Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Barrichello veszélyesnek ítéli az új hátsó szárnyat | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Barrichello veszélyesnek ítéli az új hátsó szárnyat

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.11. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,034
Rubens Barrichello (AT&T Williams, Valencia teszt, 2011.02.02)

Rubens Barrichello ezúttal a menetközben állítható hátsó szárnyakat illeti negatív véleménnyel, melyet balesetveszélyesnek tart a brazil pilóta. © AT&T Williams

A 2011-es szezonra vonatkozóan számos ponton módosítottak a Formula 1 technikai szabályrendszerében. Ezek között kapott helyet többek között a menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak bevezetése is, amelyet Rubens Barrichello nem igazán tart szerencsésnek.

A Williams alakulat brazil pilótája ugyanis veszélyesnek tartja az elmúlt években megszokottaktól merőben más elven működő aerodinamikai elem használatát. Véleménye szerint ugyanis a pilóták nemcsak a versenyek során fogják majd használni az új rendszert, hanem a minél jobb pozíciók elérése érdekében már az edzéseken is.

A szabályok szerint a pilóta csak a pálya előre meghatározott pontján veheti majd csak igénybe az újítást, és csakis akkor, ha az előtte haladóhoz képest egy másodpercnél közelebb van. Az edzésekre viszont ez a fajta korlátozás nem vonatkozik, és a gyorsabb kanyarok teljesítése során az esetlegesen laposabbra állított szárnynak köszönhetően keletkező kisebb légellenállás hatására könnyen instabillá válhat az autó.

Véleményem szerint csakis az előzések megkönnyítésére kellene használni az új rendszert. A dolgok jelenlegi állása szerint a menetközben állítható hátsó szárny most egyenértékű a korábban használt F-csatorna hatásával, vagyis minden egyes kanyar megtételét követően állandóan állítjuk a fékszárny dőlésszögét.” – nyilatkozta a Williams alakulat pilótája, Rubens Barrichello.

Nagyon nehéz lesz megfelelő kontrolt tartani, hiszen elképzelhető, hogy lesznek olyanok a mezőnyben, akik nagyobb sebesség esetén is megpróbálnak még többet kihozni az autóból, amelyhez kisebb dőlésszöget fognak beállítani, és ez bizony könnyedén balesetveszélyt okozhat.” – tette hozzá a brazil versenyző.

A Pilóták Érdekvédelmi Szervezete és az FIA már ezen a héten összeült, hogy megvitassák a technikai szabályzat azon kérdéses pontjait, amelyek aggodalmat váltottak ki a versenyzők körében, és ezúttal pedig a hátsó légterelő szárnyat érintő negatív észrevételek is kezdenek többek részéről előtérbe kerülni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Hispania F111 bemutató (Hispania Racing Team, Barcelona teszt, 2011.03.11)
Megérkezett a Hispania 2011-es autója

A 2011-es mezőnyben szereplő csapatok közül utolsóként mutatta be a soron következő szezonra tervezett versenyautóját a Hispania Racing Team. Az...

Pirelli gumiabroncsok (Pirelli, Valencia teszt, 2011.02.01)
A Pirelli „extra kemény” gumikkal készül a török futamra

A 2011-es szezonkezdetet megelőző barcelonai tesztsorozaton a Pilóták Érdekvédelmi Szervezetének ülésén elhangzott véleményekből kiderült, hogy a versenyzők a kerékcserék számának...

Williams FW33 orrkúp (AT&T Williams, Barcelona teszt, 2011.03.09)
A Williams lekoppintja a Red Bull újítását

A Formula-1-es mezőnyben helyet foglaló Ferrari alakulatot követően a Williams csapata is úgy döntött, hogy a Red Bull Racing által...

Close