Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Ballaszt alkalmazása az első légterelő szárnyban | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Ballaszt alkalmazása az első légterelő szárnyban

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.07.24. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,528
Első légterelő szárny ballaszt (Hispania Racing Team, Ausztrál Nagydíj, 2010)

Az aktuális versenypálya által megkívánt beállításoktól függően eltérő mennyiségű ballaszt súlyokat alkalmaznak a csapatok. © Hispania Racing Team

A Formula-1 technikai szabályzatában a tavalyi évben bevezetett módosításának megfelelően a versenyautók első gumiabroncsainak korábbi 270mm széles futófelületét le kellett csökkenteni 245mm-re. Ez igencsak jelentős változtatásnak mondható ahhoz, hogy a csapatok az autók összeállítása, illetve beállítása során ne vennék ezt figyelembe, hiszen a megfelelő menetstabilitáshoz elengedhetetlen az első gumiabroncsok kiváló tapadása.

Az olyan versenypályákon, ahol a lassabb és gyorsabb kanyarok alkotta vonalvezetésnek köszönhetően hirtelen irányváltoztatásokra van szükség, még inkább fokozottabb odafigyelés szükséges az autó beállítása során. A pilóta csakis abban az esetben képes ugyanis a kanyarok teljesítése közben is megfelelő tempót tartani, ha az autójának elülső része megfelelő tapadással, és a beállítások révén pedig megfelelő egyensúllyal rendelkezik.

A versenyautók stabilitását illetően szintén jelentős változásként említhető a tavalyi évben eszközölt szabályváltozások velejárójaként a megnövelt méretű üzemanyagtartály alkalmazása is, miután az autók többségénél nagyságrendileg 15cm-rel megnőtt a korábban alkalmazott tengelytáv értéke, ami az előzőekhez hasonlóan szintén arra kényszeríti a csapatokat, hogy megfelelő súlyelosztást biztosítsanak az autóknak.

A megfelelő kanyarsebesség elérésének és az alulkormányozottság csökkentésének közkedvelt módja, hogy az első légterelő szárny középső, 500mm hosszú semleges szakaszában ún. fészket, vagy fészkeket alakítsanak ki, amelyek szénszálas kompozit anyagból készült fedelei alatt helyezik el a szükségesnek vélt volfrámacélból készült ballaszt-lapokat. Nem ritka az olyan eset sem, amikor jelentősebb mennyiségű extra súly cipelésére kényszerül az adott konstrukció, mint például a Hispania Racing esetében a 2010-es Ausztrál Nagydíjon közel 10kg plusz súlyt építettek be az első légterelő szárnyba, az autó orrkúpja alatti területen. Az ilyen tekintélyes súllyal rendelkező aerodinamikai elemet annak biztonságos mozgatása miatt általában már két szerelő szokta mozgatni a boxutcában, de természetesen erre más megoldást is lehetett már látni. Az egykori Toyota alakulat például az ily módon súlyozott első légterelő szárnyak boxban történő mozgatására egy speciális, görgőkön mozgatható tartószerkezetet alkalmazott, és az orrkúp cseréje esetén azzal tolták az autó elé az új elemet.

 

Képgaléria:

Első légterelő szárny ballaszt (Hispania Racing Team, Ausztrál Nagydíj, 2010)   Első légterelő szárny ballaszt (Mercedes GP Petronas F1 Team, Maláj Nagydíj, 2011)   Első légterelő szárny ballaszt (Team Lotus, Maláj Nagydíj, 2011)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Ballaszt alkalmazása az első légterelő szárnyban, 5.0 out of 5 based on 1 rating


Címkék: , , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (1)

  1. Visszajelzés: A tengelytáv szerepe a Formula-1-es autóknál | Formula1Tech

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Formula1Tech Blog ajánló (Google '+1 gomb')
Lájkolj a Google segítségével

Ezúttal a Formula1Tech Bloggal kapcsolatban elvégzett kisebb változtatásról szeretnélek Benneteket tájékoztatni, és egyben buzdítani annak használatára is. Az elmúlt években...

Első légterelő szárny (Mercedes, Német Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: Módosított első légterelő szárny

A Mercedes alakulat mérnökei által a Német Nagydíjra összeállított aerodinamikai csomag részeként a hátsó légterelő szárny módosítása mellett az első...

Kipufogó (Lotus Renault GP, Német Nagydíj, 2011)
Lotus Renault GP R31: Az új kipufogórendszer első próbája

Ahogyan arról már egy korábbi bejegyzésben is lehetett olvasni, a Lotus Renault GP alakulat úgy döntött, hogy az előzetesen remélt...

Close