapat jelentős késésben van a 2012-es évre tervezett konstrukció fejlesztésével kapcsolatban. Ennek ellenére a vezetőség azt vallja, hogy az előttük álló szezont már az új autóval kezdhetik majd meg, amelynek első változatának pályára lépését a február végén megrendezésre kerülő barcelonai tesztsorozatra datálják. Az F112-es négykerekű megépítését célzó projekt eredeti ütemtervében bekövetkezett módosulások hátterében minden bizonnyal a csapat tulajdonosi jogkörében bekövetkezett változás is megemlíthető.

Abban az esetben, ha sikerül teljesíteniük a barcelonai teszttel kapcsolatos elképzelést, akkor igazán jó esélye lesz a HRT-nek arra, hogy fennállásuk óta először már a vadonat új konstrukcióval állhatnak rajthoz a szezonnyitó nagydíjon. A spanyol istállóval kapcsolatos történet része továbbá az is, hogy a Caterham Composites-al folytatott egyeztetések még a tavalyi év végén megrekedtek, ami pedig jelentős mértékben befolyásolja az F112-es autó megépítésével kapcsolatos feladatok elvégzését.

 

Frissítés (2012.02.16, 22:54)

A Formula-1-es mezőny spanyol csapata, a Hispania Racing Team számára nem igazán mennek jól a dolgok. Miután az elmúlt héten megrendezett előszezoni jerezi tesztsorozaton még a 2011-es versenyautóval voltak kénytelenek pályára lépni, úgy tűnik, hogy a következő héten lebonyolításra kerülő barcelonai felkészülésre sem fognak elkészülni az új konstrukcióval.

Mint ismeretes, a nemrégiben elvégzett FIA törésteszten sikertelenül szerepelt a Hispania 2012-es modellje, ezért a csapatnak el kell még végeznie néhány módosítást az újabb vizsgálatsorozat előtt. A kötelezően elvégzendő 17db különböző vizsgálatból 14db sikerrel végződött, viszont két esetben a karosszériaelemek nem megfelelőségét mutatták ki, míg egy vizsgálat elvégzése pedig nem volt kivitelezhető. (További információk a törésteszttel kapcsolatban)

A csapat végül úgy döntött, hogy a február 21-én kezdődő tesztelésen nem vesznek részt a tavalyi négykerekűvel sem, és helyette a 2012-es autó megépítésére összpontosítanak. A Hispania pedig úgy tervezi hogy a március 1-én induló barcelonai tesztsorozaton gördülnek majd pályára az új szerzeményükkel.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Renault turbofeltöltős motor
A Renault jól halad a V6-os motor fejlesztésével

A Nemzetközi Automobil Szövetség által a 2014-es évre összeállított technikai szabályzat szerint a Formual-1 jelenlegi 2.4 literes V8-as szívómotorjai helyett...

Új boxlétesítmény Silverstone-ban (Angol Nagydíj, 2011)
Silverstone átfogó fejlesztésekre készül

Ahogyan a pilóták többségének szinte évről-évre meg kell küzdeni azért, hogy a következő szezonban is versenyzői üléshez jussanak a királykategóriában,...

3D ultrahangos vizsgálati kép
Új eszköz a karosszériaelemek ultrahangos vizsgálatára

A nagy sebesség elérésére képes járművek esetében rendkívül fontos az adott jármű szerkezeti elemeinek megfelelő mechanikai szilárdsága, mindamellett, hogy a...

Close