Deprecated: Function split() is deprecated in /chroot/home/formulao/formula1tech.hu/html/con3.php on line 1004  Az új padlólemez bevezetését késleltetnék a csapatok | Formula1Tech Blog

Online látogatók

Ajánló

Technikai fejlesztések és megoldások: Olasz Nagydíj (2013) (2013.09.07) - A DRS és a szélárnyék-csaták kapcsolata Monzában (2013.09.06) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.27) - A McLaren aerodinamikai teszttel készül Monzára (2013.08.27) - Williams Renault FW35: Parabolikus hátsó légterelő szárny (2013.08.26) - Technikai fejlesztések és megoldások: Belga Nagydíj (2013) (2013.08.24) - Ezúttal két DRS szakasz lesz a Belga Nagydíjon (2013.08.20) - Milyen előnyt jelenthet a Lotus E21 nagyobb tengelytávja Spában? (2013.08.19) - A Pirelli ismertette a szingapúri futamig használatos keverékeket (2013.08.18) - A turbós motorok és a gumiabroncsok összhangjának fontossága (2013.08.18) - Új oldalsó gyűrődési zóna lesz a 2014-es autókban (2013.08.11) - Az információtechnológia szerepe és fejlődése a Hungaroringen (2013.08.07) - F1 2014: A technikai szabálymódosítások ismertetése (2013.08.06) - A gumihőmérséklet jelentősége és figyelése a versenypályán (+Videó) (2013.08.04) - A ballaszt szerepe és alkalmazási módjai az F1-ben (2013.08.03) - Újabb érdekes megoldás a hátsó gumik hőmérsékletkontrolljára? (2013.08.02) - Hell Ring: Új versenypálya-komplexumot kaphat Magyarország (+Videó) (2013.08.02) - Az F1-es autó életciklusa a pályán kívül (Videó) (2013.08.01) - Gumi- és boxtaktika elemzés: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.27) - Technikai fejlesztések és megoldások: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.26) - Technikai követelmények: Monacói Nagydíj (2013) (2013.05.25) - A siker kulcsa az F1-ben: Az aerodinamika szerepe 2013-ban (2013.05.22) - Módosított hátsó szárnyat tesztelt a Force India Duxfordban (2013.05.21) - A két leglágyabb keverékkel készül a Pirelli Monacóra (2013.05.21) - Monacóban újra a célegyenesben lesz az előzési zóna (2013.05.21) -

Az új padlólemez bevezetését késleltetnék a csapatok

Add a Startlaphoz
Írta: Papp István | 2011.05.09. PDF Betűméret növelése Betűméret csökkentése Betűméret visszaállítása Megtekintés: 1,255
Keke Rosberg (McLaren, 1986)

A nyolcvanas években használt „szoknyás” kialakításhoz hasonló, nagyobb szívóhatást előállító padlólemezek visszatéréséről egyeztettek Isztambulban. © Vodafone McLaren Mercedes

Legutóbb 2010 decemberében tárgyalta az FIA a 2013-as évre elfogadott szabálymódosításokkal kapcsolatban, hogy közel harminc éves szünetet követően újra visszatérhetne a Formula-1-be a szívóhatást elősegítő fenéklemezek alkalmazása.

A költséghatékonyság növelése és az izgalmasabb futamok megrendezésének érdekében az FIA Motorsport Világtanács már jóváhagyott jó néhány olyan szabálymódosítást a 2013-as évtől kezdődően, mint például a turbófeltöltős motorok visszatérését. Mindez azt jelenti, hogy a jelenleg használt 2.4 literes erőforrások helyett 1.6 literes, turbófeltöltős motorokat használnak majd a csapatok, melyek maximálisan megengedett fordulatszámhatára a percenkénti 12.000 lesz majd.

A fentiek mellett azonban további javaslatok összeállítására került sor, és az FIA el is küldte azokat véleményezésre a csapatok számára. Az előirányzott változtatások javarészt a Williams alakulat főmérnökéhez, Patrick Head-hez és a Ferrari főtervezőjéhez, Rory Byrne-hez fűződnek, akik eddig már összesen 17 konstruktőri világbajnokságot nyertek a Williamsnek, a Benettonnak és a Ferrarinak egyaránt.

A javaslatok között szerepelt többek között, hogy a versenyautóra ható teljes leszorító erő nagy részét ne a légterelő szárnyak, hanem a speciálisan kialakított fenéklemez állítsa elő, és ebből eredően jóval kisebb méretben készülnének el az autók szárnyai. A kívánt hatást az előrejelzések szerint úgy biztosítanák, hogy a fenéklemez hosszirányban formázható lenne, és mindezek mellett továbbra is meg kívánják tartani a nagy futófelülettel rendelkező gumiabroncsokat, hogy biztosított legyen a nagy kanyarsebesség.

A leszorító erő növelését célzó, az eddigiekben alkalmazott megoldással ellentétben jóval nagyobb szívóhatást generáló fenéklemez használatától azt remélik a módosítási javaslat előterjesztői, hogy az autók kisebb távolságban haladhatnának egymás mögött. Ezzel viszont a csapatok többsége nem igazán ért egyet, továbbá az ezirányú tapasztalatok hiánya miatt nem tartják szerencsésnek a módosítás ilyen gyors ütemű bevezetését.

A Williams csapat technikai igazgatója, Sam Michael elmondása szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség által a leszorító erőt és az autók légellenállását érintő célkitűzések teljesítése nagyon nehézkes lenne a szívóhatású konstrukciókkal. A Formula-1-ben jelenleg használatos padlólemezek aerodinamikai hatását már minden egyes alakulat pontosan ismeri, de egy ilyen mértékű radikális módosítás miatt az autók tervezését teljesen más alapokra kellene helyezni.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Címkék: , , ,


Ajánld a cikket ismerőseid számára:

Megosztás:
  • email
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • del.icio.us
  • LinkedIn
  • Posterous
  • Google Buzz
  • Google Bookmarks
  • Identi.ca
  • FriendFeed
  • Propeller
  • RSS

Hozzászólások (0)

Szólj hozzá...

* A mezők kitöltése kötelező!

*

Top
Dear F1 Fan,

You can translate the blog content to the next languages.

If you can't find your language below, please send me an e-mail to the istvan.papp[at]formula1tech.hu ([at]=@). Thank you for your cooperation.

Have a good reading!

Bye,
István Papp

Translator


Kedves Látogató!

Iratkozz fel a Formula1Tech Blog blogértesítő szolgáltatására, és minden egyes új bejegyzést meg fogsz kapni az e-mail postafiókodba.

Ehhez nem kell mást tenned, csak kattints az alábbi nyomógombra, és töltsd ki a kezdő oldal alján található regisztrációs lapot.

Köszönettel,
Papp István

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Dear Visitor,

Please subscribe to the Formula1Tech Blog newsletter, and you will get every new post delivered to your Inbox.

Just click to the button below and fill the registration form at the bottom of the home page.

Thank you,
István Papp

Ajnlom figyelmedbe a korbbi bejegyzseket:
Kipufogógáz terelőlemez (Mercedes GP Petronas F1 Team, Török Nagydíj, 2011)
Mercedes MGP W02: A kipufogórendszer aerodinamikai szerepe

A 2010-es évhez hasonlóan a Formula-1 számára összeállított technikai szabályzat révén a csapatoknak leginkább az autók aerodinamikai terén van lehetőségük...

Hátsó fékhűtés (Red Bull Racing, Török Nagydíj, 2011)
Red Bull-Renault RB7: Különleges kialakítású hátsó fékhűtés

A Red Bull Racing alakulat által a Török Nagydíjra összeállított fejlesztések között szerepelt többek között az RB7-es konstrukció fékhűtésének módosítása...

Pirelli gumiabroncs színkódok (Pirelli, 2011.04.07)
Kiválasztották a gumikat a kanadai-, valenciai- és angol versenyekre

A hétvégén megrendezett Török Nagydíjon a Pirelli hivatalosan bejelentette, hogy mely gumikeverékeket fogják a csapatok számára biztosítani a monacói futamot...

Close