Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Búcsú az F-csatornától és visszatér a KERS | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Búcsú az F-csatornától és visszatér a KERS

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 798
Sauber C29 F-csatorna (Sauber, Brazil Nagydíj, 2010.11.04)

Az új technikai szabályzat értelmében a 2011-es szezonban a csapatok már nem használhatják az F-csatornát. © Sauber F1 Team

A 2010-es év lezárását követően a csapatok és a versenyzők egy cseppet sem lazíthatnak. Természetesen a szezonzáró futamot követően minden bizonnyal mindenki kivette a részét a neki kijáró pihenésből, de minden bizonnyal a legtöbben fejben már a következő szezonra vonatkozóan próbálták rendezni gondolataikat. Ez leginkább a csapatok technikai szakembereire lehet talán jellemző, hiszen a 2011-es idényben egy olyan technikai szabályzatnak kell megfelelniük az általuk megkreált versenyautóknak, amely jó néhány ponton hordoz kisebb-nagyobb változást.

Az elmúlt két szezonban az autók technikai oldalát érintően talán leginkább az F-csatorna és a dupla diffúzor fogalmával találkozhatott a Formula-1-es rajongó. Azok számára, akik az előrelépés lehetőségét látták ezekben, minden bizonnyal szomorúan fogadják a hírt, hiszen a 2011-es évre vonatkozóan ezt a két megoldást egyértelműen tiltólistára tette az FIA. A Nemzetközi Automobil Szövetség ezen szankciójának eredményeképpen szinte biztosra lehet venni, hogy a jövő évre tervezett, ill. tervezendő versenyautók aerodinamikai karakterisztikája igencsak meg fog változni.

Tizenhárom sikerekben és kudarcokban egyaránt bővelkedő évet követően a Bridgestone kivonul a száguldó cirkuszból, és a japán cég helyét egyeduralkodóként az itáliai származású Pirelli fogja átvenni. Az új trónörökös számára azonban egyáltalán nem ismeretlen a Formula-1 világa, hiszen 1991 előtt már ott voltak az általuk készített gumiabroncsok az F1-ben.

A novemberi tesztelések alkalmával a csapatok már megkezdhették ismerkedésüket a Pirelli által készített papucsokkal, de valószínűleg sok-sok munka vár még a csapatokra, hogy megfelelő módon tudják adaptálni az olasz beszállító keverékeit az új versenygépekhez. Az előzetes tapasztalatok azt mutatják, hogy a Pirelli által készített abroncsok másként viselkednek a pályán, mint ahogyan az a Bridgestone termékei esetében volt tapasztalható, és nem utolsó sorban az új keverékek adta súlyeloszlás (46.5% / 53.5%, Első kerék / Hátsó kerék) is eltér az elődtől.

Az elmúlt szezonban alkalmazott, menetközben állítható első légterelő szárnyak helyett 2011-ben a versenyautók hátsó szárnyainak dőlésszögét állíthatja majd a pilóta. Az újonnan bevezetésre kerülő rendszert természetesen megfelelő szoftveres módon fogják majd kontrollálni, melynek eredményeképpen a versenyző számára csakis abban az esetben lesz elérhető a hátsó szárnyprofil dőlésszögének a megváltoztatása, ha egy másodpercnél közelebb halad az előtte lévő autóhoz képest.

Az állítható hátsó szárnyak bevezetésétől az előzések számának növekedését várják az FIA szabályalkotói. A rendszer használatával kapcsolatban az új technikai szabályzatból megtudhatjuk, hogy alkalmazása csak a versenyeken van korlátozva (ld. a fenti bekezdésben), míg a szabadedzéseken és az időmérőn a pilóta bármikor módosíthat a szárny dőlésszögén, változtatva ezáltal a hátsó légterelő szárnyra ható közegellenállás, és ezzel együtt az általa előállított leszorító erő nagyságán. A megfelelő biztonság érdekében pedig, ha a pilóta rálép a fékpedálra, a rendszer automatikusan ki fog kapcsolni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Ferrari F10 hátsó légterelő szárny (Ferrari, Olasz Nagydíj, 2010.09.11)
Hamarosan érkezik a menetközben állítható hátsó szárny

A Formula-1-et figyelemmel kísérők számára már-már megszokottá vált, hogy a sport szabályalkotói minden egyes szezonra több-kevesebb módosítással rukkolnak elő a...

Formula-1 szélcsatorna
Aerodinamika: Szélcsatorna, szenzorok és speciális festés

A Formula-1-es versenyautók menetteljesítményét nemcsak a karosszéria alatt rejlő, az aktuális technikai szabályzatnak megfelelő paraméterekkel és teljesítménnyel rendelkező motorok befolyásolják....

Close