Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Berger élesen kritizálta a Ferrari F-csatornáját | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Berger élesen kritizálta a Ferrari F-csatornáját

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2010.12.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 829
Ferrari F10 F-csatorna (Ferrari, Kínai Nagydíj, 2010.04.16)

A McLaren által bevezetett újítást idéző megoldás a Ferrari versenygépein nem hozta meg a várva várt előrelépést. © Scuderia Ferrari Marlboro

A McLaren által bevezetett F-csatorna előnyeinek láttán többek között a Renault istálló is elkészítette a wokingiak szerzeményét idéző aerodinamikai rendszert, de a franciák meglehetősen sokat kínlódtak mire kézzelfogható eredményt tudtak kicsikarni belőle.

Az újítás hatását leginkább a hosszú egyenes szakaszok teljesítése során használták ki a pilóták úgy, hogy egy speciálisan kialakított extra légcsatorna segítségével – melyet a pilótafülkén keresztül tudtak kontrollálni – csökkenteni tudták a hátsó légterelő szárny légellenállásának mértékét, ami viszont pozitívan jelentkezett a végsebességben.

A Renault türelme végül meghozta a várva-várt sikert, hiszen a Belga Nagydíjtól kezdődően szinte rendszeresen az élmezőnyben végeztek a versenyautók végsebességét illetően. A Ferrari istálló már Barcelonában pályára vitte saját F-csatornáját, de Gerhard Berger véleménye szerint óriási baki, hogy még így sem voltak képesek a maranellóiak utolérni a riválisukat.

Nem lett volna szabad, hogy megtörténjen, hogy a Renault F-csatornája jobban bizonyít, mint a Ferrarié, és Petrov elmegy Alonso mellett az egyenesben. Annak ellenére, hogy idővel már mindenki tisztában volt a rendszer működési elvével, a Ferrari nemes egyszerűséggel nem végzett tökéletes munkát.” – bírálta egykori csapatát Gerhard Berger.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Lewis Hamilton (McLaren Mercedes, Bahreini Nagydíj, 2010.03.12)
A McLaren nem bánkódik az F-csatorna betiltása miatt

A McLaren alakulat egyik legnagyobb 2010-es újításának kétségtelen, hogy a különleges kialakítást kapott motorburkolata tekinthető, amely az egyedi elképzelésen alapuló...

McLaren Mercedes MP4-25 F- csatorna (McLaren Mercedes, Bahreini Nagydíj, 2010.03.14)
A McLaren F-csatornája kapta az év innovációja elismerést

A McLaren alakulat által kifejlesztett és bevezetett F-csatorna kapta az év leginnovatívabb újításának kijáró elismerést az Autosport díjátadóján. Az újítás...

Cosworth (Williams-Cosworth, 2006.10.07)
A Cosworth megoldotta a motorhibák okát

A Cosworth cég 2006-ban búcsúzott el a Formula-1-től, de az idei évben újra visszatért a száguldó cirkuszba, ahol a három...

Close