Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Bízik a Renault a radikális kipufogójában | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Bízik a Renault a radikális kipufogójában

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.02.02. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,107
Vitaly Petrov (Lotus Renault GP, Valencia teszt, 2011.02.01)

Az előretolt kipufogó igazán érdekes technikai megoldást tükröz az R31-es autón, amely több csapat érdeklődését is felkeltette. © Lotus Renault GP

A Lotus Renault GP nem kis feltűnést keltett az R31-es konstrukciójuk kipufogó-rendszerével kapcsolatban, melynek végződését szokatlan módon az oldalsó kocsiszekrény előtt alakították ki. A motorgyártóknak és a Formula-1-es mérnököknek mindvégig szoros összhangban kell dolgozniuk, hogy minél hatékonyabb módon tudják hasznosítani a meleg kipufogógázt. A radikálisan új megoldás előnye, hogy a kipufogó végén kiáramló forró gáz a versenyautó padlólemeze alatt az ott kialakított légcsatornákon keresztül továbbáramlik a diffúzor irányába, növelve ezzel a szívóhatást, ill. az autóra ható leszorító erő nagyságát.

A Renault által alkalmazott új rendszer voltaképpen az elmúlt idényben oly sok csapat által alkalmazott emeletes diffúzorba vezetett kipufogó továbbfejlesztett változata. Az új elgondolás szerint működő, aerodinamikai előnyöket nyújtó kivitel megalkotásánál azonban az egyik legfontosabb kritérium az, hogy megakadályozzák a forró levegő hűtőbe történő bejutását, és hogy a kipufogó közelében lévő karosszériaelemek a magas hőmérséklet miatt ne károsodjanak.

Az elmúlt szezonban abszolút nyilvánvaló volt a számunkra, hogy a diffúzorba vezetett kipufogó nagy sikert aratott, éppen ezért a karosszéria tervezésével foglalkozó szakembereink mindenképpen szerettek volna olyan megoldást kitalálni, amelynek segítségével a kipufogógáz energiáját fel lehet használni a versenyautó aerodinamikai hatékonyságának fokozására.” – nyilatkozta a Renault motorfejlesztési feladatait irányító Rob White.

Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy a Renault által megépített rendszert más csapatok is át fogják venni, és a soron következő 2011-es idény versenyein többen fogják majd azt alkalmazni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
A Williams is igénybe vette a Toyota segítségét

Egy korábbi cikkben már olvashattak arról, hogy a Ferrari csapata a 2011-es évre szánt versenyautójuk minél gyorsabb és hatékonyabb fejlesztésének...

Jarno Trulli (Team Lotus, Abu-Dzabi teszt, 2010.11.20)
Nem kínlódnak tovább a KERS-sel a Lotus mérnökei

A soron következő évben új néven, Team Lotusként induló alakulat hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-es technikai szabályok adta lehetőségek...

Felipe Massa (Ferrari, Fiorano teszt, 2011.01.29)
A Toyota segített a Ferrari fejlesztéseiben

A Ferrari alakulat az elmúlt napokban elárulta, hogy a 2011-es szezonra tervezett új versenyautójának fejlesztéséhez nemcsak a saját, hanem a...

Close