Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Bízik a mozgatható szárnyban a McLaren | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Bízik a mozgatható szárnyban a McLaren

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.01.14. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,494
Lewis Hamilton (McLaren Mercedes, Bahreini Nagydíj, 2010.03.12)

Érvek és ellenérvek látnak napvilágot a 2011-es évben bevezetésre kerülő, menetközben állítható hátsó légterelő szárnyakkal kapcsolatban © Vodafone McLaren Mercedes

A McLaren alakulat szakemberei nem értenek egyet a Ferrari által képviselt véleménnyel, a 2011-es évben bevezetésre kerülő, menetközben mozgatható hátsó légterelő szárnyak tekintetében. A maranellói gárda ugyanis megkérdőjelezte a pilótafülkéből mozgatható aerodinamikai elem hatékonyságát, míg a McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe meg van győződve az újítás előnyeiről.

A Ferrarinál amiatt aggódnak, hogy a hátsó szárny felső profiljának mozgatásával vagy túlságosan könnyűvé válik az előzések kivitelezése, vagy ahogyan az a 2010-es szezonban is használt mozgatható első szárnyak esetében is bebizonyosodott, nem hozta meg a várt eredményt a pozícióharcok során.

A mozgatható első légterelő szárnyak bevezetésével azt kívánta elérni az Előzési Munkacsoport, hogy mialatt a pilóta az ellenfele mögött szélárnyékban autózik, a szárnyprofilok dőlésszögének változtatásával finomítson az autó egyensúlyán, miközben az előzéshez készülődik.” – nyilatkozta Paddy Lowe.

Én is tagja voltam az OWG-nek, és ezt az újítást azért láttuk indokoltnak, mert tartottunk attól, ha a többi változtatás kapcsán valamit nem vettünk volna esetlegesen figyelembe, akkor a szélárnyékban negatív irányban megváltozhat az autó viselkedése, amely könnyedén annak túlkormányozottságához és végül balesethez vezethet. Az idő előrehaladtával viszont kiderült, hogy tulajdonképpen egyik versenyző sem használta erre a célra. Pontosan ezért született meg a döntés még a tavalyi évben, hogy a következő szezontól már nem használjuk ezt a megoldást.” – tette hozzá a McLaren technikai igazgatója.

De nézzük meg néhány szóban, mit is takar a hátsó szárnyakkal kapcsolatban bevezetett újítás. A kormánykeréken elhelyezésre kerülő nyomógombok segítségével tudja majd a pilóta a szabályzatban megadott mértékben állítani a hátsó szárny legfelső elemének dőlésszögét. Az újításnak köszönhetően a meredekebb, vagy laposabb profilszög hatására növelni, vagy éppen csökkenteni lehet a légterelő elem által keltett közegellenállás mértékét, ha a pilóta egy másodpercnél közelebb kerül az előtte autózó ellenfeléhez. Abban az esetben, ha a pilóta laposabb szárnybeállítást eszközöl, a hátsó szárnyra ható kisebb leszorító erő hatására nagyobb esélye lehet az előzésre.

Az FIA által kiadott szabálymódosítás szerint a fentiekben ismertetett újítás használata az edzéseken nem lesz korlátozva, viszont a versenyeken már nem lehet minden esetben alkalmazni azt. Az újonnan bevezetésre kerülő rendszert természetesen megfelelő szoftveres módon fogják majd kontrollálni, melynek eredményeképpen a versenyző számára csakis abban az esetben lesz elérhető a hátsó szárnyprofil dőlésszögének a megváltoztatása, ha egy másodpercnél közelebb halad az előtte lévő autóhoz képest.

A Nemzetközi Automobil Szövetségnek lesz lehetősége arra, hogy minden egyes versenypályára külön meghatározza azt a pontot, ahol az adott rendszert használhatja majd a pilóta. Szóba jöhet például a célegyenes utolsó 300 métere, a féktáv előtti szakaszban.” – magyarázta Paddy Lowe a 2011-es szezonban bevezetett, a menetközben állítható hátsó légterelő szárnnyal kapcsolatban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Mercedes GP W01 bemutató (Mercedes GP Petronas F1 Team, Stuttgart, 2010.01.25)
Az első tesztre a Mercedes is elkészül az új autóval

A Formula-1-es mezőnyben helyet foglaló Mercedes GP Petronas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-es évre tervezett MGP W02-es...

Stefano Domenicali (Ferrari, 2011.01.12)
A Ferrari álláspontja a 2011-es szabályváltozásokról

A Ferrari alakulatának vezetője, Stefano Domenicali bizakodva áll az új technikai szabályokkal átformált 2011-es szezon előtt, és véleménye szerint csapata...

Lucas di Grassi (Virgin Racing, Német Nagydíj, 2010.07.23)
A Virgin mellőzi a szélcsatornát a fejlesztéseknél

A 2010-es idényben debütált Virgin Racing alakulat a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is mellőzi a szélcsatorna használatát az új autójának...

Close