Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Balesetet okozhat a bonyolult Formula-1-es kormány? | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Balesetet okozhat a bonyolult Formula-1-es kormány?

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.03.21. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 3,149
Kormánykerék (Ferrari, Koreai Nagydíj, 2010.10.23)

Egyre több versenyző aggódik, hogy a bonyolult kormánykerék miatt túlságosan megoszlik a pilóta figyelme vezetés közben. © Scuderia Ferrari Marlboro

Az elmúlt időszakban Rubens Barrichello mellett több pilóta is hangot adott véleményének, miszerint a 2011-es évben életbe lépett új technikai előírások következtében a Formula-1-be visszatérő Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, valamint az újdonságként megjelent menetközben állítható hátsó légterelő szárnyak működtetéséhez szükséges további nyomógombok, és a rendszerek kontrollálásához szükséges állapotjelző lámpák kormánykeréken történő elhelyezése miatt túlságosan komplexé válik a versenyautó irányítása.

Ehhez hasonlóan vélekedik a téli időszakban elszenvedett balesete miatt kényszerpihenőn lévő Robert Kubicát helyettesítő Nick Heidfeld is. A Lotus Renault GP német pilótája úgy gondolja, hogy olyannyira megnőtt a vezetés közben plusz figyelmet igénylő technológiák használata, hogy az túlságosan megosztja a pilóta koncentrációját, amely pedig könnyedén baleset kialakulását eredményezheti.

A kormánykerékkel kapcsolatban az elmúlt éveket tekintve folyamatosan csak romlik a helyzet. Nem egyszer előfordul olyan helyzet, amikor egyszerre két gombot is kell használni, ráadásul a pálya olyan pontján is adódhat ez, ahol még ráadásul a kormányzás mellett a váltókarokat is működtetni kell.” – nyilatkozta Nick Heidfeld.

Mindezek mellett a kormányon lévő kijelzőket is szemmel kell tartanunk, hiszen csak onnan tudhatjuk, hogy az adott rendszert használhatjuk-e, vagy sem.” – tette hozzá a német pilóta.

Ahogyan az már korábban is említésre került, Heidfeld mellett több pilóta is hasonló véleményen van. Éppen ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség, és a Versenyzők Érdekvédelmi Képviselete már tárgyalt ezekről a szempontokról, így még az sincs kizárva, hogy a későbbiekben változtatni fognak a jelenlegi szabályrendszer bizonyos cikkelyein.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
A Formula-1-es versenyautó tűzoltórendszere (Vodafone McLaren Mercedes, 2010)
A Formula-1-es versenyautó tűzoltórendszere

A Formula-1-es versenyautókban lévő tűzoltórendszer – függetlenül attól, hogy az éppen melyik csapat autójában foglal helyet - feladatukat tekintve teljes...

Koni FSD lengéscsillapító (Vodafone McLaren Mercedes, 2010)
A Koni FSD lengéscsillapító

A Vodafone McLaren Mercedes csapat hivatalos beszállítója, a Koni látja el a wokingi gárdát csúcsminőségű lengéscsillapító elemekkel, de tevékenységükkel nemcsak...

Formula1Tech Blog ajánló (2011.03.18)
Elrajtolt a Formula1Tech Blog

Nagy örömömre szolgál leírni ezeket a sorokat, mert ez számomra egy nagyon fontos üzenettel bír: régóta dédelgetett tervemet sikerült valóra...

Close